Fotoğraf | Başlık |
---|---|
![]() |
Eğitim; Toplumun İnşa Süreci Eğitim bireyin kendisini gerçekleştireceği yeterlilikleri kazanacağı yaşantılardan oluşan bir süreçtir. Kendisini gerçekleştirmek ne demektir, nasıl gerçekleşir, eğitim bu gerçekleştirme sürecine nasıl katkı sağlar? |
![]() |
Dört Yapraklı Yonca Okullar; okuma yazma öğretimi dışında en yüksek düzeyde bilim ve sanat bilgisi vermeye kadar çeşitli derecede toplu öğretimin yapıldığı yerlerdir. Okullar, kuşaktan kuşağa bilgi aktarımının en önemli araçlarından biridir. |
![]() |
Karakteristik Okullar Bir düşünün: her şehrin, her mahallenin şablon gibi aynı okullarla dolduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bu okullar, kılıfından çıkan fabrikasyon ürünler gibi bireyler yetiştiriyor. Oysa gelecek, çeşitliliği ve farklılıkları kucaklayan bireylerin omuzlarında yükselecek. |
![]() |
Gönül Coğrafyamızın Gönüllü Elçileri Milletler dünya sahnesinde yol alırken yoldaki işaretlerini maddi ve manevi değerlerden seçerek hedeflerine ulaşırlar. Tarih yolculuğuna çıkan her ulus bu değerlerle yoğrulur, kendini bulur; millet olma yolunda hızla ilerler. |
![]() |
Çocuk ve Ergenlerde Başarı Kaygısı: Anlamak ve Desteklemek Kaygı, korku ve endişe gibi duygular insanın doğuştan getirdiği ve çevresindeki tehlikelere karşı insanı uyaran sağlıklı bir mekanizmadır. Yaşamak; mutluluğu aramak, iyi hissetmek olduğu kadar, kayıplar, hayal kırıklıkları, ayrılıklar, vazgeçmelerle karşılaşma ve bunlarla baş etmeyi de içerir |
![]() |
Gecikmenin Mahcubiyeti Bekleyişin Ağırlığı “Zaman, vakit” anlamına gelen Farsça kökenli “rüzgâr” kelimesi, yıllar içinde Türkçeleşmiş ve herkesin malumu olduğu üzere yel, esinti anlamlarını kazanmıştır. İki farklı anlamı bu kadar uyumlu başka bir kelime var mı, doğrusu bilmiyorum. |
![]() |
Ben Anlatamadım kendimi sana. Uygun kelimelerle düzgün cümleler kuramadım. İfade etmek istediklerimi doğru bir sıralama ile aktaramadım. Ne benim konuşamamamdı problem ne de senin dinleyememen. Ben itiraf etmekten korktum sen de duyacakların kadar duymak istemediklerinden |
![]() |
Eğitimde 21. Yüzyıl Becerileri Çağımızda her alanda baş döndüren bir hızla devam eden gelişmeler beraberinde yeni kavramları, yeterlilikleri, ihtiyaçları zorunlu hale getirmektedir. Meydana gelen bu gelişmelerin gerek takip edilmesi gerekse bu gelişmelerin öznesi olunması her zamankinden çok daha fazla önem taşımaktadır. |
![]() |
Kanat Çırpmaktan Yorulduk Kaz sürüleri uzun ve yorucu göç seyahatlerini V şeklinde bir düzenle gerçekleştirirler. Bu düzen, onların daha az enerji harcayarak uzun mesafeleri kat etmelerini sağlar. Lider kazın yarattığı hava akımı, arkadaki kazların daha az çaba sarf etmesine olanak tanır. |
![]() |
Farkındalık Yaratan Bir Model Olarak İşbirlikçi Öğrenme İşbirlikçi Öğrenme: Tanım olarak: 2-6 kişiden oluşan heterojen grupların sınıf içinde ve sınıf dışında ortak bir hedefe yönelik, aktif olarak katıldıkları, araştırma, eleştirel düşünme, sorumluluk alma, arkadaşlık gibi farklı alan becerilerinin bir arada uygulanabildiği bir öğrenme modelidir. |
![]() |
Okullarda İşbirlikçi Anlayış ve Öğretmenin Rolü Günümüzde eğitim sistemleri, bireysel başarı kadar toplu öğrenme ve birlikte çalışma becerilerini de ön plana çıkarmaya odaklanmıştır. |
![]() |
İşbirlikli Çalışma Pedagojisi Sosyal bir varlık olan insan, doğası gereği diğerleriyle birada bulunur ve topluluklar halinde yaşar. Yaşantı bireysel gibi görünse de ailede, okulda, iş yerinde, ulaşımda kısacası her alanda bu sosyallik devam eder. |
![]() |
Teknofest’e Uçan Hayaller: Temren Roket Takımı’nın Yolu Her şey, iki danışman öğretmen ve bir grup lise öğrencilerinin Rize Gençlik Merkezinde bir araya gelmesiyle başladı. Hayalimiz basitti: Kendi ilimizde ilk defa yapmayı hedeflediğimiz roketle gökyüzüne ulaşmak ve tasarladığımız elektrikli aracımızla piste çıkabilmekti. |
![]() |
Krizden Fırsat Yaratmak: Kuantum Liderlik Kuantum liderlik, liderlerin karar verme ve yönlendirme rolünü ele almaktadır (Ertürk, 2022). Örgüt üyelerinin potansiyelini ortaya çıkarmalarına ve kolektif zekâyı kullanmalarına olanak tanır (Erçetin, 2000). Kuantum Paradigması, değişimin bir fırsat olarak değerlendirilmesini savunur |
![]() |
Geçmişten Geleceğe Miras: Aile ve Değerler Değerler ve aile kavramları üzerine pek çok düşünür, yazar, eğitimci ve filozof farklı tanımlar yapmıştır. Bu tanımlar içerisinde çok dikkat çekici ve etkileyici tanımlar olmakla birlikte bana göre bu tanımların en çok vurgu yapılması gereken özelliği; ailenin geçmişin yankısı, geleceğin temeli olması ve ailenin bu misyonu değerlerin aktarımı ile yerine getirdiği gerçeğidir. |
![]() |
İstiklal Marşı’mızın Doğuşu ve Akif’i Hatırlamak Sınıfımıza girdik, sıralarımıza oturduk. Başımızı tahtanın üstüne kaldırdık: Bayrağımız, Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün portresi, Gençliğe Hitabe ’si ve hemen yanı başında millî marşımız İstiklal Marşı. |
![]() |
Okul Sıkıntısı Geleceği ona daha en başından o kadar netameli görünmüştü ki, bugününden hiçbir zaman tam olarak emin olamıyordu yaşlı annesi. Onun gözünde hiçbir zaman ayakta duramayacak ve hiçbir konuda dikiş tutturamayacak oğluydu. |
![]() |
Mesleki Gelişimi Anlamak Öğretmenlikte kendini tanımak ve öğrenciyi tanımak makbuldür. Nasıl bir öğrenci ile karşı karşıyayız? Yapılan araştırmalarda; karşımızda duran çocukların, öğrencilerin, gençlerin; dijital yerliler, z-kuşağı, i-nesli (ben nesli) gibi niteliklerine vurgu yapılarak tanımlandığını görüyoruz |
![]() |
Okullarda Serbest Zamanların Yönetimi Teneffüslerde öğrenciler arasında yaşanan davranış sorunlarının ders ortamını etkilediği bilinmektedir. Ders zili çaldığında öfkeli veya ağlayan bir öğrenciniz varsa derse planladığınız gibi bir giriş yapmanız mümkün olmaz. |
![]() |
Son Hazerfen’in Aydınlığında: Thomas Young Hazarfen, Farsça kökenli bir sözcük olup “bin fenli”, yani “çok şey bilen, çok yönlü bilgin” anlamına gelir. Dünyada yaşamış bilinmiş veya kadri bilinmemiş binlerce hazerfenler vardır. Ama bu hazerfenler arasında çok ünlü şu isimleri sayabiliriz: |
![]() |
Akif ve Yeni Asımlara Orta Asya bozkırlarından coşkun bir nehir misali çağlar ötesinden günümüze gelen asil milletimiz İslamiyet’le şereflendikten sonra hızına hız, gücüne güç katmış geçtiği maveralarda insanlığa asr-ı saadetini yaşatmıştır. |
![]() |
Evde Pollyanna Tarifi Kitap okumak çok güzel bir alışkanlık olsa da o kadar basit midir? Eskiden her yerde kitap okumak için çabalıyordum ve okuldan eve, evden okula giderken arabada okumak istediğimi sevdiğim bir öğretmenime açıkladım. |
![]() |
Öğretmen Olmak “Dünyanın en büyük mesuliyetine sahip insan muallimdir.” der Nurettin Topçu Maarif Davamız adlı eserinde. Devamında der ki; “Muallim sadece bir memur değildir, belki genç ruhları kendilerine mahsus manadan bir örs üzerinde döverek işleyen bir demircidir.” |
![]() |
Akademik Başarının Formülü Akademik başarı doğru öğretim uygulamalarıyla tüm çocuklarımızın kendi potansiyelinin en üst düzeyinde başarıya ulaşmasıdır. İnsan beyni öyle bir yapıya sahiptir ki sürekli kapasitesini arttırmaktadır. |
![]() |
Ben Minik Bir Fidan Sabahın sessizliğini bozan muhabbetlerle uyanırım her gün. Yürüyen üniformaların içinde parlayan gözlere selam veririm. Anlamaz zaman zaman bunu çoğu kimse. Bazen anlayan olur, bakar derin derin. |
![]() |
Unutulmayan Öğretmen Olmak Öğretmenlik; geçmişten geleceğe giden yolda gerçekleştirilen, evrensel nitelikler taşıyan, özel bir mesleğin adıdır. |
![]() |
Dilden Teknolojiye: Yapay Zekâ - Aydınlatan Işık, Kör Eden Karanlık Günümüzde yapay zekâ teknolojisi; teknolojik gelişmelerin merkezinde yer alarak eğitimden sağlığa, bankacılıktan tarıma kadar birçok alanda önemli roller üstlenmektedir. Bu teknoloji, insan zekâsına olan yakınlığı ve insan beyninin öğrenme sürecine benzer mekanizmalarıyla dikkat çekmektedir. |
![]() |
Eğitimde Yapay Zekâ: Sadece Tehditler Yapay zekâ her alanda kendine büyük bir yer edinmiş görece yeni bir teknolojidir. Bugün, sağlık, ekonomi, ticaret, askeri, güvenlik ve robotik gibi alanlar başta olmak üzere hemen hemen her alanda etkin şekilde kullanılmaktadır. |
![]() |
Yapay Zekâ ve Tarih Dersi Türk Dil Kurumu’nda “Bir bilgisayarın, bilgisayar kontrolündeki bir robotun veya programlanabilir bir aygıtın insana benzer biçimde algılama, öğrenme, fikir yürütme, karar verme, sorun çözme, iletişim kurma vb. işlevleri sergileyebilme yeteneği” olarak tanımlanan Yapay Zekâ (Artificial Intelligence/AI) günümüzde birçok sektörde (otomotiv, sağlık, eğitim, finans, vb.) büyük bir etkiye sahip olmuştur. |
![]() |
Çocuklarımızı Teknolojinin Zararlarından Nasıl Koruyabiliriz? Son yıllarda ebeveynlerin en fazla tedirgin olduğu konulardan birisi de çocuklarının teknolojik aletlere ve bu aletlerle vakit geçirilen platformlara olan aşırı ilgisi. Bu durum obezite, göz ve omurilik bozulmaları başta olmak üzere birçok sağlık problemine kapı aralıyor. |
![]() |
Dijital Dünyada Eğitim Nasıl Şekillenecek? Eğitimin geleceği insanlığın ortak merak konusudur. Teknolojinin hızla gelişmesiyle ortaya çıkan dijitalizasyon; blockhain, holigram, nesnelerin interneti, bulut teknolojisi, arıtılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gibi kavramları eğitim sistemlerinin içinde sıkça kullanılır hale getirmiştir. |