Fotoğraf | Başlık |
---|---|
![]() |
Yolcu Yolu Zaman akıp giderken nelere şahit oluyoruz diye düşünüyorum uzun zamandır. Her birimiz olmak istediğimiz yerde değil gibiyiz. Eksiğiz belki de yarım. Tamamlanmayı bekleyen kaç kalp vardır şu dünyada kim bilir. |
![]() |
Gönül Coğrafyamızın Gönüllü Elçileri Milletler dünya sahnesinde yol alırken yoldaki işaretlerini maddi ve manevi değerlerden seçerek hedeflerine ulaşırlar. Tarih yolculuğuna çıkan her ulus bu değerlerle yoğrulur, kendini bulur; millet olma yolunda hızla ilerler. |
![]() |
Birey Toplum İlişkisi Yönüyle “Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi” Türk edebiyatında daha çok şairliğiyle tanıdığımız Ziya Osman Saba, yazmış olduğu hikâyeleriyle de yazın hayatında yer edinmiş sanatkârlarımızdan biridir. |
![]() |
Hazan Güneşi Yorgun bir sonbahar günü... Havada asılı bir özlem kokusu, eskiye dair... Şehrin keşmekeşinden kaçıp kendimle baş başa kalmak, kurumuş yaprakların hışırtıları ve kuş cıvıltıları eşliğinde iç dünyamda aşina olduğum keşiflere çıkmak için uzaklaşıyorum şehirden. |
![]() |
Estetiğin Yaşamımıza Nazik Dokunuşu Sanat, insanlık tarihinin en derin katmanlarında bile kendine yer bulmuş ve kendini anlatma çabasının yanında bir varoluş arayışıdır. Kimi zaman Platon’un ideal formlarında bir hakikat arayışı olarak var olmuş, kimi zaman Kant’ın bakışında estetik bir yargının ötesinde |
![]() |
Kanat Çırpmaktan Yorulduk Kaz sürüleri uzun ve yorucu göç seyahatlerini V şeklinde bir düzenle gerçekleştirirler. Bu düzen, onların daha az enerji harcayarak uzun mesafeleri kat etmelerini sağlar. Lider kazın yarattığı hava akımı, arkadaki kazların daha az çaba sarf etmesine olanak tanır. |
![]() |
Farkındalık Yaratan Bir Model Olarak İşbirlikçi Öğrenme İşbirlikçi Öğrenme: Tanım olarak: 2-6 kişiden oluşan heterojen grupların sınıf içinde ve sınıf dışında ortak bir hedefe yönelik, aktif olarak katıldıkları, araştırma, eleştirel düşünme, sorumluluk alma, arkadaşlık gibi farklı alan becerilerinin bir arada uygulanabildiği bir öğrenme modelidir. |
![]() |
Mesleki Gelişimi Anlamak Öğretmenlikte kendini tanımak ve öğrenciyi tanımak makbuldür. Nasıl bir öğrenci ile karşı karşıyayız? Yapılan araştırmalarda; karşımızda duran çocukların, öğrencilerin, gençlerin; dijital yerliler, z-kuşağı, i-nesli (ben nesli) gibi niteliklerine vurgu yapılarak tanımlandığını görüyoruz |
![]() |
Seyyah Uzunca bir vakittir ilm’ün nefs ’in çatısı altında ilim işçilerince, çokça yöntemle insan ve ruhu üzerine incelemeler, araştırmalar ve detaylı deneyler yapılır. |
![]() |
İnanmak ve Sevmek İnanmak, gerçek ve şahsi tanıyış; sevmekse gerçek yaşayıştır. İnanmayan bilmez, taklit eder. O ışığını başka kürelerden alan bir kör kandildir. |
![]() |
Akademik Başarının Formülü Akademik başarı doğru öğretim uygulamalarıyla tüm çocuklarımızın kendi potansiyelinin en üst düzeyinde başarıya ulaşmasıdır. İnsan beyni öyle bir yapıya sahiptir ki sürekli kapasitesini arttırmaktadır. |
![]() |
Ben Minik Bir Fidan Sabahın sessizliğini bozan muhabbetlerle uyanırım her gün. Yürüyen üniformaların içinde parlayan gözlere selam veririm. Anlamaz zaman zaman bunu çoğu kimse. Bazen anlayan olur, bakar derin derin. |
![]() |
Unutulmayan Öğretmen Olmak Öğretmenlik; geçmişten geleceğe giden yolda gerçekleştirilen, evrensel nitelikler taşıyan, özel bir mesleğin adıdır. |
![]() |
Ne Güzel İnsanlardı Ayakkabı Tamircileri “Alibey ve Yusuf Ustalarımız” Çayeli’nin yüksek binalara teslim olmadığı, hemen hemen her esnafın dükkânlarını açmadan en samimi halleriyle birbirlerine “Hayırlı bereketli bir gün temenni ederim!” dediği günlerde “Eski Caminin” hemen yanında küçük bir “ayakkabı tamircisi dükkânı” vardı. |
![]() |
Çocuklarımızı Teknolojinin Zararlarından Nasıl Koruyabiliriz? Son yıllarda ebeveynlerin en fazla tedirgin olduğu konulardan birisi de çocuklarının teknolojik aletlere ve bu aletlerle vakit geçirilen platformlara olan aşırı ilgisi. Bu durum obezite, göz ve omurilik bozulmaları başta olmak üzere birçok sağlık problemine kapı aralıyor. |