| Fotoğraf | Başlık |
|---|---|
![]() |
Dört Yapraklı Yonca Okullar; okuma yazma öğretimi dışında en yüksek düzeyde bilim ve sanat bilgisi vermeye kadar çeşitli derecede toplu öğretimin yapıldığı yerlerdir. Okullar, kuşaktan kuşağa bilgi aktarımının en önemli araçlarından biridir. |
![]() |
O Söylerdi Neden sormuştu ki yolu? Hâlbuki gideceğini biliyordu, zaten gideceği kesin de değildi. İçinden bir ses “biraz daha yürürsem çaresiz gideceğim” diyordu. Mahallenin alt yoluna, o kazadan sonra pek az kullanılan yola, yaklaşmıştı. |
![]() |
Eğitimde 21. Yüzyıl Becerileri Çağımızda her alanda baş döndüren bir hızla devam eden gelişmeler beraberinde yeni kavramları, yeterlilikleri, ihtiyaçları zorunlu hale getirmektedir. Meydana gelen bu gelişmelerin gerek takip edilmesi gerekse bu gelişmelerin öznesi olunması her zamankinden çok daha fazla önem taşımaktadır. |
![]() |
Rizeli Âlimler: Hemşinli Hüseyin Hüsnü Efendi Hüseyin Hüsnü (Hüsnî) Efendi, 1260 (1844) yılında Hemşin ilçesinde dünyaya gelmiştir. Hemşin ilçesi hanedanından Süleyman Vehbi Efendi’nin oğludur. Süleyman Vehbi Efendi, Kumbasarzâde lakabıyla meşhurdur, bir dönem Dergâh-ı Âli (padişah sarayı) kapıcıbaşısı ve Lazistan Sancağı mutasarrıfı (mülkî âmiri) olmuştur. |
![]() |
Farkındalık Yaratan Bir Model Olarak İşbirlikçi Öğrenme İşbirlikçi Öğrenme: Tanım olarak: 2-6 kişiden oluşan heterojen grupların sınıf içinde ve sınıf dışında ortak bir hedefe yönelik, aktif olarak katıldıkları, araştırma, eleştirel düşünme, sorumluluk alma, arkadaşlık gibi farklı alan becerilerinin bir arada uygulanabildiği bir öğrenme modelidir. |
![]() |
Okullarda İşbirlikçi Anlayış ve Öğretmenin Rolü Günümüzde eğitim sistemleri, bireysel başarı kadar toplu öğrenme ve birlikte çalışma becerilerini de ön plana çıkarmaya odaklanmıştır. |
![]() |
İşbirlikli Çalışma Pedagojisi Sosyal bir varlık olan insan, doğası gereği diğerleriyle birada bulunur ve topluluklar halinde yaşar. Yaşantı bireysel gibi görünse de ailede, okulda, iş yerinde, ulaşımda kısacası her alanda bu sosyallik devam eder. |
![]() |
Avrupa ve İrsi Narsisizm Muhtemeldir ki dünyanın en şanslı şehirleri başlıklı bir sıralamada Roma, Paris, Madrid gibi nice şehirler kendilerine tepe pozisyonlarda yer bulur. Londra, Milan, Venedik ve Barcelona’nın da onlardan aşağı kalır yanı yok hani. |
![]() |
Okul Sıkıntısı Geleceği ona daha en başından o kadar netameli görünmüştü ki, bugününden hiçbir zaman tam olarak emin olamıyordu yaşlı annesi. Onun gözünde hiçbir zaman ayakta duramayacak ve hiçbir konuda dikiş tutturamayacak oğluydu. |
![]() |
Akif ve Yeni Asımlara Orta Asya bozkırlarından coşkun bir nehir misali çağlar ötesinden günümüze gelen asil milletimiz İslamiyet’le şereflendikten sonra hızına hız, gücüne güç katmış geçtiği maveralarda insanlığa asr-ı saadetini yaşatmıştır. |
![]() |
Evler hiç yoktan bir üzünç haritada yıkılan evlerdi hep yanı başımızda her gün aynı bekleyişti ölü ağaçlar gibi |
![]() |
Alay İmamı Mustafa Memduh Özaktaş “Ey Allah’ım, senden ahdini, vaat ettiğin yenme yardımını dilerim. Ya Rabbi, sen olmasaydın biz doğru yolu bulamazdık; sadaka veremez, namaz kılamazdık. Bize güç ve kudret ver. Düşman ile karşılaştığımız zaman bizim direnme gücümüzü artır |
![]() |
Unutulmayan Öğretmen Olmak Öğretmenlik; geçmişten geleceğe giden yolda gerçekleştirilen, evrensel nitelikler taşıyan, özel bir mesleğin adıdır. |
![]() |
Eğitimde Yapay Zekâ: Sadece Tehditler Yapay zekâ her alanda kendine büyük bir yer edinmiş görece yeni bir teknolojidir. Bugün, sağlık, ekonomi, ticaret, askeri, güvenlik ve robotik gibi alanlar başta olmak üzere hemen hemen her alanda etkin şekilde kullanılmaktadır. |
![]() |
Yapay Zekâ ve Tarih Dersi Türk Dil Kurumu’nda “Bir bilgisayarın, bilgisayar kontrolündeki bir robotun veya programlanabilir bir aygıtın insana benzer biçimde algılama, öğrenme, fikir yürütme, karar verme, sorun çözme, iletişim kurma vb. işlevleri sergileyebilme yeteneği” olarak tanımlanan Yapay Zekâ (Artificial Intelligence/AI) günümüzde birçok sektörde (otomotiv, sağlık, eğitim, finans, vb.) büyük bir etkiye sahip olmuştur. |














