Ordu'nun dereleri
Aksa yukarı aksa…
Vermem seni ellere
Ordu üstüme kalksa…
Mehmet Hocam, Ordu deyince ilk akla gelen türkünün sözleriyle başlamak istedim. Rize’den, eğitim, kültür, sanat dergisi Çaydan-lık’tan merhaba.
Ordu, son günlerle “Şelaleler Şehri Ordu” projesiyle ulusal medyada geniş yer buldu ve takdir gördü. Sizin ve öğrencilerinizin yürütmüş olduğu bu projenin çıkış noktası nedir? Orta ve uzun vadede Ordu adına neyi hedefliyorsunuz?
Çok teşekkür ediyorum. Projemizin amacı profesyonel medya stratejilerini kullanarak şehri ulusal ve uluslararası medya gündemine güzellikleriyle ve çok daha olumlu bir imaj ile taşırken, Ordu’nun eşsiz tabiat değeri şelaleleri ile tanınıp marka şehir olmasına, uzun vadede ekonomisine ve turizmine katkıda bulunabilmek.
Turizm tanıtımlarında “Oksijen yurdu” ve “Oksijen diyarı” gibi sloganlar ile adından söz ettiren Ordu’yu bu sefer “Şelaleler Şehri’’ temasıyla görüyoruz. Bu temayı seçmenizin sebebi nedir?
Şehrimizde geçmişte de dile getirildiğini ama üzerinde durulmadığını bildiğimiz zengin bir şelale varlığı olduğunu gördük. Mevsimden bağımsız olarak düzenli akan 50-100 arası şelale yanında, bulundukları destinasyonlara erişilmesinin aşırı güçlüğü nedeniyle kayıt altına alınamamış ya da mevsime bağlı ortaya çıkan irili ufaklı şelaleler de dikkate alındığında bu sayı 300’e yaklaşıyor. Bu anlamda 19 ilçeye yayılan şelaleler, sayısının çokluğu ile Ordu’ya özgü bir durum olarak emsallerinden farklı. İşte bu taşıyıcı temadan ilerleyebiliriz diye düşündük. Gerçekten de “şelale” teması ana bir eksen olarak Ordu’nun; Boztepe- teleferikten, Aybastı Yaylası’na, Çambaşı’ndan Yoroz’a, Kurul Kybele Heykeli’nden Yason’a tüm diğer turistik değerlerinin de lokomatifi olabilecek bir potansiyele sahip. Dolayısıyla, turizm medya dolayımlı bir faaliyet de olduğu için, çalışmalarımızın Ordu turizmine ve doğal olarak da ekonomisine önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz.
Turizm sektörünün en önemli unsurlarından biri de destinasyon alanlarına kolay ulaşabilmeyi sağlayan alt yapı olanaklarının varlığıdır. Çekiciliği yüksek olmasına karşılık Ordu şelaleleri yeterli alt yapı olanaklarına sahip mi?
Bazıları kamunun çok çabuk ulaşabileceği alt yapısı mevcut şelaleler iken bazıları ise daha butik, ulaşımı güç, özel amaçlı şelaleler. Bunun için bir şelale envanteri hazırlıyoruz. Ordu’daki yüzlerce şelaleyi proje kapsamında tespit ederek kategorilendiriyoruz. Ulaşımından sunulan imkanlara, ailecek ziyarete uygun olmasından extreme sporlar için taşıdığı potansiyele kadar ayrıntılı olarak katalogluyoruz.
Basına verdiğiniz demeçlerde proje dahilinde kuraklığa karşı çevresel mesaj vermeyi de amaçladığınızı sıkça dile getiriyorsunuz. Bu anlamda “Şelaleler Şehri Ordu” projesinin misyonu nedir?
Yakın zamanda dünyanın temel bir sorunu olarak karşılaşabileceğimiz küresel iklim değişikliği var. Küresel iklim değişikliğine bağlı olarak ortaya çıkabilecek potansiyel sorun kuraklık olacak. Biz bu projeyle çevresel bir mesaj da vermek istiyoruz. Su büyük bir değer, su yoksa şelaleler de yok. Su yoksa hayat da yok. Bu anlamda da bir farkındalık oluşturmak istiyoruz. Bu motivasyonlar üzerinden projeye hayat vermeye çalıştık.
Ordu, kültürü ve doğal güzellikleriyle son yıllarda, çekilen dizi, film ve klipler aracılığıyla milyonların evine konuk oldu. Pek çok insanın görmek istediği yerler arasında liste başı olduğunu düşünüyorum. Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünde akademisyen olan biri olarak bu süreci Ordu’nun tanıtımı açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?
Hangi medya türü formatında olursa olsun “göster”mek özünde sinema- televizyon pratiğinde karşılığını bulmaktadır. Tek bir filme ya da diziye mekân/sahne olması sayesinde yıllardır ziyaretçi çeken çok sayıda kent örneği bulunmakta. Ordu için de “ŞELALELER ŞEHRİ ORDU” şemsiyesi altında düzenlenecek uluslararası nitelikli film festival ve sempozyumları ile medya sektöründeki üretici isimlerin şelalelerimizi mekân olarak kullanması imkânı doğacak, böylelikle markalaşma konusunda medya boyutu ile önemli bir adım atılacak.
Mehmet Hocam, sizinle “Şelaleler Şehri Ordu’’ projesini konuşmak bizleri ziyadesiyle mutlu etti. Bize zaman ayırdığınız için teşekkür ediyor, çalışmalarınızda başarılar diliyoruz.
Şelaleler Şehri Ordu'nun tanıtımı noktasında yüreği Ordu için çarpan herkesin desteğinden mutluluk duyuyoruz. Bu anlamda Çaydan-lık Dergisi ailesine de teşekkür ederim.