Fotoğraf | Başlık |
---|---|
![]() |
Eğitim; Toplumun İnşa Süreci Eğitim bireyin kendisini gerçekleştireceği yeterlilikleri kazanacağı yaşantılardan oluşan bir süreçtir. Kendisini gerçekleştirmek ne demektir, nasıl gerçekleşir, eğitim bu gerçekleştirme sürecine nasıl katkı sağlar? |
![]() |
Dört Yapraklı Yonca Okullar; okuma yazma öğretimi dışında en yüksek düzeyde bilim ve sanat bilgisi vermeye kadar çeşitli derecede toplu öğretimin yapıldığı yerlerdir. Okullar, kuşaktan kuşağa bilgi aktarımının en önemli araçlarından biridir. |
![]() |
Yolcu Yolu Zaman akıp giderken nelere şahit oluyoruz diye düşünüyorum uzun zamandır. Her birimiz olmak istediğimiz yerde değil gibiyiz. Eksiğiz belki de yarım. Tamamlanmayı bekleyen kaç kalp vardır şu dünyada kim bilir. |
![]() |
Yoğurt Kovasındaki Aynısefa Hepimiz baktık ama görmedik, öyle değil mi? Bahçemizde, saksımızda ya da yoğurt kovasında sessizce büyüyen Aynısefa’yı fark etmeden yanından geçip gittik. Güzelliğiyle gözlerimize değerken, faydalarıyla bedenimize ve ruhumuza bir şifa kaynağıdır aslında. |
![]() |
Birey Toplum İlişkisi Yönüyle “Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi” Türk edebiyatında daha çok şairliğiyle tanıdığımız Ziya Osman Saba, yazmış olduğu hikâyeleriyle de yazın hayatında yer edinmiş sanatkârlarımızdan biridir. |
![]() |
Fedakârlık ve Bencillik Fedakârlık, herhangi bir karşılık beklemeksizin insanlar ve diğer canlılar için bir şeyler yapmak olarak tanımlanır. Malından veya rahatından feragat etmek, bazen de risk alarak bunu yapmaktır fedakârlık |
![]() |
Çocuk ve Ergenlerde Başarı Kaygısı: Anlamak ve Desteklemek Kaygı, korku ve endişe gibi duygular insanın doğuştan getirdiği ve çevresindeki tehlikelere karşı insanı uyaran sağlıklı bir mekanizmadır. Yaşamak; mutluluğu aramak, iyi hissetmek olduğu kadar, kayıplar, hayal kırıklıkları, ayrılıklar, vazgeçmelerle karşılaşma ve bunlarla baş etmeyi de içerir |
![]() |
Ben Anlatamadım kendimi sana. Uygun kelimelerle düzgün cümleler kuramadım. İfade etmek istediklerimi doğru bir sıralama ile aktaramadım. Ne benim konuşamamamdı problem ne de senin dinleyememen. Ben itiraf etmekten korktum sen de duyacakların kadar duymak istemediklerinden |
![]() |
Eğitimde 21. Yüzyıl Becerileri Çağımızda her alanda baş döndüren bir hızla devam eden gelişmeler beraberinde yeni kavramları, yeterlilikleri, ihtiyaçları zorunlu hale getirmektedir. Meydana gelen bu gelişmelerin gerek takip edilmesi gerekse bu gelişmelerin öznesi olunması her zamankinden çok daha fazla önem taşımaktadır. |
![]() |
İşbirlikli Çalışma Pedagojisi Sosyal bir varlık olan insan, doğası gereği diğerleriyle birada bulunur ve topluluklar halinde yaşar. Yaşantı bireysel gibi görünse de ailede, okulda, iş yerinde, ulaşımda kısacası her alanda bu sosyallik devam eder. |
![]() |
Gençlik ve Samimiyet İslam dünyasının en önemli mutasavvıf şairleri ve düşünürlerinden, öğretileri ve şiirleri yüzyıllardır insanların kalplerine dokunmuş, ruhlarını beslemiş ve yönlendirmiş olan Mevlana “Dünle beraber gitti cancağızım, ne kadar söz varsa düne ait, şimdi yeni şeyler söylemek lazım.” |
![]() |
Teknofest’e Uçan Hayaller: Temren Roket Takımı’nın Yolu Her şey, iki danışman öğretmen ve bir grup lise öğrencilerinin Rize Gençlik Merkezinde bir araya gelmesiyle başladı. Hayalimiz basitti: Kendi ilimizde ilk defa yapmayı hedeflediğimiz roketle gökyüzüne ulaşmak ve tasarladığımız elektrikli aracımızla piste çıkabilmekti. |
![]() |
Geçmişten Geleceğe Miras: Aile ve Değerler Değerler ve aile kavramları üzerine pek çok düşünür, yazar, eğitimci ve filozof farklı tanımlar yapmıştır. Bu tanımlar içerisinde çok dikkat çekici ve etkileyici tanımlar olmakla birlikte bana göre bu tanımların en çok vurgu yapılması gereken özelliği; ailenin geçmişin yankısı, geleceğin temeli olması ve ailenin bu misyonu değerlerin aktarımı ile yerine getirdiği gerçeğidir. |
![]() |
İstiklal Marşı’mızın Doğuşu ve Akif’i Hatırlamak Sınıfımıza girdik, sıralarımıza oturduk. Başımızı tahtanın üstüne kaldırdık: Bayrağımız, Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün portresi, Gençliğe Hitabe ’si ve hemen yanı başında millî marşımız İstiklal Marşı. |
![]() |
Okul Sıkıntısı Geleceği ona daha en başından o kadar netameli görünmüştü ki, bugününden hiçbir zaman tam olarak emin olamıyordu yaşlı annesi. Onun gözünde hiçbir zaman ayakta duramayacak ve hiçbir konuda dikiş tutturamayacak oğluydu. |
![]() |
Mesleki Gelişimi Anlamak Öğretmenlikte kendini tanımak ve öğrenciyi tanımak makbuldür. Nasıl bir öğrenci ile karşı karşıyayız? Yapılan araştırmalarda; karşımızda duran çocukların, öğrencilerin, gençlerin; dijital yerliler, z-kuşağı, i-nesli (ben nesli) gibi niteliklerine vurgu yapılarak tanımlandığını görüyoruz |
![]() |
Tutulmamış Bir Yas Bağıran bir kadın sesiyle açtı gözlerini Mustafa. Kadının ne dediği anlaşılmıyordu belki bağırmasından ama öfkeli olduğu çok netti. Kızgın bir kadın sesi vardı evin içinde bir yerlerde. Sonra kadın sesleri çoğaldı, kızgın kadınların sayısı arttı. |
![]() |
Okullarda Serbest Zamanların Yönetimi Teneffüslerde öğrenciler arasında yaşanan davranış sorunlarının ders ortamını etkilediği bilinmektedir. Ders zili çaldığında öfkeli veya ağlayan bir öğrenciniz varsa derse planladığınız gibi bir giriş yapmanız mümkün olmaz. |
![]() |
Son Hazerfen’in Aydınlığında: Thomas Young Hazarfen, Farsça kökenli bir sözcük olup “bin fenli”, yani “çok şey bilen, çok yönlü bilgin” anlamına gelir. Dünyada yaşamış bilinmiş veya kadri bilinmemiş binlerce hazerfenler vardır. Ama bu hazerfenler arasında çok ünlü şu isimleri sayabiliriz: |
![]() |
14 Mart Ayın Biri 14 Mart deyince aklınıza ne geliyor? Matematik öğretmeni iseniz dünya pi günü geliyor olabilir. Doktorsanız muhtemelen Tıp Bayramını kutluyorsunuzdur. Ne eğitim ne tıp dünyasındayım Mart’ın 14’ünü de bilmem ama 15’inde maaşlar yatıyor da diyebilirsiniz. |
![]() |
Öğretmen Olmak “Dünyanın en büyük mesuliyetine sahip insan muallimdir.” der Nurettin Topçu Maarif Davamız adlı eserinde. Devamında der ki; “Muallim sadece bir memur değildir, belki genç ruhları kendilerine mahsus manadan bir örs üzerinde döverek işleyen bir demircidir.” |
![]() |
Alay İmamı Mustafa Memduh Özaktaş “Ey Allah’ım, senden ahdini, vaat ettiğin yenme yardımını dilerim. Ya Rabbi, sen olmasaydın biz doğru yolu bulamazdık; sadaka veremez, namaz kılamazdık. Bize güç ve kudret ver. Düşman ile karşılaştığımız zaman bizim direnme gücümüzü artır |
![]() |
Hattın İki Ucu Telefon rehberini nereye koymuş olabilirdi? Telefon sehpasının çekmecesini yokladı, oturma odasının her bir köşesine göz gezdirdi, yemek masasının üstünde saçılı gazeteleri silkeledi, yoktu. |
![]() |
Çocuklarımızı Teknolojinin Zararlarından Nasıl Koruyabiliriz? Son yıllarda ebeveynlerin en fazla tedirgin olduğu konulardan birisi de çocuklarının teknolojik aletlere ve bu aletlerle vakit geçirilen platformlara olan aşırı ilgisi. Bu durum obezite, göz ve omurilik bozulmaları başta olmak üzere birçok sağlık problemine kapı aralıyor. |