Çaydanlık Dergisi Sayıları

5. Sayı
ERCAN ALTUĞ YILMAZ İLE OYUNLAŞTIRMA ÜZERİNE

Oyunlaştırma, oyun mekaniklerinin oyun oynamadan bağımsız gerçek hayattaki problemleri çözmek üzere uygulanmasına imkân veren bir bilim alanıdır. Bir bilim olarak kabul ediyorum. Bunun içinde teknoloji de var psikoloji de var.

5. Sayı
BENİMLE OYNAR MISIN?

Çocukken en sevdiğiniz oyun neydi? Bu soruya herkesin vereceği cevap farklı olsa da aslında önemli olan herkesin verebileceği bir cevabının olmasıdır. Çocukluk yıllarımızda oynadığımız oyunları unutmadığımız gibi, içlerinden en sevdiğimizi de hatırlıyor olmak, o yılların ve oyunun ne kadar kıymetli olduğunun da bir göstergesi değil midir?

5. Sayı
EN YALIN HALİYLE EĞİTİMDE OYUNLAŞTIRMA

“Oyunlaştırma” kelimesinin ortaya atılışı on, popüler olması ise son birkaç yıllık olay olmakla beraber eğitimde kullanımı çok daha eskiye dayanmaktadır. Okumayı söken öğrencilerin isimlerinin sınıf panosunda sergilenmesi, her dönem sonu verilen teşekkür, takdir belgeleri, iyi bir ödeve ait sunumu alkışlamak en basit örneklerdir.

5. Sayı
OYUNCAK DEĞİL OYUN İSTİYORUM

Çocuk deyince aklımıza ilk gelen kelimelerden birisi de oyundur. Oyun oynamak sadece çocuklara özgü görünse de hepimizin içinde, ta derinlerimizde, oyun oynama arzusu vardır aslında. Hem sadece insanoğluna has değildir. Hayvan yavruları da doğar doğmaz oyuna başlar. Oyun aşkı doğuştan en derinlerimize yerleştirilmiştir.

5. Sayı
UZAKTAN EĞİTİMDE OYUNUN GÜCÜ

Oyun çocuğun dilidir. Oyun ile çocuk kendini ifade eder. Duygularını en güzel şekilde dışa vurur. Birçok beceriyi, davranışı oyunla öğretebilir ve uygulamalar yapabiliriz.

5. Sayı
KURAL DEĞİŞİRSE OYUN DA DEĞİŞİR

“Gelişen teknolojik imkânlar hayatımızı her yönden etkilemeye devam ediyor.” Bu cümle artık teknoloji temalı yazıların en klişe giriş cümlesi olmayı başarmış durumda. Bu devamlılığın ne zaman biteceği bilinmez. Bitmesin de. Şahsen bundan hiçbir zaman şikâyetçi olmadım.

5. Sayı
UZAKTAN EĞİTİM VE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLÜ

Uzaktan eğitim mesleğini sadece bilgi aktarmak olarak gören öğretmenlerin işlerini ellerinden alacak ve onları önemsizleştirecek iken değer ve beceri üreten, öğrencinin yüreğine dokunan onları heyecanlandıran, meraklandıran ve hayret ettiren öğretmenlerin değerini arttıracaktır.

5. Sayı
EVDE EĞİTİM YÖNETİMİ

Risk ve fırsat kavramlarının birlikte vücuda geldiği bu süreç karşılaştığımız yeni durum ve zorlukların yanında fırsatları da beraberinde getirmiştir. Eğitimle ilgili olsun ya da olmasın hemen herkesin “Eğitimin üç temel ayağı nedir?” sorusuna vereceği cevapta genellikle “okul, veli, öğrenci” kavramları yer alır.

5. Sayı
KUCAKLAŞMA ARACI SİNEMA, YÖNETMEN KAAN ATİLLA TAŞKIN İLE SÖYLEŞİ

1988 Trabzon doğumlu. 2011 yılında İstanbul Üniversitesi Radyo TV-Sinema bölümünden mezun oldu. Plato Film Okulunda Ayla Algan’dan oyunculuk eğitimi aldı. 2013’te İstanbul Tasarım Merkezinde sekiz ay Sinema eğitimi aldı. Daha sonra bazı sinema filmlerinde reji asistanlığı yaptı.

5. Sayı
PANDEMİ SÜRECİNDE İNSAN PSİKOLOJİSİ

Üzerinde düşünülmesi gereken bazı sorular vardır. Pandemi sürecinde nasıl bir psikoloji içerisindeyiz? Pandemin üzerimizde bırakmış olduğu psikososyal etkileri neler olacak? Bu süreçte psikososyal travma yaşayan insan yeni travmalara hazırlıklı olabilecek mi?

5. Sayı
BALKANLAR’IN İSTANBUL’U İŞKODRA

Balkanların en eski şehirlerinden ve Arnavut kültürünün beşiği olarak da bilinen İşkodra (Arnavutça Shkodra), Kir, Drin ve Boyana nehirlerinin birbiriyle kavuşma sahasında kurulmuştur. Denizi, gölü, nehirleri, verimli ovaları ve onu çevreleyen tepeleriyle şanslı diyebileceğimiz kadar güzel bir coğrafi konuma sahiptir İşkodra…

5. Sayı
ÇEYREK ASIRLIK ÇINAR

Yirmili yaşlarda –hayatınızın baharında- olduğunuzu hayal edin. Özgürlüğün karşı konulamaz büyüsü dolaşırken damarlarınızda; eğlenceye, adrenaline, sosyalleşmeye aç olan ruhunuzu doyurmak için en yakın arkadaşlarınızla bir dağ başı kampında çadır kurabilir; festivalden konsere koşabilir, adrenalin sporlarını tadabilirsiniz.

5. Sayı
OKUMAYI SEVDİREN ETKİNLİK: ORTAK KİTABIM

Okuma alışkanlığı kazandırma, eğitim alanında en çok tartışılan ve üzerinde projeler geliştirilen konuların başında gelmektedir. Okuma ile ilgili yapılan araştırmalarda bu sorun net bir şekilde ortaya konmaktadır. UNESCO tarafından yapılan bir araştırmaya göre kitap okuma sıralamasında 86. sırada yer alan Türkiye, Afrika ülkeleri ile aynı kategoride bulunmaktadır.

5. Sayı
İŞSİZLİĞİN RESMİNİ YAPABİLİR MİSİN ABİDİN?

İşsiz kalırsam diye düşündü 23 yaşında bunu Hikmet’ten beş kere peş peşe dinledi. Bir mesai bitimi kehanet gerçekleşti. İşsiz kaldı..! Evin kapısına yanaştı, anahtarlarını cebinden çıkarmaya hali yoktu. Gözleri bulut bulut, içinde hıçkırıktan bir dehliz vardı.

5. Sayı
EĞİTİM ÜZERİNE

İmmanuel Kant’a yakıştırılan Könisberg Saati nitelemesi hayatındaki düzenin, disiplinin bir getirisidir. Biyografisini incelendiğinde görülecektir ki disiplin, onun hayatının her boyutunda yerini almıştır. Yürüdüğü güzergâhı bile istisnalar dışında değiştirmeyen filozofun yolu, düşünmenin doğası gereği insan eğitimine çıkar.

5. Sayı
BENLİĞİNİ ARAYAN ÇOCUK

ABD’li psikolog Virginia M. Axline tarafından 1964 yılında kaleme alınan “Dips in Search of Self” Dips adında başta ebeveynleri tarafından zihinsel engelli olduğu düşünülen erkek bir çocuğun kimlik arayışını ve oyun terapisinin iyileştirici gücünü yansıtan gerçek bir hikayedir.