Başlık |
---|
Dört Yapraklı Yonca Okullar; okuma yazma öğretimi dışında en yüksek düzeyde bilim ve sanat bilgisi vermeye kadar çeşitli derecede toplu öğretimin yapıldığı yerlerdir. Okullar, kuşaktan kuşağa bilgi aktarımının en önemli araçlarından biridir. |
O Söylerdi Neden sormuştu ki yolu? Hâlbuki gideceğini biliyordu, zaten gideceği kesin de değildi. İçinden bir ses “biraz daha yürürsem çaresiz gideceğim” diyordu. Mahallenin alt yoluna, o kazadan sonra pek az kullanılan yola, yaklaşmıştı. |
Gönül Coğrafyamızın Gönüllü Elçileri Milletler dünya sahnesinde yol alırken yoldaki işaretlerini maddi ve manevi değerlerden seçerek hedeflerine ulaşırlar. Tarih yolculuğuna çıkan her ulus bu değerlerle yoğrulur, kendini bulur; millet olma yolunda hızla ilerler. |
Birey Toplum İlişkisi Yönüyle “Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi” Türk edebiyatında daha çok şairliğiyle tanıdığımız Ziya Osman Saba, yazmış olduğu hikâyeleriyle de yazın hayatında yer edinmiş sanatkârlarımızdan biridir. |
İlim ve İrfan Bir gün hikmet ehli bir zat, talebesiyle birlikte tarihi bir camide namazını kılıp camiden çıkarken cami avlusundaki kabirlere bakıp yanındaki öğrencisine: “Bakın, bu kabirdekiler bize bir şeyler söylüyor.” der. |
Gecikmenin Mahcubiyeti Bekleyişin Ağırlığı “Zaman, vakit” anlamına gelen Farsça kökenli “rüzgâr” kelimesi, yıllar içinde Türkçeleşmiş ve herkesin malumu olduğu üzere yel, esinti anlamlarını kazanmıştır. İki farklı anlamı bu kadar uyumlu başka bir kelime var mı, doğrusu bilmiyorum. |
Ben Anlatamadım kendimi sana. Uygun kelimelerle düzgün cümleler kuramadım. İfade etmek istediklerimi doğru bir sıralama ile aktaramadım. Ne benim konuşamamamdı problem ne de senin dinleyememen. Ben itiraf etmekten korktum sen de duyacakların kadar duymak istemediklerinden |
Avrupa ve İrsi Narsisizm Muhtemeldir ki dünyanın en şanslı şehirleri başlıklı bir sıralamada Roma, Paris, Madrid gibi nice şehirler kendilerine tepe pozisyonlarda yer bulur. Londra, Milan, Venedik ve Barcelona’nın da onlardan aşağı kalır yanı yok hani. |
Teknofest’e Uçan Hayaller: Temren Roket Takımı’nın Yolu Her şey, iki danışman öğretmen ve bir grup lise öğrencilerinin Rize Gençlik Merkezinde bir araya gelmesiyle başladı. Hayalimiz basitti: Kendi ilimizde ilk defa yapmayı hedeflediğimiz roketle gökyüzüne ulaşmak ve tasarladığımız elektrikli aracımızla piste çıkabilmekti. |
Okul Sıkıntısı Geleceği ona daha en başından o kadar netameli görünmüştü ki, bugününden hiçbir zaman tam olarak emin olamıyordu yaşlı annesi. Onun gözünde hiçbir zaman ayakta duramayacak ve hiçbir konuda dikiş tutturamayacak oğluydu. |
Tutulmamış Bir Yas Bağıran bir kadın sesiyle açtı gözlerini Mustafa. Kadının ne dediği anlaşılmıyordu belki bağırmasından ama öfkeli olduğu çok netti. Kızgın bir kadın sesi vardı evin içinde bir yerlerde. Sonra kadın sesleri çoğaldı, kızgın kadınların sayısı arttı. |
ömrüm beni yok saysın İnce bir dal gibi kopup kırıldım yine Düştüm yine içimdeki boşluğa Yusuf’un kuyusu gibi derin ve de karanlık |
Akif ve Yeni Asımlara Orta Asya bozkırlarından coşkun bir nehir misali çağlar ötesinden günümüze gelen asil milletimiz İslamiyet’le şereflendikten sonra hızına hız, gücüne güç katmış geçtiği maveralarda insanlığa asr-ı saadetini yaşatmıştır. |