Arasat
Rize Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerimizin öykülerinden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Kulübü Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığının yirminci kitabıdır.
Likapa
Rize-Muradiye Özel Çözüm Ortaokulu öğrencilerinin öykülerinden oluşan kitap Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın yedinci kitabıdır.
Birey Toplum İlişkisi Yönüyle “Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi”
Türk edebiyatında daha çok şairliğiyle tanıdığımız Ziya Osman Saba, yazmış olduğu hikâyeleriyle de yazın hayatında yer edinmiş sanatkârlarımızdan biridir.
Mustafa Avcılar 167
Ben
Anlatamadım kendimi sana. Uygun kelimelerle düzgün cümleler kuramadım. İfade etmek istediklerimi doğru bir sıralama ile aktaramadım. Ne benim konuşamamamdı problem ne de senin dinleyememen. Ben itiraf etmekten korktum sen de duyacakların kadar duymak istemediklerinden
Oğuz Kaan Battal 83
Feraset Kadın
Büyük ve soğuk bir Anadolu şehrine kıvrılan yemyeşil yolun henüz ilk kilometreleri.. Feraset kadın, köyüne yönelen dört yolun göbeğindeki taşa oturmuş, geçen arabalara aldırmaksızın kara kara düşünüyor.
Ubeydullah Öz 61
İstiklal Marşı’mızın Doğuşu ve Akif’i Hatırlamak
Sınıfımıza girdik, sıralarımıza oturduk. Başımızı tahtanın üstüne kaldırdık: Bayrağımız, Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün portresi, Gençliğe Hitabe ’si ve hemen yanı başında millî marşımız İstiklal Marşı.
Dr. Aslıhan Keleş Kurtoğlu 95
DİL ÖĞRETİMİ VE AİLE İLİŞKİSİ
Tarihte ilk olarak edebi metinlerin okunup anlaşılabilmesi için öğrenilmeye başlanılan yabancı dil, günümüzde artık bir ayrıcalık olmaktan ziyade Bekleyen’ in (2016) de belirttiği gibi daha iyi bir iş bulmak ve dünya ile iletişim kurmak için bir gereksinim haline gelmiştir.
Dr. Öğretim Üyesi Volkan MUTLU 3403
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar
Emine BARIŞ 12522
BU BAYRAM FARKLI BİR BAYRAM
Merhaba. Ben Zeynep beş yaşındayım. Anaokuluna gidiyorum. Bu yıl benim hayatım önceki yıllardan biraz farklı geçiyor. Eminim ki herkesin öyledir. Yanımda gördüğünüz kişi de Mert benim çok sevdiğim biricik abim. O da yedi yaşında. Abim bana yapamadığım her şeyde yardım ediyor.
Dilek ÖZCAN 2040
DİJİTAL AYNALARLA BAŞIMIZ BELADA HOCAM
Evet, başımız belada çünkü çok sıkıcıyız. Her geçen gün daha da sıkıcı oluyoruz. Hayır karamsar falan değilim. Yalnızca gerçekçi ve açık sözlüyüm. Görmüyor musunuz, bu gidişle kanaryalar gibi şakısak bile bizi dinlemeyecek, sardunyalar misâli çiçek açsak da dönüp bize bakmayacaklar.
Dr. Hüseyin ÖZTÜRK 2694
Haritadan Yükselen Renkler
Ahmet PABUCCİ 30.11.2019
ATA SÖZÜ, ÇOKTUR SÖZÜ
Mahmut Ali HACIFAZLIOĞLU 19.12.2019
ONDALIK YAPBOZ
Gülsüme SANDIKÇI 21.02.2020
SEK SEK SAYMA
BAHAR ÇELİK 7.02.2020
ONLUK BİRLİK OYUNU
HAFİZE KAYMAKÇI 12.12.2019
OYUNCAKLARIMLA DERS PEŞİNDE
Kübra ÖKSÜZ 22.02.2020