ÖMER ADIGÜZEL İLE “EĞİTİMDE YARATICI DRAMA” ÜZERİNE
Ömer Hocam, söyle başlayalım isterseniz “Yaratıcı Drama” kavramı yanlış kullanılan, yanlış anlaşılan bir kavram. Drama, Yaratıcı Drama, Eğitimde Yaratıcı Drama, Canlandırma kavramları aynıymış gibi kullanılabiliyor.
Ömer ESKİ 1803
COVID-19 KAPSAMINDA UZAKTAN EĞİTİMDE ÇEVRİMİÇİ DRAMA UYGULAMALARI
Covid-19 pandemisi sebebiyle ülkemizde alınan önlemler kapsamında eğitimde de bazı güncellemeler yapılmıştır. Ülkemizde de bir süre yüz yüze eğitim-öğretime ara verilmiş, eğitim-öğretim faaliyetlerinin aksamaması bakımından uzaktan eğitim sürecine başlanmıştır.
Doç. Dr. Ayşegül Oğuz Namdar 525
YARATICI DRAMA; NE OKUMALI?
Yaratıcı drama eğitmeni/lideri olmak için yalnızca uygulamaya dayalı eğitimler almak veya çeşitli atölye çalışmalarına katılmak tek başına yeterli değildir. Çünkü yaratıcı drama çocukların sadece oyun oynayıp eğlendikleri, taklit ve canlandırmalar ile keyiflendikleri bir yöntem değildir.
Kemal AKBAYRAK 515
YARATICI DRAMA NE DEĞİLDİR?
Yaratıcı drama yöntemi eğitim-öğretim sürecinde öğretmenler tarafından en çok kullanıldığı iddia edilen yöntemlerin başında gelmektedir. Yöntemi derslerde uyguladığını belirten öğretmenlerden yöntemin kullanımı ile ilgili ayrıntı istendiğinde öğretmenlerin genellikle sınıfta yaptıkları doğaçlama veya metin canlandırma faaliyetlerini yaratıcı drama olarak adlandırdıkları anlaşılmaktadır.
Enes SÜKÜT 2290
E-TWINNING PROJELERİ VE DRAMA
Çocukluğunu sokaklarda doya doya oyun oynayarak geçirmiş biri olduğum için meslek yaşantımın ilk gününden beri öğrencilerime de oyunla sevdiririm kendimi ve okulu. Her gün mutlu bitmeli ki ertesi gün istekle gelsin okula. Sanki tadı damağında kalsın diye, beni de iyi hatırlasın, okulunu çok sevsin diye günün sonu mutlaka oyunla biter.
Bahar Agun 1450
FOTOĞRAFLARIN DİLİ
Zamanın, acı ve tatlı hatıraların tanıkları fotoğraflar. Her birimizin hayatında özel anların şahitleri onlar. Siyah beyaz ve kenarları tırtıklıdan başlayıp renkliye dönüşen ve ekranlarda kalan fotoğraflar. Her biri “Çekiyorum!” diyerek başlayan, maziden atiye bırakılan gerçek birer iz.
Cengiz AZMAN 802
AMAÇSIZ İNSANLAR TOPLULUĞU
İnsanların toplu halde, dümeni kırılmış bir gemi gibi nereye gittiğini bilmediği şu zamanda “yol bulmak” mı zor, yoksa kendi yolunu bulmak mı? Hızlı bir tren edasıyla -“hızlı trenlerde eda ne gezer?” dediğinizi duyar gibiyim- akıp giden zamanın vagonlarından geriye doğru şimşek hızında akan silik dünyanın hali açıkçası beni korkutuyor.
Servet Çalışır 453
BALDAN SORULUR ARININ MARİFETİ
Her dal baharı bekler tomurcuk dilinden bir merhaba için doğaya. Cemre düşer yüreğine ağacın, artık dönüş yoktur kışa. Lakin güneşin yüreğe dokunan ilk ısısı olmazsa olmazdır. Baldan sorulur arının da marifeti. Herkes tadını bilir de, aklına gelmez çektiği.
Abdullah BAŞ 448
TEKNOLOJİ O KADAR MASUM MU?
Günümüz dünya toplumu bilindiği üzere teknoloji ile iç içe yaşamaktadır. Bu yaşantı olumlu sonuçların yanında olumsuz sonuçları da beraberinde getirmektedir. Bugün sizlere teknolojinin öğrenci üzerindeki etkilerinden bahsedeceğim.
Ozan Orhan 540
ŞELALELER ŞEHRİ ORDU
Prof. Dr. Mehmet YILMAZ ile Röportaj. Mehmet Hocam, Ordu deyince ilk akla gelen türkünün sözleriyle başlamak istedim. Rize’den, eğitim, kültür, sanat dergisi Çaydan-lık’tan merhaba.
Sefa ÖZMEN 1094
ÇOCUK
1972 yılında Paris’te dünyaya gelen Colas Gutman, drama eğitimi almış ve bir süre tiyatro yönetmenliği yapmıştır. Anne ve babası yazar olan Gutman, 2006 yılından bugüne çocuk kitapları yazmaktadır. Ülkemizde Süper Kahramanlar Yüksekten Korkmaz, Rose, Paspal Köpek ve Çocuk adlı kitapları ile tanınmaktadır.
Lokman BAYNAZOĞLU 724
EĞİTİM, DOĞA VE ÇOCUK
Rize için bulutların ve dağların şehri diye bir söylem vardır, şehre gelen birinin ilk bakışta dikkatini çekeceği muhtemeldir. Gerçekten de burada yaşayıp doğadan kayıtsız kalabilmek pek mümkün değildir. Şehrin bir doğasevere sunduğu en büyük avantaj istenildiğinde 10 dakika içerisinde şehirden çıkıp orman örtüsüne ulaşılabilmesidir.
Yavuz Yıldırımkaya 680
ÖZ’DEN SÖZE, SADIR’DAN SATIRA…
Söze teslimiyetle girmek gerekir, mezara girer gibi her şeyi ardında bırakarak girilir söze. Enfüs’ten Âfak’a bir kova su ile uğurluyorum nasibini arayan kelimelerimi; iyi ağırlayın olur mu? Issız bir sahilin kenarından izsiz bir okyanusa yelken açmış satır ve dizelerimi…
Eminsafa Dilmaç 1963
YA BİR YOL BUL YA BİR YOL AÇ YA DA YOLDAN ÇEKİL
Yazar Mümin Sekman kişisel gelişim ve sosyal başarı türünde harikulade eserlerin yaratıcısı. Aynı zamanda kigem.com kurucusu. Türkiye’de kişisel gelişim uzmanı unvanını kullanan ilk kişi. Bugüne dek 10 kitabı yayımlandı ve özellikle Her Şey Seninle Başlar baskı adediyle Türkiye rekoru kırdı.
Pervin Günaydın Kambur 752
POPÜLER YAZILAR
-
Osman ATALAY 21860 KANT’IN ÖDEV AHLAKI
-
Lokman BAYNAZOĞLU 15253 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA EV ÖDEVLERİNİN YERİ VE DEĞİŞİMİ
-
Serdar YAZICI 13402 EL-CEZERİ
-
Prof. Dr. Firdevs Güneş 11947 ÖDEVİN YARARLARI
-
Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu 10623 TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE MASAL KAVRAMI VE TÜRK MASAL GELENEĞİ ÜZERİNE TESPİTLER
-
Kemal AKBAYRAK 10220 BİLSEM NEDİR, NE DEĞİLDİR?
-
Volkan CİVELEK 8616 TARİH EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ
-
Volkan CİVELEK 6463 SON CEMRE
-
Dr. Serkan DÜZGÜN 6295 COVİD-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM
-
Lokman BAYNAZOĞLU 5297 EV ÖDEVİ: BİR ÖĞRETİM EFSANESİ
-
Cem Tuncay ŞAHİNKAYA 5221 ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA SÜRECİ
-
Eminsafa Dilmaç 4894 HAYATA BAKIŞ
-
Prof. Dr. Gülay Ekici 4865 EV ÖDEVİ
-
Sefa ÖZMEN 4736 TARTIŞMALI BİR ÖĞRENME ARACI: ÖDEV
-
Nuran CEVAHİR KARTAL 3773 ÇOCUK OLMAK