Size bir şey önerebilir miyim? Önerim bir yetenek kazanmak. Hayal gücümüzü canlandıracak, vicdanımızı ve inanç sistemimizi geliştirecek bir yetenek.
Size önerim ‘Sesli Okumak’
Çok basit bir öneri. Onun güzelliği basitliğinde. Herkes tarafından biliniyor, önemsenmiyor. Ya da okumayı yavaşlattığı için tercih edilmiyor. Nedense herkesin hedefinde hızlı okumak var. Önce yavaş okumayı öğrenelim sonra hızlısına geçeriz. Yanlış anlaşılmasın hızlı okumaya karşı değilim. Bazı şeyler elbette hızlı okunmalı, gözle taranmalı. Zaten hızlı okuma tekniklerinde sadece gözünüz hareket eder, kelimelerin fotoğrafını çekersiniz.
Ben size bunun tersini öneriyorum. Sesli okumayı. Her zaman değil ama günde 10 dakikanızı bile bu işe ayırsanız çok şey kazanırsınız. Her şeyden önce motivasyon arttırıcıdır sesli okumak. Kelimelere ses kıyafetini giydirince adeta kokularını duymaya, hayalimizde canlandırmaya başlarız. Amacımız yazılanların içine dalmak, onu yaşamak. Ağzımızla, gözümüzle, kulağımızla tüm vücudumuzla yaşamak. Okurken zaman zaman yavaşlayıp ona sorular sorular sorun hatta kitapla konuşun. Hata yapmaktan, yanlış okumaktan hiç çekinmeyin. Hele yavaş okumaktan hiç..
Yapılan araştırmalara göre yapım etkisi insan hafızasında önemli bir rol oynuyor. Sesle, gözle ve kulakla aktif olarak katılım öğrenilen bilginin akılda bir öz-referans oluşturup diğer bilgilerden farklılaşmasını sağlar. Böylece bilgiler ileride daha iyi hatırlanabilecek olan uzun süreli hafızaya kaydediliyor.
Biraz çabayla kendimize gündelik hayatta sesli okuma alanları oluşturabiliriz. Kitaplarla konuşmaya ihtiyacımız var. O yüzden sadece sesli de değil mümkün olduğunda yüksek sesli okuma yapmaya çalışın. Kitabı yaşayın, onu özümseyin, kitaba sorular sorun, akıl yürütün.
Sesli okuyun sesli düşünün ki bu dünyada kendi sesinizi bulasınız.
Kendi sesinizi bulma yolunda iyi yolculuklar.
KENDİ SESİNİ BUL

Etiketler:
POPÜLER YAZILAR
-
Osman ATALAY 21719 KANT’IN ÖDEV AHLAKI
-
Lokman BAYNAZOĞLU 14999 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA EV ÖDEVLERİNİN YERİ VE DEĞİŞİMİ
-
Serdar YAZICI 12667 EL-CEZERİ
-
Prof. Dr. Firdevs Güneş 11800 ÖDEVİN YARARLARI
-
Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu 10505 TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE MASAL KAVRAMI VE TÜRK MASAL GELENEĞİ ÜZERİNE TESPİTLER
-
Kemal AKBAYRAK 10174 BİLSEM NEDİR, NE DEĞİLDİR?
-
Volkan CİVELEK 8607 TARİH EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ
-
Volkan CİVELEK 6458 SON CEMRE
-
Dr. Serkan DÜZGÜN 6258 COVİD-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM
-
Lokman BAYNAZOĞLU 5291 EV ÖDEVİ: BİR ÖĞRETİM EFSANESİ
-
Cem Tuncay ŞAHİNKAYA 5181 ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA SÜRECİ
-
Eminsafa Dilmaç 4891 HAYATA BAKIŞ
-
Sefa ÖZMEN 4721 TARTIŞMALI BİR ÖĞRENME ARACI: ÖDEV
-
Prof. Dr. Gülay Ekici 4668 EV ÖDEVİ
-
Emine BARIŞ 3743 ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM