Fotoğraf | Başlık |
---|---|
![]() |
Ahmet Muhip Dıranas’ın Selam Adlı Şiirinde Bergson İzleri Epistemoloji, modern çağda felsefenin özel bir alanı olarak ortaya çıkmıştır. Bu alanın bilginin kaynaklarına ilişkin meseleleri ise asırlarca filozofları meşgul etmiştir. Bilgi kaynaklarından birini teşkil eden sezgi, farklı yaklaşımlarla zaman içinde açıklanmaya çalışılmıştır. |
![]() |
Yolcu Yolu Zaman akıp giderken nelere şahit oluyoruz diye düşünüyorum uzun zamandır. Her birimiz olmak istediğimiz yerde değil gibiyiz. Eksiğiz belki de yarım. Tamamlanmayı bekleyen kaç kalp vardır şu dünyada kim bilir. |
![]() |
Dilimizin Öyküsü TDK Sözlüğü yurt ve vatan kelimelerini birbirine eş anlamlı kılıyor. Bir anlamda lügat diliyle konuşacak olursak ‘Yurt: Bkz, vatan’ durumu… Hakikatte öyle mi peki? |
![]() |
Hazan Güneşi Yorgun bir sonbahar günü... Havada asılı bir özlem kokusu, eskiye dair... Şehrin keşmekeşinden kaçıp kendimle baş başa kalmak, kurumuş yaprakların hışırtıları ve kuş cıvıltıları eşliğinde iç dünyamda aşina olduğum keşiflere çıkmak için uzaklaşıyorum şehirden. |
![]() |
Fedakârlık ve Bencillik Fedakârlık, herhangi bir karşılık beklemeksizin insanlar ve diğer canlılar için bir şeyler yapmak olarak tanımlanır. Malından veya rahatından feragat etmek, bazen de risk alarak bunu yapmaktır fedakârlık |
![]() |
Estetiğin Yaşamımıza Nazik Dokunuşu Sanat, insanlık tarihinin en derin katmanlarında bile kendine yer bulmuş ve kendini anlatma çabasının yanında bir varoluş arayışıdır. Kimi zaman Platon’un ideal formlarında bir hakikat arayışı olarak var olmuş, kimi zaman Kant’ın bakışında estetik bir yargının ötesinde |
![]() |
Ben Anlatamadım kendimi sana. Uygun kelimelerle düzgün cümleler kuramadım. İfade etmek istediklerimi doğru bir sıralama ile aktaramadım. Ne benim konuşamamamdı problem ne de senin dinleyememen. Ben itiraf etmekten korktum sen de duyacakların kadar duymak istemediklerinden |
![]() |
Eğitimde Yarışmacı Anlayıştan İşbirlikçi Anlayışa Eğitim, bireylerin ve toplumların geleceğini şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. Bu nedenle, eğitim sistemlerinin nasıl yapılandırıldığı ve hangi değerleri merkeze aldığı büyük önem taşır. Geleneksel eğitim anlayışı, uzun yıllar boyunca yarışmacı bir yaklaşımı benimsemiştir. |
![]() |
Kanat Çırpmaktan Yorulduk Kaz sürüleri uzun ve yorucu göç seyahatlerini V şeklinde bir düzenle gerçekleştirirler. Bu düzen, onların daha az enerji harcayarak uzun mesafeleri kat etmelerini sağlar. Lider kazın yarattığı hava akımı, arkadaki kazların daha az çaba sarf etmesine olanak tanır. |
![]() |
Müşkülpesent Doktorun yazmış olduğu raporu aldı ve teşhis alanına baktı: Her şeye ve herkese yetebilme hastalığı. İlk defa böyle bir hastalık ismi duyuyordu şaşırdı. Elinde raporuyla şaşkınlığını üzerinden atamadan doktorun sesi ile kendine geldi: Endişelenmeyiniz uzun bir tedavi süreci sizi bekliyor. |
![]() |
Okullarda İşbirlikçi Anlayış ve Öğretmenin Rolü Günümüzde eğitim sistemleri, bireysel başarı kadar toplu öğrenme ve birlikte çalışma becerilerini de ön plana çıkarmaya odaklanmıştır. |
![]() |
İşbirlikçi Anlayış Sınava Dayalı Anlayışla Rekabet Edebilecek mi? Eğitim, bireylerin bilgi, beceri ve değerler kazanarak topluma uyum sağlamasını amaçlayan dinamik bir süreçtir. Eğitim uygulanmalarında zaman içerisinde farklı anlayışlar benimsenmiştir.. |
![]() |
İşbirlikli Çalışma Pedagojisi Sosyal bir varlık olan insan, doğası gereği diğerleriyle birada bulunur ve topluluklar halinde yaşar. Yaşantı bireysel gibi görünse de ailede, okulda, iş yerinde, ulaşımda kısacası her alanda bu sosyallik devam eder. |
![]() |
Krizden Fırsat Yaratmak: Kuantum Liderlik Kuantum liderlik, liderlerin karar verme ve yönlendirme rolünü ele almaktadır (Ertürk, 2022). Örgüt üyelerinin potansiyelini ortaya çıkarmalarına ve kolektif zekâyı kullanmalarına olanak tanır (Erçetin, 2000). Kuantum Paradigması, değişimin bir fırsat olarak değerlendirilmesini savunur |
![]() |
Geçmişten Geleceğe Miras: Aile ve Değerler Değerler ve aile kavramları üzerine pek çok düşünür, yazar, eğitimci ve filozof farklı tanımlar yapmıştır. Bu tanımlar içerisinde çok dikkat çekici ve etkileyici tanımlar olmakla birlikte bana göre bu tanımların en çok vurgu yapılması gereken özelliği; ailenin geçmişin yankısı, geleceğin temeli olması ve ailenin bu misyonu değerlerin aktarımı ile yerine getirdiği gerçeğidir. |
![]() |
İstiklal Marşı’mızın Doğuşu ve Akif’i Hatırlamak Sınıfımıza girdik, sıralarımıza oturduk. Başımızı tahtanın üstüne kaldırdık: Bayrağımız, Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün portresi, Gençliğe Hitabe ’si ve hemen yanı başında millî marşımız İstiklal Marşı. |
![]() |
Okul Sıkıntısı Geleceği ona daha en başından o kadar netameli görünmüştü ki, bugününden hiçbir zaman tam olarak emin olamıyordu yaşlı annesi. Onun gözünde hiçbir zaman ayakta duramayacak ve hiçbir konuda dikiş tutturamayacak oğluydu. |
![]() |
Sanat, Güzellik ve Ruh, Byung-Chul Han’dan İlham Verici Bir Manifesto Eğer size onlarca kitap yazmış bir yazarın sadece bir kitabını okuduktan sonra bile bazı düşüncelerimin kökten değiştiğini söyleseydim inanır mıydınız? |
![]() |
Mesleki Gelişimi Anlamak Öğretmenlikte kendini tanımak ve öğrenciyi tanımak makbuldür. Nasıl bir öğrenci ile karşı karşıyayız? Yapılan araştırmalarda; karşımızda duran çocukların, öğrencilerin, gençlerin; dijital yerliler, z-kuşağı, i-nesli (ben nesli) gibi niteliklerine vurgu yapılarak tanımlandığını görüyoruz |
![]() |
Tutulmamış Bir Yas Bağıran bir kadın sesiyle açtı gözlerini Mustafa. Kadının ne dediği anlaşılmıyordu belki bağırmasından ama öfkeli olduğu çok netti. Kızgın bir kadın sesi vardı evin içinde bir yerlerde. Sonra kadın sesleri çoğaldı, kızgın kadınların sayısı arttı. |
![]() |
Okullarda Serbest Zamanların Yönetimi Teneffüslerde öğrenciler arasında yaşanan davranış sorunlarının ders ortamını etkilediği bilinmektedir. Ders zili çaldığında öfkeli veya ağlayan bir öğrenciniz varsa derse planladığınız gibi bir giriş yapmanız mümkün olmaz. |
![]() |
ömrüm beni yok saysın İnce bir dal gibi kopup kırıldım yine Düştüm yine içimdeki boşluğa Yusuf’un kuyusu gibi derin ve de karanlık |
![]() |
Muallim Trraaak! Trraaak! Tren; o demirden nallarıyla, yine demirden olan kavisli, kendine münhasır yolunu dövüyor, son demlerini yaşayan emektar bir at gibi soluyarak ama tökezlemeksizin ağır ağır ilerliyordu. |
![]() |
Ölümünün 20. Yılında Sevgi Şairi Halil Soyuer 1950 yılından vefat ettiği 2004 yılına kadar 18 şiir kitabı yayımlayan Halil Soyuer, Türk edebiyatının en üretken şairlerinden biriydi. Hece vezniyle yazdığı ve halk şiiri etkilerini taşıyan şiirleri ile döneminin dikkat çeken isimlerinden biri oldu. |
![]() |
14 Mart Ayın Biri 14 Mart deyince aklınıza ne geliyor? Matematik öğretmeni iseniz dünya pi günü geliyor olabilir. Doktorsanız muhtemelen Tıp Bayramını kutluyorsunuzdur. Ne eğitim ne tıp dünyasındayım Mart’ın 14’ünü de bilmem ama 15’inde maaşlar yatıyor da diyebilirsiniz. |
![]() |
Evde Pollyanna Tarifi Kitap okumak çok güzel bir alışkanlık olsa da o kadar basit midir? Eskiden her yerde kitap okumak için çabalıyordum ve okuldan eve, evden okula giderken arabada okumak istediğimi sevdiğim bir öğretmenime açıkladım. |
![]() |
İnanmak ve Sevmek İnanmak, gerçek ve şahsi tanıyış; sevmekse gerçek yaşayıştır. İnanmayan bilmez, taklit eder. O ışığını başka kürelerden alan bir kör kandildir. |
![]() |
Unutulmayan Öğretmen Olmak Öğretmenlik; geçmişten geleceğe giden yolda gerçekleştirilen, evrensel nitelikler taşıyan, özel bir mesleğin adıdır. |
![]() |
Sofistike Kafam karmakarışık ne yazsam şu satıra, Öyle ödlek bir hal ki içimdeki fırtına, |
![]() |
Çocuklarımızı Teknolojinin Zararlarından Nasıl Koruyabiliriz? Son yıllarda ebeveynlerin en fazla tedirgin olduğu konulardan birisi de çocuklarının teknolojik aletlere ve bu aletlerle vakit geçirilen platformlara olan aşırı ilgisi. Bu durum obezite, göz ve omurilik bozulmaları başta olmak üzere birçok sağlık problemine kapı aralıyor. |