Becerileri için arama sonuçları...
Fotoğraf Başlık
Dört Yapraklı Yonca Dört Yapraklı Yonca
Okullar; okuma yazma öğretimi dışında en yüksek düzeyde bilim ve sanat bilgisi vermeye kadar çeşitli derecede toplu öğretimin yapıldığı yerlerdir. Okullar, kuşaktan kuşağa bilgi aktarımının en önemli araçlarından biridir. 
Karakteristik Okullar Karakteristik Okullar
Bir düşünün: her şehrin, her mahallenin şablon gibi aynı okullarla dolduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bu okullar, kılıfından çıkan fabrikasyon ürünler gibi bireyler yetiştiriyor. Oysa gelecek, çeşitliliği ve farklılıkları kucaklayan bireylerin omuzlarında yükselecek.
Neden Konuşamıyoruz? Neden Konuşamıyoruz?
Fatih Terim’in 2009 yılında yaptığı ve artık ikonikleşmiş olan ‘What can I do sometimes?’ (Bazen ben ne yapabilirim?) açıklaması İngilizce ile olan imtihanımızın özetidir diyebilirim.
Eğitimde 21. Yüzyıl Becerileri Eğitimde 21. Yüzyıl Becerileri
Çağımızda her alanda baş döndüren bir hızla devam eden gelişmeler beraberinde yeni kavramları, yeterlilikleri, ihtiyaçları zorunlu hale getirmektedir. Meydana gelen bu gelişmelerin gerek takip edilmesi gerekse bu gelişmelerin öznesi olunması her zamankinden çok daha fazla önem taşımaktadır.
Eğitimde Yarışmacı Anlayıştan İşbirlikçi Anlayışa Eğitimde Yarışmacı Anlayıştan İşbirlikçi Anlayışa
Eğitim, bireylerin ve toplumların geleceğini şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. Bu nedenle, eğitim sistemlerinin nasıl yapılandırıldığı ve hangi değerleri merkeze aldığı büyük önem taşır. Geleneksel eğitim anlayışı, uzun yıllar boyunca yarışmacı bir yaklaşımı benimsemiştir.
Kanat Çırpmaktan Yorulduk Kanat Çırpmaktan Yorulduk
Kaz sürüleri uzun ve yorucu göç seyahatlerini V şeklinde bir düzenle gerçekleştirirler. Bu düzen, onların daha az enerji harcayarak uzun mesafeleri kat etmelerini sağlar. Lider kazın yarattığı hava akımı, arkadaki kazların daha az çaba sarf etmesine olanak tanır.
Farkındalık Yaratan Bir Model Olarak İşbirlikçi Öğrenme Farkındalık Yaratan Bir Model Olarak İşbirlikçi Öğrenme
İşbirlikçi Öğrenme: Tanım olarak: 2-6 kişiden oluşan heterojen grupların sınıf içinde ve sınıf dışında ortak bir hedefe yönelik, aktif olarak katıldıkları, araştırma, eleştirel düşünme, sorumluluk alma, arkadaşlık gibi farklı alan becerilerinin bir arada uygulanabildiği bir öğrenme modelidir.
Okullarda İşbirlikçi Anlayış ve Öğretmenin Rolü Okullarda İşbirlikçi Anlayış ve Öğretmenin Rolü
Günümüzde eğitim sistemleri, bireysel başarı kadar toplu öğrenme ve birlikte çalışma becerilerini de ön plana çıkarmaya odaklanmıştır.
İşbirlikçi Anlayış Sınava Dayalı Anlayışla Rekabet Edebilecek mi? İşbirlikçi Anlayış Sınava Dayalı Anlayışla Rekabet Edebilecek mi?
Eğitim, bireylerin bilgi, beceri ve değerler kazanarak topluma uyum sağlamasını amaçlayan dinamik bir süreçtir. Eğitim uygulanmalarında zaman içerisinde farklı anlayışlar benimsenmiştir..
İşbirlikli Çalışma Pedagojisi İşbirlikli Çalışma Pedagojisi
Sosyal bir varlık olan insan, doğası gereği diğerleriyle birada bulunur ve topluluklar halinde yaşar. Yaşantı bireysel gibi görünse de ailede, okulda, iş yerinde, ulaşımda kısacası her alanda bu sosyallik devam eder.
Teknofest’e Uçan Hayaller: Temren Roket Takımı’nın Yolu Teknofest’e Uçan Hayaller: Temren Roket Takımı’nın Yolu
Her şey, iki danışman öğretmen ve bir grup lise öğrencilerinin Rize Gençlik Merkezinde bir araya gelmesiyle başladı. Hayalimiz basitti: Kendi ilimizde ilk defa yapmayı hedeflediğimiz roketle gökyüzüne ulaşmak ve tasarladığımız elektrikli aracımızla piste çıkabilmekti.
Krizden Fırsat Yaratmak: Kuantum Liderlik Krizden Fırsat Yaratmak: Kuantum Liderlik
Kuantum liderlik, liderlerin karar verme ve yönlendirme rolünü ele almaktadır (Ertürk, 2022). Örgüt üyelerinin potansiyelini ortaya çıkarmalarına ve kolektif zekâyı kullanmalarına olanak tanır (Erçetin, 2000). Kuantum Paradigması, değişimin bir fırsat olarak değerlendirilmesini savunur
Mesleki Gelişimi Anlamak Mesleki Gelişimi Anlamak
Öğretmenlikte kendini tanımak ve öğrenciyi tanımak makbuldür. Nasıl bir öğrenci ile karşı karşıyayız? Yapılan araştırmalarda; karşımızda duran çocukların, öğrencilerin, gençlerin; dijital yerliler, z-kuşağı, i-nesli (ben nesli) gibi niteliklerine vurgu yapılarak tanımlandığını görüyoruz
Güçlü Hafıza, İyi Öğretmen Güçlü Hafıza, İyi Öğretmen
Günümüz eğitim sisteminde, öğretmenlerin sahip olması gereken bir dizi beceri ve özellik bulunmaktadır. Diksiyon, pedagojik yeterlilik, alan bilgisi, teknoloji kullanımı, empati, güçlü iletişim becerileri vb. unsurlar genellikle öne çıkar.
Okullarda Serbest Zamanların Yönetimi Okullarda Serbest Zamanların Yönetimi
Teneffüslerde öğrenciler arasında yaşanan davranış sorunlarının ders ortamını etkilediği bilinmektedir. Ders zili çaldığında öfkeli veya ağlayan bir öğrenciniz varsa derse planladığınız gibi bir giriş yapmanız mümkün olmaz.
Akademik Başarının Formülü Akademik Başarının Formülü
Akademik başarı doğru öğretim uygulamalarıyla tüm çocuklarımızın kendi potansiyelinin en üst düzeyinde başarıya ulaşmasıdır. İnsan beyni öyle bir yapıya sahiptir ki sürekli kapasitesini arttırmaktadır.
Dilden Teknolojiye: Yapay Zekâ - Aydınlatan Işık, Kör Eden Karanlık Dilden Teknolojiye: Yapay Zekâ - Aydınlatan Işık, Kör Eden Karanlık
Günümüzde yapay zekâ teknolojisi; teknolojik gelişmelerin merkezinde yer alarak eğitimden sağlığa, bankacılıktan tarıma kadar birçok alanda önemli roller üstlenmektedir. Bu teknoloji, insan zekâsına olan yakınlığı ve insan beyninin öğrenme sürecine benzer mekanizmalarıyla dikkat çekmektedir.
Eğitimde Yapay Zekâ: Sadece Tehditler Eğitimde Yapay Zekâ: Sadece Tehditler
Yapay zekâ her alanda kendine büyük bir yer edinmiş görece yeni bir teknolojidir. Bugün, sağlık, ekonomi, ticaret, askeri, güvenlik ve robotik gibi alanlar başta olmak üzere hemen hemen her alanda etkin şekilde kullanılmaktadır.
Yapay Zekâ ve Tarih Dersi Yapay Zekâ ve Tarih Dersi
Türk Dil Kurumu’nda “Bir bilgisayarın, bilgisayar kontrolündeki bir robotun veya programlanabilir bir aygıtın insana benzer biçimde algılama, öğrenme, fikir yürütme, karar verme, sorun çözme, iletişim kurma vb. işlevleri sergileyebilme yeteneği” olarak tanımlanan Yapay Zekâ (Artificial Intelligence/AI) günümüzde birçok sektörde (otomotiv, sağlık, eğitim, finans, vb.) büyük bir etkiye sahip olmuştur.
Çocuklarımızı Teknolojinin Zararlarından Nasıl Koruyabiliriz? Çocuklarımızı Teknolojinin Zararlarından Nasıl Koruyabiliriz?
Son yıllarda ebeveynlerin en fazla tedirgin olduğu konulardan birisi de çocuklarının teknolojik aletlere ve bu aletlerle vakit geçirilen platformlara olan aşırı ilgisi. Bu durum obezite, göz ve omurilik bozulmaları başta olmak üzere birçok sağlık problemine kapı aralıyor.
Dijital  Dünyada  Eğitim Nasıl  Şekillenecek? Dijital Dünyada Eğitim Nasıl Şekillenecek?
Eğitimin geleceği insanlığın ortak merak konusudur. Teknolojinin hızla gelişmesiyle ortaya çıkan dijitalizasyon; blockhain, holigram, nesnelerin interneti, bulut teknolojisi, arıtılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gibi kavramları eğitim sistemlerinin içinde sıkça kullanılır hale getirmiştir.