ÇOCUK
1972 yılında Paris’te dünyaya gelen Colas Gutman, drama eğitimi almış ve bir süre tiyatro yönetmenliği yapmıştır. Anne ve babası yazar olan Gutman, 2006 yılından bugüne çocuk kitapları yazmaktadır. Ülkemizde Süper Kahramanlar Yüksekten Korkmaz, Rose, Paspal Köpek ve Çocuk adlı kitapları ile tanınmaktadır.
Lokman BAYNAZOĞLU 1090
EĞİTİM, DOĞA VE ÇOCUK
Rize için bulutların ve dağların şehri diye bir söylem vardır, şehre gelen birinin ilk bakışta dikkatini çekeceği muhtemeldir. Gerçekten de burada yaşayıp doğadan kayıtsız kalabilmek pek mümkün değildir. Şehrin bir doğasevere sunduğu en büyük avantaj istenildiğinde 10 dakika içerisinde şehirden çıkıp orman örtüsüne ulaşılabilmesidir.
Yavuz Yıldırımkaya 1009
ÖZ’DEN SÖZE, SADIR’DAN SATIRA…
Söze teslimiyetle girmek gerekir, mezara girer gibi her şeyi ardında bırakarak girilir söze. Enfüs’ten Âfak’a bir kova su ile uğurluyorum nasibini arayan kelimelerimi; iyi ağırlayın olur mu? Issız bir sahilin kenarından izsiz bir okyanusa yelken açmış satır ve dizelerimi…
Eminsafa Dilmaç 2360
YA BİR YOL BUL YA BİR YOL AÇ YA DA YOLDAN ÇEKİL
Yazar Mümin Sekman kişisel gelişim ve sosyal başarı türünde harikulade eserlerin yaratıcısı. Aynı zamanda kigem.com kurucusu. Türkiye’de kişisel gelişim uzmanı unvanını kullanan ilk kişi. Bugüne dek 10 kitabı yayımlandı ve özellikle Her Şey Seninle Başlar baskı adediyle Türkiye rekoru kırdı.
Pervin Günaydın Kambur 1144
TOPLUMSAL TABULAR EŞLİĞİNDE DÜŞSEL VE DUYGUSAL KARMAŞA
7 milyar 837 milyon insanı bünyesinde barındıran bir gezegende insan nasıl yalnız hissedebilir? Asırlardır arıyordu cevabını, bu soruyu sormadan. Ne aradığını bilmeden nasıl bulabilirdi. Ya da buldu diyelim bulduğunu nasıl anlayabilirdi.
Hayrunisa Tut 1664
ÖDEVİN YARARLARI
Ödevler, öğrenci gelişimini sağlamak amacıyla öğretmenler tarafından verilen öğrenme etkinlikleridir. Ödevin amacı öğrencileri yeni konulara hazırlamak, öğrenmeyi kolaylaştırmak, öğrenilenleri gözden geçirmek, aktif öğrenmeyi sağlamak, öğrencilerin dilsel, zihinsel, sosyal ve bedensel becerileri geliştirmeye katkı sağlamaktır.
Prof. Dr. Firdevs Güneş 28840
EV ÖDEVİ
Ödev veya ev ödevi kavramları eş anlamlı kavramlar olup, öğretmenler tarafından öğrencilere verilen ve genellikle sınıf dışında yapılan yazılı veya sözlü çalışmalar olarak ifade edilmektedir. Genellikle ilkokul düzeyinde ev ödevi, daha sonraki yıllarda etkinlik, proje, araştırma ve performans ödevi şeklinde olmaktadır.
Prof. Dr. Gülay Ekici 31864
ÖDEV BİR SORUMLULUK MU? SORUN MU?
Araştırmalar düzenli, anlamlı ödevleri olan öğrencilerin, olmayanlara göre daha çok şey öğrendiklerini söylüyor. Ancak ödevler, eğitimde öğretmen, öğrenci ve ebeveynleri karşı karşıya getiren bir sorun haline de gelebilmektedir (Aksu, 2018).
Dr. Öğr. Üyesi Dursun Aksu 8525
BİTMEYEN TARTIŞMA : ÖDEV
Ev ödevlerinin öğrenci başarısı üzerindeki olumlu etkileri bilimsel olarak net bir şekilde ortaya konmuş olmamasına rağmen bu uygulamanın eğitim-öğretim sürecindeki ağırlığı her geçen gün daha da artmaktadır.
Enes SÜKÜT 4133
ÖDEV NEDEN NASIL
Özel yetenekli öğrencilere eğitim veren bir kurumda çalışıyorum. Her yıl kuruma yeni başlayan öğrencilere “ne icat etmek istersiniz” diye muhakkak sorarım. Aldığım ilk cevaplar çoğu zaman “ışınlanma cihazı, zaman makinesi” gibi günümüz teknolojisi için bir hayli uçuk sayılabilecek fikirler olur.
Kemal AKBAYRAK 1735
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA EV ÖDEVLERİNİN YERİ VE DEĞİŞİMİ
Her meslekte olduğu gibi öğretmenlik mesleğinin icrasında da mevzuata hâkimiyet önemli bir husustur. Mesleğin sınırlarının çizilebilmesi eğitim paydaşlarının işlerini daha etkili yürütebilmelerini sağlamaktadır. Meslekte düzenli yürütülen iş ve işlemler sayesinde öğrencilerinin belirlenen kazanımlara daha etkili ulaşabilmeleri sağlanmaktadır.
Lokman BAYNAZOĞLU 52784
TARTIŞMALI BİR ÖĞRENME ARACI: ÖDEV
Dünyanın pek çok ülkesinde uzun yıllardır tartışılan ev ödevi konusu, günümüzde de güncelliğini korumaktadır. Türkiye’de özellikle son 15 yılda eğitimcilerin en önemli gündemlerinden birini oluşturan ev ödevleri, zaman zaman Milli Eğitim Bakanlığı’nın ödev verilmemesi yönündeki yasaklayıcı açıklamaları ile medyada da geniş yer bulmuştur.
Sefa ÖZMEN 7277
İNSAN VE MÜZİK
Müzik; insanların toplumsal yaşantılarından siyasal örgütlenmelerine, mistik kabullerinden yerel örf, adet ve geleneklerine bağlı olarak birçok biçimde şekillenmekte ve toplumun gündelik yaşantısını farklı bağlamlarda ifade etmektedir.
Erkan Saral 3678
TÜRKİYE’DE EĞİTİM NASIL OLMALIDIR?
Eğitim; bireyin yaşamı boyunca ihtiyacı olan tüm beceri, kabiliyet, değer, tutum ve davranışları bilinçli bir şekilde kazandırılmasını sağlama sürecine verdiğimiz kavramın adıdır. Bu başlığı kullanmamın nedeni 1954’e kadar Anadolu’da vücut bulan daha sonrasında ise özlemi duyulan bir eğitim yapısının çıkış noktasının ilk sorusu olmasıydı.
Serdar YAZICI 1289
“KİTAP OKUMA” ÜZERİNE
Kimilerine göre çok gerekli, kimilerine göre çok sıkıcı bir eylem: Kitap okuma. Büyüklerimizden ve öğretmenlerimizden sıkça duyarız ''Kitap okuyun!'' cümlesini. Niye bu kadar vurgulanıyor bu okuma? Neden bu kadar önemli? Ya da niye bu kadar sıkıcı görülüyor?
Ozan Orhan 11833
POPÜLER YAZILAR
-
Serdar YAZICI 149183 EL-CEZERİ -
Osman ATALAY 62209 KANT’IN ÖDEV AHLAKI -
Lokman BAYNAZOĞLU 52784 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA EV ÖDEVLERİNİN YERİ VE DEĞİŞİMİ -
Kemal AKBAYRAK 43932 BİLSEM NEDİR, NE DEĞİLDİR? -
Prof. Dr. Gülay Ekici 31864 EV ÖDEVİ -
Prof. Dr. Firdevs Güneş 28840 ÖDEVİN YARARLARI -
Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu 24554 TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE MASAL KAVRAMI VE TÜRK MASAL GELENEĞİ ÜZERİNE TESPİTLER -
Özgür SEVİMLİ 17426 ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE -
Cengiz AZMAN 16644 SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ -
Nuran CEVAHİR KARTAL 16324 ÇOCUK OLMAK -
Abdullah BAŞ 15059 BAKMADAN GÖREN ADAM: EŞREF ARMAĞAN -
Dr. Serkan DÜZGÜN 14243 COVİD-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM -
Serdar YAZICI 13999 MERYEM EL-İCLİYYE -
Emine BARIŞ 12763 ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM -
Emrah KAR 12762 ANNE BABALARA ÇOCUK EĞİTİMİ İÇİN 10 GÜZEL ADIM







