9. Sayı
SUSSAN OLMUYOR, SUSMASAN OLMAZ
SUSSAN OLMUYOR, SUSMASAN OLMAZ

‘‘Allah’ım! Bizlere, değiştiremeyeceğimiz şeyleri kabullenmek için metanet, değiştirebileceğimiz şeyleri değiştirebilmemiz için cesaret ve ikisinin arasındaki farkı anlayabilmemiz için de feraset ver…’’


Eminsafa Dilmaç 1667
9. Sayı
BAKMADAN GÖREN ADAM: EŞREF ARMAĞAN
BAKMADAN GÖREN ADAM: EŞREF ARMAĞAN

Hayal gücünün sınırlarını çizemeyen insanoğlu; hiç görmediği bir şeyi -mesela gün batımını, baharda açan çiçekleri, lapa lapa yağan karın gökyüzündeki dansını yahut maviliklerde uzayan balıkları- resmedebilir mi? “Bakmak ve görmek” ilişkisi…


Abdullah BAŞ 10215
9. Sayı
KARACA; HAMBURGER GO HOME YAŞASIN KÖFTELER
KARACA; HAMBURGER GO HOME YAŞASIN KÖFTELER

Hamburger veya sadece Burger, iki dilim yuvarlak sandviç ekmeği arasına yerleştirilen bir köfteyle yapılan sandviç türü. Genellikle ketçap, mayonez, turşu, soğan, domates, hardal ve bunun gibi değişik malzemelerin ilavesi ile servis edilen Amerikan usulü bir dürüm çeşididir.


Kübra TUT 1046
9. Sayı
MERAK SADECE MERAK MI ?
MERAK SADECE MERAK MI ?

Bugün sizlere eğitim alanında üzerinde çokça durulması gereken bir kavramdan, meraktan, söz edeceğim. Meraklı olmak, insanoğlu olarak doğuştan getirdiğimiz özelliklerden biridir. Bu özelliğimiz sayesinde içimizde bir öğrenme ve anlamlandırma isteği ile doğarız.


Ozan Orhan 784
9. Sayı
AKSARAY TARİHİ
AKSARAY TARİHİ

Aksaray tarihi, günümüzden 11 000 yıl önce Orta Anadolu'nun ilk köy yerleşmesinin Aşıklı Höyük'te kurulmasıyla başlar. Aşıklı'da başlayan 11 000 yıllık serüvende farklı medeniyetlere ev sahipliği yapan Aksaray, İpek Yolu üzerinde Kapadokya'nın batıya açılan kapısı olarak tarihteki yerini almıştır. 


Sıla Lezgi Aygün 3752
8. Sayı
ÖMER ADIGÜZEL İLE “EĞİTİMDE YARATICI DRAMA” ÜZERİNE
ÖMER ADIGÜZEL İLE “EĞİTİMDE YARATICI DRAMA” ÜZERİNE

Ömer Hocam, söyle başlayalım isterseniz “Yaratıcı Drama” kavramı yanlış kullanılan, yanlış anlaşılan bir kavram. Drama, Yaratıcı Drama, Eğitimde Yaratıcı Drama, Canlandırma kavramları aynıymış gibi kullanılabiliyor.


Ömer ESKİ 2809
8. Sayı
COVID-19 KAPSAMINDA UZAKTAN EĞİTİMDE ÇEVRİMİÇİ DRAMA UYGULAMALARI
COVID-19 KAPSAMINDA UZAKTAN EĞİTİMDE ÇEVRİMİÇİ DRAMA UYGULAMALARI

Covid-19 pandemisi sebebiyle ülkemizde alınan önlemler kapsamında eğitimde de bazı güncellemeler yapılmıştır. Ülkemizde de bir süre yüz yüze eğitim-öğretime ara verilmiş, eğitim-öğretim faaliyetlerinin aksamaması bakımından uzaktan eğitim sürecine başlanmıştır.


Doç. Dr. Ayşegül Oğuz Namdar 668
8. Sayı
YARATICI DRAMA; NE OKUMALI?
YARATICI DRAMA; NE OKUMALI?

Yaratıcı drama eğitmeni/lideri olmak için yalnızca uygulamaya dayalı eğitimler almak veya çeşitli atölye çalışmalarına katılmak tek başına yeterli değildir. Çünkü yaratıcı drama çocukların sadece oyun oynayıp eğlendikleri, taklit ve canlandırmalar ile keyiflendikleri bir yöntem değildir.


Kemal AKBAYRAK 748
8. Sayı
YARATICI DRAMA NE DEĞİLDİR?
YARATICI DRAMA NE DEĞİLDİR?

Yaratıcı drama yöntemi eğitim-öğretim sürecinde öğretmenler tarafından en çok kullanıldığı iddia edilen yöntemlerin başında gelmektedir. Yöntemi derslerde uyguladığını belirten öğretmenlerden yöntemin kullanımı ile ilgili ayrıntı istendiğinde öğretmenlerin genellikle sınıfta yaptıkları doğaçlama veya metin canlandırma faaliyetlerini yaratıcı drama olarak adlandırdıkları anlaşılmaktadır.


Enes SÜKÜT 3252
8. Sayı
E-TWINNING PROJELERİ VE DRAMA
E-TWINNING PROJELERİ VE DRAMA

Çocukluğunu sokaklarda doya doya oyun oynayarak geçirmiş biri olduğum için meslek yaşantımın ilk gününden beri öğrencilerime de oyunla sevdiririm kendimi ve okulu. Her gün mutlu bitmeli ki ertesi gün istekle gelsin okula. Sanki tadı damağında kalsın diye, beni de iyi hatırlasın, okulunu çok sevsin diye günün sonu mutlaka oyunla biter.


Bahar Agun 1800
8. Sayı
FOTOĞRAFLARIN DİLİ
FOTOĞRAFLARIN DİLİ

Zamanın, acı ve tatlı hatıraların tanıkları fotoğraflar. Her birimizin hayatında özel anların şahitleri onlar. Siyah beyaz ve kenarları tırtıklıdan başlayıp renkliye dönüşen ve ekranlarda kalan fotoğraflar.   Her biri “Çekiyorum!” diyerek başlayan, maziden atiye bırakılan gerçek birer iz.


Cengiz AZMAN 1135
8. Sayı
AMAÇSIZ İNSANLAR TOPLULUĞU
AMAÇSIZ İNSANLAR TOPLULUĞU

İnsanların toplu halde, dümeni kırılmış bir gemi gibi nereye gittiğini bilmediği şu zamanda “yol bulmak” mı zor, yoksa kendi yolunu bulmak mı? Hızlı bir tren edasıyla -“hızlı trenlerde eda ne gezer?” dediğinizi duyar gibiyim- akıp giden zamanın vagonlarından geriye doğru şimşek hızında akan silik dünyanın hali açıkçası beni korkutuyor.


Servet Çalışır 606
8. Sayı
BALDAN SORULUR ARININ MARİFETİ
BALDAN SORULUR ARININ MARİFETİ

Her dal baharı bekler tomurcuk dilinden bir merhaba için doğaya. Cemre düşer yüreğine ağacın, artık dönüş yoktur kışa. Lakin güneşin yüreğe dokunan ilk ısısı olmazsa olmazdır. Baldan sorulur arının da marifeti. Herkes tadını bilir de, aklına gelmez çektiği.


Abdullah BAŞ 608
8. Sayı
TEKNOLOJİ O KADAR MASUM MU?
TEKNOLOJİ O KADAR MASUM MU?

Günümüz dünya toplumu bilindiği üzere teknoloji ile iç içe yaşamaktadır. Bu yaşantı olumlu sonuçların yanında olumsuz sonuçları da beraberinde getirmektedir.  Bugün sizlere teknolojinin öğrenci üzerindeki etkilerinden bahsedeceğim.


Ozan Orhan 959
8. Sayı
ŞELALELER ŞEHRİ ORDU
ŞELALELER ŞEHRİ ORDU

Prof. Dr. Mehmet YILMAZ ile Röportaj. Mehmet Hocam, Ordu deyince ilk akla gelen türkünün sözleriyle başlamak istedim. Rize’den, eğitim, kültür, sanat dergisi Çaydan-lık’tan merhaba.


Sefa ÖZMEN 1288

DERGİ SAYILARI

YAZARLARIMIZ
Prof. Dr. Firdevs Güneş Prof. Dr. Gülay Ekici Abdullah BAŞ Abdullah KARALİ Ahmet ÇİFCİ Ahmet YILMAZ Arta Shahini Arzu Çakıcı Ayşe BAŞBUĞ Bahar Agun Bahar TÜTÜNCÜ Bahri HAN Bilge ÇARDAK Bilge Çiğdem Öztunç Bülent İÇBUDAK Bünyamin Gürbüz Burçak Kübra ERDEM Cem Tuncay ŞAHİNKAYA Cengiz AZMAN Cengiz Hanoğlu Dilek ÖZCAN Doç. Dr. Ayşegül Oğuz Namdar Doç. Dr. Derya Girgin Doc. Dr. Olcay YAVUZ Doç. Dr. Selay Arkün KOCADERE Doç. Dr. Selcen COŞKUN Dr. Aziz ZORLU Dr. Hüseyin ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Dursun Aksu Dr. Öğr. Üyesi Elif Şebnem Demirci Dr. Öğretim Üyesi Volkan MUTLU Dr. Serkan DÜZGÜN Ebru DİLİBAL Ebubekir ASLAN Eda MERAL Elif SARI Emine BARIŞ Emine ÇOLAK BAYNAZOĞLU Eminsafa Dilmaç Emrah KAR Emre ARSLAN Enes SÜKÜT Erengül ŞEKER Erkan Saral Erman ŞAHİN Esra ALEMDAROĞLU Fatih ARSLAN Fatma IŞIK Ferit İNCEL Gonçalo Gouveia Hacı AYDIN Hayrunisa Tut Hızır SEFERİNOĞLU Hülya CERRAHOĞLU İbrahim VARELCİ İlhan Oflaz İsmail ŞİMŞEK Kemal AKBAYRAK Kübra TUT Leyla BAĞ Lokman BAYNAZOĞLU Mehmet Sait Çalka Mehmet TEBER Melek BAYZAN Mesut YAZANEL Murat KESELİ Mustafa ORAKÇI Nisa Altınkeser Nuran CEVAHİR KARTAL Nuray Önoğlu Ömer Cihan Özşahin Ömer ESKİ Osman ATALAY Ozan Orhan Özge BEYAZ Özgür SEVİMLİ Pervin Günaydın Kambur Prof. Dr. Ali Duymaz Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu Prof. Dr. Selahattin DİLİDÜZGÜN Prof. Dr. Vefa TAŞDELEN Raşide Yılmaz Rize Milli Eğitim Müdürlüğü Sefa ÖZMEN Selçuk TORPİL Serdar YAZICI Servet Çalışır Sevilay AĞAOĞLU Sezai KARAKOÇ Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK Sıla Lezgi Aygün Tuvana Gülcan Volkan CİVELEK Yavuz Yıldırımkaya Yıldıray ÖZKURT Zekeriya ABANOZOĞLU Zeliha Nur TURAN