Size bir şey önerebilir miyim? Önerim bir yetenek kazanmak. Hayal gücümüzü canlandıracak, vicdanımızı ve inanç sistemimizi geliştirecek bir yetenek.
Size önerim ‘Sesli Okumak’
Çok basit bir öneri. Onun güzelliği basitliğinde. Herkes tarafından biliniyor, önemsenmiyor. Ya da okumayı yavaşlattığı için tercih edilmiyor. Nedense herkesin hedefinde hızlı okumak var. Önce yavaş okumayı öğrenelim sonra hızlısına geçeriz. Yanlış anlaşılmasın hızlı okumaya karşı değilim. Bazı şeyler elbette hızlı okunmalı, gözle taranmalı. Zaten hızlı okuma tekniklerinde sadece gözünüz hareket eder, kelimelerin fotoğrafını çekersiniz.
Ben size bunun tersini öneriyorum. Sesli okumayı. Her zaman değil ama günde 10 dakikanızı bile bu işe ayırsanız çok şey kazanırsınız. Her şeyden önce motivasyon arttırıcıdır sesli okumak. Kelimelere ses kıyafetini giydirince adeta kokularını duymaya, hayalimizde canlandırmaya başlarız. Amacımız yazılanların içine dalmak, onu yaşamak. Ağzımızla, gözümüzle, kulağımızla tüm vücudumuzla yaşamak. Okurken zaman zaman yavaşlayıp ona sorular sorular sorun hatta kitapla konuşun. Hata yapmaktan, yanlış okumaktan hiç çekinmeyin. Hele yavaş okumaktan hiç..
Yapılan araştırmalara göre yapım etkisi insan hafızasında önemli bir rol oynuyor. Sesle, gözle ve kulakla aktif olarak katılım öğrenilen bilginin akılda bir öz-referans oluşturup diğer bilgilerden farklılaşmasını sağlar. Böylece bilgiler ileride daha iyi hatırlanabilecek olan uzun süreli hafızaya kaydediliyor.
Biraz çabayla kendimize gündelik hayatta sesli okuma alanları oluşturabiliriz. Kitaplarla konuşmaya ihtiyacımız var. O yüzden sadece sesli de değil mümkün olduğunda yüksek sesli okuma yapmaya çalışın. Kitabı yaşayın, onu özümseyin, kitaba sorular sorun, akıl yürütün.
Sesli okuyun sesli düşünün ki bu dünyada kendi sesinizi bulasınız.
Kendi sesinizi bulma yolunda iyi yolculuklar.
KENDİ SESİNİ BUL
Etiketler:
POPÜLER YAZILAR
-
Serdar YAZICI 68767 EL-CEZERİ
-
Osman ATALAY 43745 KANT’IN ÖDEV AHLAKI
-
Lokman BAYNAZOĞLU 36374 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA EV ÖDEVLERİNİN YERİ VE DEĞİŞİMİ
-
Kemal AKBAYRAK 29071 BİLSEM NEDİR, NE DEĞİLDİR?
-
Prof. Dr. Firdevs Güneş 19645 ÖDEVİN YARARLARI
-
Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu 18709 TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE MASAL KAVRAMI VE TÜRK MASAL GELENEĞİ ÜZERİNE TESPİTLER
-
Prof. Dr. Gülay Ekici 16889 EV ÖDEVİ
-
Abdullah BAŞ 10217 BAKMADAN GÖREN ADAM: EŞREF ARMAĞAN
-
Dr. Serkan DÜZGÜN 9577 COVİD-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM
-
Volkan CİVELEK 9232 TARİH EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ
-
Cengiz AZMAN 8920 SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
-
Emine BARIŞ 8343 ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
-
Nuran CEVAHİR KARTAL 8219 ÇOCUK OLMAK
-
Lokman BAYNAZOĞLU 7941 EV ÖDEVİ: BİR ÖĞRETİM EFSANESİ
-
Volkan CİVELEK 7280 SON CEMRE