Fotoğraf | Başlık |
---|---|
![]() |
Dört Yapraklı Yonca Okullar; okuma yazma öğretimi dışında en yüksek düzeyde bilim ve sanat bilgisi vermeye kadar çeşitli derecede toplu öğretimin yapıldığı yerlerdir. Okullar, kuşaktan kuşağa bilgi aktarımının en önemli araçlarından biridir. |
![]() |
O Söylerdi Neden sormuştu ki yolu? Hâlbuki gideceğini biliyordu, zaten gideceği kesin de değildi. İçinden bir ses “biraz daha yürürsem çaresiz gideceğim” diyordu. Mahallenin alt yoluna, o kazadan sonra pek az kullanılan yola, yaklaşmıştı. |
![]() |
Neden Konuşamıyoruz? Fatih Terim’in 2009 yılında yaptığı ve artık ikonikleşmiş olan ‘What can I do sometimes?’ (Bazen ben ne yapabilirim?) açıklaması İngilizce ile olan imtihanımızın özetidir diyebilirim. |
![]() |
Yoğurt Kovasındaki Aynısefa Hepimiz baktık ama görmedik, öyle değil mi? Bahçemizde, saksımızda ya da yoğurt kovasında sessizce büyüyen Aynısefa’yı fark etmeden yanından geçip gittik. Güzelliğiyle gözlerimize değerken, faydalarıyla bedenimize ve ruhumuza bir şifa kaynağıdır aslında. |
![]() |
Birey Toplum İlişkisi Yönüyle “Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi” Türk edebiyatında daha çok şairliğiyle tanıdığımız Ziya Osman Saba, yazmış olduğu hikâyeleriyle de yazın hayatında yer edinmiş sanatkârlarımızdan biridir. |
![]() |
Feraset Kadın Büyük ve soğuk bir Anadolu şehrine kıvrılan yemyeşil yolun henüz ilk kilometreleri.. Feraset kadın, köyüne yönelen dört yolun göbeğindeki taşa oturmuş, geçen arabalara aldırmaksızın kara kara düşünüyor. |
![]() |
Çocuk ve Ergenlerde Başarı Kaygısı: Anlamak ve Desteklemek Kaygı, korku ve endişe gibi duygular insanın doğuştan getirdiği ve çevresindeki tehlikelere karşı insanı uyaran sağlıklı bir mekanizmadır. Yaşamak; mutluluğu aramak, iyi hissetmek olduğu kadar, kayıplar, hayal kırıklıkları, ayrılıklar, vazgeçmelerle karşılaşma ve bunlarla baş etmeyi de içerir |
![]() |
Gecikmenin Mahcubiyeti Bekleyişin Ağırlığı “Zaman, vakit” anlamına gelen Farsça kökenli “rüzgâr” kelimesi, yıllar içinde Türkçeleşmiş ve herkesin malumu olduğu üzere yel, esinti anlamlarını kazanmıştır. İki farklı anlamı bu kadar uyumlu başka bir kelime var mı, doğrusu bilmiyorum. |
![]() |
Eğitimde 21. Yüzyıl Becerileri Çağımızda her alanda baş döndüren bir hızla devam eden gelişmeler beraberinde yeni kavramları, yeterlilikleri, ihtiyaçları zorunlu hale getirmektedir. Meydana gelen bu gelişmelerin gerek takip edilmesi gerekse bu gelişmelerin öznesi olunması her zamankinden çok daha fazla önem taşımaktadır. |
![]() |
Eğitimde Yarışmacı Anlayıştan İşbirlikçi Anlayışa Eğitim, bireylerin ve toplumların geleceğini şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. Bu nedenle, eğitim sistemlerinin nasıl yapılandırıldığı ve hangi değerleri merkeze aldığı büyük önem taşır. Geleneksel eğitim anlayışı, uzun yıllar boyunca yarışmacı bir yaklaşımı benimsemiştir. |
![]() |
Müşkülpesent Doktorun yazmış olduğu raporu aldı ve teşhis alanına baktı: Her şeye ve herkese yetebilme hastalığı. İlk defa böyle bir hastalık ismi duyuyordu şaşırdı. Elinde raporuyla şaşkınlığını üzerinden atamadan doktorun sesi ile kendine geldi: Endişelenmeyiniz uzun bir tedavi süreci sizi bekliyor. |
![]() |
Okullarda İşbirlikçi Anlayış ve Öğretmenin Rolü Günümüzde eğitim sistemleri, bireysel başarı kadar toplu öğrenme ve birlikte çalışma becerilerini de ön plana çıkarmaya odaklanmıştır. |
![]() |
İşbirlikçi Anlayış Sınava Dayalı Anlayışla Rekabet Edebilecek mi? Eğitim, bireylerin bilgi, beceri ve değerler kazanarak topluma uyum sağlamasını amaçlayan dinamik bir süreçtir. Eğitim uygulanmalarında zaman içerisinde farklı anlayışlar benimsenmiştir.. |
![]() |
İşbirlikli Çalışma Pedagojisi Sosyal bir varlık olan insan, doğası gereği diğerleriyle birada bulunur ve topluluklar halinde yaşar. Yaşantı bireysel gibi görünse de ailede, okulda, iş yerinde, ulaşımda kısacası her alanda bu sosyallik devam eder. |
![]() |
Teknofest’e Uçan Hayaller: Temren Roket Takımı’nın Yolu Her şey, iki danışman öğretmen ve bir grup lise öğrencilerinin Rize Gençlik Merkezinde bir araya gelmesiyle başladı. Hayalimiz basitti: Kendi ilimizde ilk defa yapmayı hedeflediğimiz roketle gökyüzüne ulaşmak ve tasarladığımız elektrikli aracımızla piste çıkabilmekti. |
![]() |
Okul Sıkıntısı Geleceği ona daha en başından o kadar netameli görünmüştü ki, bugününden hiçbir zaman tam olarak emin olamıyordu yaşlı annesi. Onun gözünde hiçbir zaman ayakta duramayacak ve hiçbir konuda dikiş tutturamayacak oğluydu. |
![]() |
Tutulmamış Bir Yas Bağıran bir kadın sesiyle açtı gözlerini Mustafa. Kadının ne dediği anlaşılmıyordu belki bağırmasından ama öfkeli olduğu çok netti. Kızgın bir kadın sesi vardı evin içinde bir yerlerde. Sonra kadın sesleri çoğaldı, kızgın kadınların sayısı arttı. |
![]() |
Güçlü Hafıza, İyi Öğretmen Günümüz eğitim sisteminde, öğretmenlerin sahip olması gereken bir dizi beceri ve özellik bulunmaktadır. Diksiyon, pedagojik yeterlilik, alan bilgisi, teknoloji kullanımı, empati, güçlü iletişim becerileri vb. unsurlar genellikle öne çıkar. |
![]() |
Okullarda Serbest Zamanların Yönetimi Teneffüslerde öğrenciler arasında yaşanan davranış sorunlarının ders ortamını etkilediği bilinmektedir. Ders zili çaldığında öfkeli veya ağlayan bir öğrenciniz varsa derse planladığınız gibi bir giriş yapmanız mümkün olmaz. |
![]() |
Narsisizm ve Kültür: Özgün Benlikten Yükselen Trendler Narsisizm, günümüz kültürünün dinamikleri ve sosyal ilişkiler üzerindeki etkileriyle kişisel ve toplumsal düzeyde dikkate alınması gereken önemli bir konudur. |
![]() |
Muallim Trraaak! Trraaak! Tren; o demirden nallarıyla, yine demirden olan kavisli, kendine münhasır yolunu dövüyor, son demlerini yaşayan emektar bir at gibi soluyarak ama tökezlemeksizin ağır ağır ilerliyordu. |
![]() |
Ölümünün 20. Yılında Sevgi Şairi Halil Soyuer 1950 yılından vefat ettiği 2004 yılına kadar 18 şiir kitabı yayımlayan Halil Soyuer, Türk edebiyatının en üretken şairlerinden biriydi. Hece vezniyle yazdığı ve halk şiiri etkilerini taşıyan şiirleri ile döneminin dikkat çeken isimlerinden biri oldu. |
![]() |
Evler hiç yoktan bir üzünç haritada yıkılan evlerdi hep yanı başımızda her gün aynı bekleyişti ölü ağaçlar gibi |
![]() |
İnanmak ve Sevmek İnanmak, gerçek ve şahsi tanıyış; sevmekse gerçek yaşayıştır. İnanmayan bilmez, taklit eder. O ışığını başka kürelerden alan bir kör kandildir. |
![]() |
Akademik Başarının Formülü Akademik başarı doğru öğretim uygulamalarıyla tüm çocuklarımızın kendi potansiyelinin en üst düzeyinde başarıya ulaşmasıdır. İnsan beyni öyle bir yapıya sahiptir ki sürekli kapasitesini arttırmaktadır. |
![]() |
Dilden Teknolojiye: Yapay Zekâ - Aydınlatan Işık, Kör Eden Karanlık Günümüzde yapay zekâ teknolojisi; teknolojik gelişmelerin merkezinde yer alarak eğitimden sağlığa, bankacılıktan tarıma kadar birçok alanda önemli roller üstlenmektedir. Bu teknoloji, insan zekâsına olan yakınlığı ve insan beyninin öğrenme sürecine benzer mekanizmalarıyla dikkat çekmektedir. |
![]() |
Eğitimde Yapay Zekâ: Sadece Tehditler Yapay zekâ her alanda kendine büyük bir yer edinmiş görece yeni bir teknolojidir. Bugün, sağlık, ekonomi, ticaret, askeri, güvenlik ve robotik gibi alanlar başta olmak üzere hemen hemen her alanda etkin şekilde kullanılmaktadır. |
![]() |
Dijital Dünyada Eğitim Nasıl Şekillenecek? Eğitimin geleceği insanlığın ortak merak konusudur. Teknolojinin hızla gelişmesiyle ortaya çıkan dijitalizasyon; blockhain, holigram, nesnelerin interneti, bulut teknolojisi, arıtılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gibi kavramları eğitim sistemlerinin içinde sıkça kullanılır hale getirmiştir. |