RİSTA | Çaydanlık Dergisi
8. Sayı
ÖMER ADIGÜZEL İLE “EĞİTİMDE YARATICI DRAMA” ÜZERİNE

Ömer Hocam, söyle başlayalım isterseniz “Yaratıcı Drama” kavramı yanlış kullanılan, yanlış anlaşılan bir kavram. Drama, Yaratıcı Drama, Eğitimde Yaratıcı Drama, Canlandırma kavramları aynıymış gibi kullanılabiliyor.

8. Sayı
COVID-19 KAPSAMINDA UZAKTAN EĞİTİMDE ÇEVRİMİÇİ DRAMA UYGULAMALARI

Covid-19 pandemisi sebebiyle ülkemizde alınan önlemler kapsamında eğitimde de bazı güncellemeler yapılmıştır. Ülkemizde de bir süre yüz yüze eğitim-öğretime ara verilmiş, eğitim-öğretim faaliyetlerinin aksamaması bakımından uzaktan eğitim sürecine başlanmıştır.

8. Sayı
YARATICI DRAMA; NE OKUMALI?

Yaratıcı drama eğitmeni/lideri olmak için yalnızca uygulamaya dayalı eğitimler almak veya çeşitli atölye çalışmalarına katılmak tek başına yeterli değildir. Çünkü yaratıcı drama çocukların sadece oyun oynayıp eğlendikleri, taklit ve canlandırmalar ile keyiflendikleri bir yöntem değildir.

8. Sayı
YARATICI DRAMA NE DEĞİLDİR?

Yaratıcı drama yöntemi eğitim-öğretim sürecinde öğretmenler tarafından en çok kullanıldığı iddia edilen yöntemlerin başında gelmektedir. Yöntemi derslerde uyguladığını belirten öğretmenlerden yöntemin kullanımı ile ilgili ayrıntı istendiğinde öğretmenlerin genellikle sınıfta yaptıkları doğaçlama veya metin canlandırma faaliyetlerini yaratıcı drama olarak adlandırdıkları anlaşılmaktadır.

8. Sayı
E-TWINNING PROJELERİ VE DRAMA

Çocukluğunu sokaklarda doya doya oyun oynayarak geçirmiş biri olduğum için meslek yaşantımın ilk gününden beri öğrencilerime de oyunla sevdiririm kendimi ve okulu. Her gün mutlu bitmeli ki ertesi gün istekle gelsin okula. Sanki tadı damağında kalsın diye, beni de iyi hatırlasın, okulunu çok sevsin diye günün sonu mutlaka oyunla biter.

8. Sayı
FOTOĞRAFLARIN DİLİ

Zamanın, acı ve tatlı hatıraların tanıkları fotoğraflar. Her birimizin hayatında özel anların şahitleri onlar. Siyah beyaz ve kenarları tırtıklıdan başlayıp renkliye dönüşen ve ekranlarda kalan fotoğraflar.   Her biri “Çekiyorum!” diyerek başlayan, maziden atiye bırakılan gerçek birer iz.

8. Sayı
AMAÇSIZ İNSANLAR TOPLULUĞU

İnsanların toplu halde, dümeni kırılmış bir gemi gibi nereye gittiğini bilmediği şu zamanda “yol bulmak” mı zor, yoksa kendi yolunu bulmak mı? Hızlı bir tren edasıyla -“hızlı trenlerde eda ne gezer?” dediğinizi duyar gibiyim- akıp giden zamanın vagonlarından geriye doğru şimşek hızında akan silik dünyanın hali açıkçası beni korkutuyor.

8. Sayı
BALDAN SORULUR ARININ MARİFETİ

Her dal baharı bekler tomurcuk dilinden bir merhaba için doğaya. Cemre düşer yüreğine ağacın, artık dönüş yoktur kışa. Lakin güneşin yüreğe dokunan ilk ısısı olmazsa olmazdır. Baldan sorulur arının da marifeti. Herkes tadını bilir de, aklına gelmez çektiği.

8. Sayı
TEKNOLOJİ O KADAR MASUM MU?

Günümüz dünya toplumu bilindiği üzere teknoloji ile iç içe yaşamaktadır. Bu yaşantı olumlu sonuçların yanında olumsuz sonuçları da beraberinde getirmektedir.  Bugün sizlere teknolojinin öğrenci üzerindeki etkilerinden bahsedeceğim.

8. Sayı
ŞELALELER ŞEHRİ ORDU

Prof. Dr. Mehmet YILMAZ ile Röportaj. Mehmet Hocam, Ordu deyince ilk akla gelen türkünün sözleriyle başlamak istedim. Rize’den, eğitim, kültür, sanat dergisi Çaydan-lık’tan merhaba.

8. Sayı
ÇOCUK

1972 yılında Paris’te dünyaya gelen Colas Gutman, drama eğitimi almış ve bir süre tiyatro yönetmenliği yapmıştır. Anne ve babası yazar olan Gutman, 2006 yılından bugüne çocuk kitapları yazmaktadır. Ülkemizde Süper Kahramanlar Yüksekten Korkmaz, Rose, Paspal Köpek ve Çocuk adlı kitapları ile tanınmaktadır.

8. Sayı
EĞİTİM, DOĞA VE ÇOCUK

Rize için bulutların ve dağların şehri diye bir söylem vardır, şehre gelen birinin ilk bakışta dikkatini çekeceği muhtemeldir. Gerçekten de burada yaşayıp doğadan kayıtsız kalabilmek pek mümkün değildir. Şehrin bir doğasevere sunduğu en büyük avantaj istenildiğinde 10 dakika içerisinde şehirden çıkıp orman örtüsüne ulaşılabilmesidir.

DERGİ SAYILARI