SUSSAN OLMUYOR, SUSMASAN OLMAZ
‘‘Allah’ım! Bizlere, değiştiremeyeceğimiz şeyleri kabullenmek için metanet, değiştirebileceğimiz şeyleri değiştirebilmemiz için cesaret ve ikisinin arasındaki farkı anlayabilmemiz için de feraset ver…’’
Eminsafa Dilmaç 1667
BAKMADAN GÖREN ADAM: EŞREF ARMAĞAN
Hayal gücünün sınırlarını çizemeyen insanoğlu; hiç görmediği bir şeyi -mesela gün batımını, baharda açan çiçekleri, lapa lapa yağan karın gökyüzündeki dansını yahut maviliklerde uzayan balıkları- resmedebilir mi? “Bakmak ve görmek” ilişkisi…
Abdullah BAŞ 10215
KARACA; HAMBURGER GO HOME YAŞASIN KÖFTELER
Hamburger veya sadece Burger, iki dilim yuvarlak sandviç ekmeği arasına yerleştirilen bir köfteyle yapılan sandviç türü. Genellikle ketçap, mayonez, turşu, soğan, domates, hardal ve bunun gibi değişik malzemelerin ilavesi ile servis edilen Amerikan usulü bir dürüm çeşididir.
Kübra TUT 1046
MERAK SADECE MERAK MI ?
Bugün sizlere eğitim alanında üzerinde çokça durulması gereken bir kavramdan, meraktan, söz edeceğim. Meraklı olmak, insanoğlu olarak doğuştan getirdiğimiz özelliklerden biridir. Bu özelliğimiz sayesinde içimizde bir öğrenme ve anlamlandırma isteği ile doğarız.
Ozan Orhan 784
AKSARAY TARİHİ
Aksaray tarihi, günümüzden 11 000 yıl önce Orta Anadolu'nun ilk köy yerleşmesinin Aşıklı Höyük'te kurulmasıyla başlar. Aşıklı'da başlayan 11 000 yıllık serüvende farklı medeniyetlere ev sahipliği yapan Aksaray, İpek Yolu üzerinde Kapadokya'nın batıya açılan kapısı olarak tarihteki yerini almıştır.
Sıla Lezgi Aygün 3752
ÖMER ADIGÜZEL İLE “EĞİTİMDE YARATICI DRAMA” ÜZERİNE
Ömer Hocam, söyle başlayalım isterseniz “Yaratıcı Drama” kavramı yanlış kullanılan, yanlış anlaşılan bir kavram. Drama, Yaratıcı Drama, Eğitimde Yaratıcı Drama, Canlandırma kavramları aynıymış gibi kullanılabiliyor.
Ömer ESKİ 2809
COVID-19 KAPSAMINDA UZAKTAN EĞİTİMDE ÇEVRİMİÇİ DRAMA UYGULAMALARI
Covid-19 pandemisi sebebiyle ülkemizde alınan önlemler kapsamında eğitimde de bazı güncellemeler yapılmıştır. Ülkemizde de bir süre yüz yüze eğitim-öğretime ara verilmiş, eğitim-öğretim faaliyetlerinin aksamaması bakımından uzaktan eğitim sürecine başlanmıştır.
Doç. Dr. Ayşegül Oğuz Namdar 668
YARATICI DRAMA; NE OKUMALI?
Yaratıcı drama eğitmeni/lideri olmak için yalnızca uygulamaya dayalı eğitimler almak veya çeşitli atölye çalışmalarına katılmak tek başına yeterli değildir. Çünkü yaratıcı drama çocukların sadece oyun oynayıp eğlendikleri, taklit ve canlandırmalar ile keyiflendikleri bir yöntem değildir.
Kemal AKBAYRAK 748
YARATICI DRAMA NE DEĞİLDİR?
Yaratıcı drama yöntemi eğitim-öğretim sürecinde öğretmenler tarafından en çok kullanıldığı iddia edilen yöntemlerin başında gelmektedir. Yöntemi derslerde uyguladığını belirten öğretmenlerden yöntemin kullanımı ile ilgili ayrıntı istendiğinde öğretmenlerin genellikle sınıfta yaptıkları doğaçlama veya metin canlandırma faaliyetlerini yaratıcı drama olarak adlandırdıkları anlaşılmaktadır.
Enes SÜKÜT 3252
E-TWINNING PROJELERİ VE DRAMA
Çocukluğunu sokaklarda doya doya oyun oynayarak geçirmiş biri olduğum için meslek yaşantımın ilk gününden beri öğrencilerime de oyunla sevdiririm kendimi ve okulu. Her gün mutlu bitmeli ki ertesi gün istekle gelsin okula. Sanki tadı damağında kalsın diye, beni de iyi hatırlasın, okulunu çok sevsin diye günün sonu mutlaka oyunla biter.
Bahar Agun 1800
FOTOĞRAFLARIN DİLİ
Zamanın, acı ve tatlı hatıraların tanıkları fotoğraflar. Her birimizin hayatında özel anların şahitleri onlar. Siyah beyaz ve kenarları tırtıklıdan başlayıp renkliye dönüşen ve ekranlarda kalan fotoğraflar. Her biri “Çekiyorum!” diyerek başlayan, maziden atiye bırakılan gerçek birer iz.
Cengiz AZMAN 1135
AMAÇSIZ İNSANLAR TOPLULUĞU
İnsanların toplu halde, dümeni kırılmış bir gemi gibi nereye gittiğini bilmediği şu zamanda “yol bulmak” mı zor, yoksa kendi yolunu bulmak mı? Hızlı bir tren edasıyla -“hızlı trenlerde eda ne gezer?” dediğinizi duyar gibiyim- akıp giden zamanın vagonlarından geriye doğru şimşek hızında akan silik dünyanın hali açıkçası beni korkutuyor.
Servet Çalışır 606
BALDAN SORULUR ARININ MARİFETİ
Her dal baharı bekler tomurcuk dilinden bir merhaba için doğaya. Cemre düşer yüreğine ağacın, artık dönüş yoktur kışa. Lakin güneşin yüreğe dokunan ilk ısısı olmazsa olmazdır. Baldan sorulur arının da marifeti. Herkes tadını bilir de, aklına gelmez çektiği.
Abdullah BAŞ 608
TEKNOLOJİ O KADAR MASUM MU?
Günümüz dünya toplumu bilindiği üzere teknoloji ile iç içe yaşamaktadır. Bu yaşantı olumlu sonuçların yanında olumsuz sonuçları da beraberinde getirmektedir. Bugün sizlere teknolojinin öğrenci üzerindeki etkilerinden bahsedeceğim.
Ozan Orhan 959
ŞELALELER ŞEHRİ ORDU
Prof. Dr. Mehmet YILMAZ ile Röportaj. Mehmet Hocam, Ordu deyince ilk akla gelen türkünün sözleriyle başlamak istedim. Rize’den, eğitim, kültür, sanat dergisi Çaydan-lık’tan merhaba.
Sefa ÖZMEN 1288
POPÜLER YAZILAR
-
Serdar YAZICI 68720 EL-CEZERİ
-
Osman ATALAY 43734 KANT’IN ÖDEV AHLAKI
-
Lokman BAYNAZOĞLU 36359 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA EV ÖDEVLERİNİN YERİ VE DEĞİŞİMİ
-
Kemal AKBAYRAK 28962 BİLSEM NEDİR, NE DEĞİLDİR?
-
Prof. Dr. Firdevs Güneş 19632 ÖDEVİN YARARLARI
-
Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu 18702 TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE MASAL KAVRAMI VE TÜRK MASAL GELENEĞİ ÜZERİNE TESPİTLER
-
Prof. Dr. Gülay Ekici 16874 EV ÖDEVİ
-
Abdullah BAŞ 10215 BAKMADAN GÖREN ADAM: EŞREF ARMAĞAN
-
Dr. Serkan DÜZGÜN 9577 COVİD-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM
-
Volkan CİVELEK 9232 TARİH EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ
-
Cengiz AZMAN 8916 SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
-
Emine BARIŞ 8343 ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
-
Nuran CEVAHİR KARTAL 8219 ÇOCUK OLMAK
-
Lokman BAYNAZOĞLU 7941 EV ÖDEVİ: BİR ÖĞRETİM EFSANESİ
-
Volkan CİVELEK 7280 SON CEMRE