RİSTA | Çaydanlık Dergisi
11. Sayı
EĞİTİM VE YÖNETİM

Yönetim, “başkaları aracılığıyla amaca ulaşma ve başkalarına iş yaptırma sanatı”, “yönetim fonksiyonlarının yerine getirilmesini sağlayan bilimsel ve sanatsal yönü olan faaliyetler” ve daha geniş anlamıyla “örgütsel hedeflere etkin ve verimli olarak ulaşılması amacıyla yönetim fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol faaliyetlerinin en iyi şekilde kullanılmasıdır” şeklinde ifade edilmektedir.

11. Sayı
DİJİTAL AYNALARLA BAŞIMIZ BELADA HOCAM

Evet, başımız belada çünkü çok sıkıcıyız. Her geçen gün daha da sıkıcı oluyoruz. Hayır karamsar falan değilim. Yalnızca gerçekçi ve açık sözlüyüm. Görmüyor musunuz, bu gidişle kanaryalar gibi şakısak bile bizi dinlemeyecek, sardunyalar misâli çiçek açsak da dönüp bize bakmayacaklar.

11. Sayı
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?

Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.

11. Sayı
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ

Vaktiyle şöyle bir söz okumuştum: “Küçük insanlar KİŞİLERİ, orta grup insanlar OLAYLARI, büyük insanlar ise FİKİRLERİ konuşur”. Daha sonra düşündüğümde kendi içimde de basit duygu, his ve düşüncelerimin kişilerle özellikle onların kusurlarıyla, orta duygu ve hislerimin olay ve problemlerle, üstün duygu, his ve düşüncelerimin fikirlerle meşgul olduğunu gördüm.

11. Sayı
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ

Sınıf, öğretmenin öğrencilerine bilgi ve beceri kazandırma süreçlerini etkileşimli olarak uyguladığı alandır. Sınıf yönetimi ise etkileşim süreçleri ile aynı sınıfta bulunan öğrencilerin kuralları benimsemesi, olumlu kazanım süreçlerinin fayda sağlayacak şekilde sürdürülmesidir.

11. Sayı
BİRLİKTE YÖNETELİM

Yönetim kavramı aslında düzenleme, bir araya getirme, yön verme, koordine etme, planlama organize etme gibi kavramları içinde barındıran geniş kapsamlı bir sistemdir. Eğitim de insan odaklı doğumdan ölüme kadarki kalıcı, izli, istendik davranış değiştirme sürecidir. Kavramı geniş kapsamlı bir kavramdır.

11. Sayı
LİDERLERİN HİKÂYESİ

Bir bebek minik avuçlarında güzel ve mutlu bir hikâye taşıyarak merhaba der dünyaya. Ellerini yumruk yaparak dünyayı avuçlarımda tutuyorum der adeta. Ruhunu teslim eden bir insan ellerini iki yana açarak buraya ait hikâyesinin bittiğini anlatır geriye kalanlara.

11. Sayı
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE

Felsefe Nedir? Felsefe, terim anlamı olarak Yunanca bilgelik sevgisi anlamına gelen felsefe (philosophia), sevmek (philia) ve bilgelik (sophia) sözcüklerinin birleşiminden türemiştir. Felsefe düşünürlerine filozof (philosophos) adı verilir.

11. Sayı
DİL ÖĞRETİMİ VE AİLE İLİŞKİSİ

Tarihte ilk olarak edebi metinlerin okunup anlaşılabilmesi için öğrenilmeye başlanılan yabancı dil, günümüzde artık bir ayrıcalık olmaktan ziyade Bekleyen’ in (2016) de belirttiği gibi daha iyi bir iş bulmak ve dünya ile iletişim kurmak için bir gereksinim haline gelmiştir.

11. Sayı
MERYEM EL-İCLİYYE

Bilim tarihi deyince akla hemen Einstein, Newton, Galileo ve Aristo gibi isimler gelir. İslam Bilim tarihinin meşhurları deyince ise Ebû Mûsa Câbir bin Hayyân, Farabi, İbn-i Sina, Fahreddin Razi, Harezm-i , Battani , Nasîrüddin Tûsî, İbn-i Haldun ve Ali Kuşçu gibi değerli isimler sayılır hemen hemen.

11. Sayı
BU BAYRAM FARKLI BİR BAYRAM

Merhaba. Ben Zeynep beş yaşındayım. Anaokuluna gidiyorum. Bu yıl benim hayatım önceki yıllardan biraz farklı geçiyor. Eminim ki herkesin öyledir. Yanımda gördüğünüz kişi de Mert benim çok sevdiğim biricik abim. O da yedi yaşında. Abim bana yapamadığım her şeyde yardım ediyor.

11. Sayı
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE

"Çocuklar, Gençlik ve Eğitim Üzerine", Walter Benjamin’in farklı zamanlarda kaleme aldığı denemelerden oluşan bir seçkidir. İçinde yer alan 19 denemeye bakıldığında ismini yeterince hak edemediği görülecektir. Bu kitabı okunur kılan Banjamin’in ele aldığı konuya bakış acısı ve zekâsını gösteren cümle yapısıdır.

DERGİ SAYILARI

YAZARLARIMIZ
Prof. Dr. Firdevs Güneş Prof. Dr. Gülay Ekici Abdullah BAŞ Abdullah KARALİ Ahmet ÇİFCİ Ahmet YILMAZ Arta Shahini Arzu Çakıcı Ayşe BAŞBUĞ Bahar Agun Bahar TÜTÜNCÜ Bahri HAN Bilge ÇARDAK Bilge Çiğdem Öztunç Burçak Kübra ERDEM Bülent İÇBUDAK Bünyamin Gürbüz Cem Tuncay ŞAHİNKAYA Cengiz AZMAN Cengiz Hanoğlu Dilek ÖZCAN Doc. Dr. Olcay YAVUZ Doç. Dr. Ayşegül Oğuz Namdar Doç. Dr. Derya Girgin Doç. Dr. Selay Arkün KOCADERE Doç. Dr. Selcen COŞKUN Dr. Aziz ZORLU Dr. Hüseyin ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Dursun Aksu Dr. Öğr. Üyesi Elif Şebnem Demirci Dr. Öğretim Üyesi Volkan MUTLU Dr. Serkan DÜZGÜN Ebru DİLİBAL Ebubekir ASLAN Eda MERAL Elif SARI Emine BARIŞ Emine ÇOLAK BAYNAZOĞLU Eminsafa Dilmaç Emrah KAR Emre ARSLAN Enes SÜKÜT Erengül ŞEKER Erkan Saral Erman ŞAHİN Esra ALEMDAROĞLU Fatih ARSLAN Fatma IŞIK Ferit İNCEL Gonçalo Gouveia Hacı AYDIN Hayrunisa Tut Hızır SEFERİNOĞLU Hülya CERRAHOĞLU İbrahim VARELCİ İlhan Oflaz İsmail ŞİMŞEK Kemal AKBAYRAK Kübra TUT Leyla BAĞ Lokman BAYNAZOĞLU Mehmet Sait Çalka Mehmet TEBER Melek BAYZAN Mesut YAZANEL Murat KESELİ Mustafa ORAKÇI Nisa Altınkeser Nuran CEVAHİR KARTAL Nuray Önoğlu Osman ATALAY Ozan Orhan Ömer Cihan Özşahin Ömer ESKİ Özge BEYAZ Özgür SEVİMLİ Pervin Günaydın Kambur Prof. Dr. Ali Duymaz Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu Prof. Dr. Selahattin DİLİDÜZGÜN Prof. Dr. Vefa TAŞDELEN Raşide Yılmaz Rize Milli Eğitim Müdürlüğü Sefa ÖZMEN Selçuk TORPİL Serdar YAZICI Servet Çalışır Sevilay AĞAOĞLU Sezai KARAKOÇ Sıla Lezgi Aygün Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK Tuvana Gülcan Volkan CİVELEK Yavuz Yıldırımkaya Yıldıray ÖZKURT Zekeriya ABANOZOĞLU Zeliha Nur TURAN