Dosya 2. Sayı

Eğitimde Yarışmacı Anlayıştan İşbirlikçi Anlayışa

Eğitim, bireylerin ve toplumların geleceğini şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. Bu nedenle, eğitim sistemlerinin nasıl yapılandırıldığı ve hangi değerleri merkeze aldığı büyük önem taşır. Geleneksel eğitim anlayışı, uzun yıllar boyunca yarışmacı bir yaklaşımı benimsemiştir.

Biyografi 2. Sayı

Rizeli Âlimler: Hemşinli Hüseyin Hüsnü Efendi

Hüseyin Hüsnü (Hüsnî) Efendi, 1260 (1844) yılında Hemşin ilçesinde dünyaya gelmiştir. Hemşin ilçesi hanedanından Süleyman Vehbi Efendi’nin oğludur. Süleyman Vehbi Efendi, Kumbasarzâde lakabıyla meşhurdur, bir dönem Dergâh-ı Âli (padişah sarayı) kapıcıbaşısı ve Lazistan Sancağı mutasarrıfı (mülkî âmiri) olmuştur.

Eğitim 2. Sayı

Eğitimde 21. Yüzyıl Becerileri

Çağımızda her alanda baş döndüren bir hızla devam eden gelişmeler beraberinde yeni kavramları, yeterlilikleri, ihtiyaçları zorunlu hale getirmektedir. Meydana gelen bu gelişmelerin gerek takip edilmesi gerekse bu gelişmelerin öznesi olunması her zamankinden çok daha fazla önem taşımaktadır.

Anlatı 2. Sayı

Ben

Anlatamadım kendimi sana. Uygun kelimelerle düzgün cümleler kuramadım. İfade etmek istediklerimi doğru bir sıralama ile aktaramadım. Ne benim konuşamamamdı problem ne de senin dinleyememen. Ben itiraf etmekten korktum sen de duyacakların kadar duymak istemediklerinden

Deneme 2. Sayı

Gecikmenin Mahcubiyeti Bekleyişin Ağırlığı

“Zaman, vakit” anlamına gelen Farsça kökenli “rüzgâr” kelimesi, yıllar içinde Türkçeleşmiş ve herkesin malumu olduğu üzere yel, esinti anlamlarını kazanmıştır. İki farklı anlamı bu kadar uyumlu başka bir kelime var mı, doğrusu bilmiyorum.

Estetik 2. Sayı

Estetiğin Yaşamımıza Nazik Dokunuşu

Sanat, insanlık tarihinin en derin katmanlarında bile kendine yer bulmuş ve kendini anlatma çabasının yanında bir varoluş arayışıdır. Kimi zaman Platon’un ideal formlarında bir hakikat arayışı olarak var olmuş, kimi zaman Kant’ın bakışında estetik bir yargının ötesinde

Psikoloji 2. Sayı

Çocuk ve Ergenlerde Başarı Kaygısı: Anlamak ve Desteklemek

Kaygı, korku ve endişe gibi duygular insanın doğuştan getirdiği ve çevresindeki tehlikelere karşı insanı uyaran sağlıklı bir mekanizmadır. Yaşamak; mutluluğu aramak, iyi hissetmek olduğu kadar, kayıplar, hayal kırıklıkları, ayrılıklar, vazgeçmelerle karşılaşma ve bunlarla baş etmeyi de içerir

Öykü 2. Sayı

Feraset Kadın

Büyük ve soğuk bir Anadolu şehrine kıvrılan yemyeşil yolun henüz ilk kilometreleri.. Feraset kadın, köyüne yönelen dört yolun göbeğindeki taşa oturmuş, geçen arabalara aldırmaksızın kara kara düşünüyor.

Eğitim 2. Sayı

Eğitim; Toplumun İnşa Süreci

Eğitim bireyin kendisini gerçekleştireceği yeterlilikleri kazanacağı yaşantılardan oluşan bir süreçtir. Kendisini gerçekleştirmek ne demektir, nasıl gerçekleşir, eğitim bu gerçekleştirme sürecine nasıl katkı sağlar?

Deneme 2. Sayı

Fedakârlık ve Bencillik

Fedakârlık, herhangi bir karşılık beklemeksizin insanlar ve diğer canlılar için bir şeyler yapmak olarak tanımlanır. Malından veya rahatından feragat etmek, bazen de risk alarak bunu yapmaktır fedakârlık

Portre 2. Sayı

Hazan Güneşi

Yorgun bir sonbahar günü... Havada asılı bir özlem kokusu, eskiye dair... Şehrin keşmekeşinden kaçıp kendimle baş başa kalmak, kurumuş yaprakların hışırtıları ve kuş cıvıltıları eşliğinde iç dünyamda aşina olduğum keşiflere çıkmak için uzaklaşıyorum şehirden.

Deneme 2. Sayı

İlim ve İrfan

Bir gün hikmet ehli bir zat, talebesiyle birlikte tarihi bir camide namazını kılıp camiden çıkarken cami avlusundaki kabirlere bakıp yanındaki öğrencisine: “Bakın, bu kabirdekiler bize bir şeyler söylüyor.” der.