SOMUT için arama sonuçları...
Fotoğraf Başlık
EĞİTİM DEDİĞİN? EĞİTİM DEDİĞİN?
Eğitim Dediğin?

HALİL İBRAHİM TOSUN
KENDİRLİ ÇAY FABRİKASI GEZİSİ KENDİRLİ ÇAY FABRİKASI GEZİSİ
Öğrenci ve öğretmenlerimizle çayın üretim aşamalarını yerinde görmek için Kendirli Çay Fabrikasına bir gezi düzenledik. Fabrika yönetiminin gözetiminde ve yönetiminde çayın toplanıp paketlemesine kadar olan süreç hakkında somut ve birinci elden bilgi sahibi olduk.

Tahir TAN
ÇEDES DEĞERLER PROJESİ ÇEDES DEĞERLER PROJESİ
Çedes Projesi kapsamında Şubat ayı değerleri olarak belirlenen Güven-Özgüven ile ilgili çalışmalar yürütülmüştür.

Leyla ÇİLİNGİR, Nalan KABAOĞLU, Aslıhan TOPALOĞLU
GELECEĞİN TEKNOLOJİSİ: ROBOTİK KODLAMA GELECEĞİN TEKNOLOJİSİ: ROBOTİK KODLAMA
Şevket Yardımcı İlkokulu Sınıf Öğretmeni Cevahir KAYA, Young Guru Academy tarafından başlatılan Bilim Seferberliği kapsamında Rol Model Öğretmenler Programı eğitimlerine katılmaktadır. Bu kapsamda aldığı eğitimler ile okulumuzda Twin Bilim Setleri ile robotik kodlama çalışmaları yürütmektedir.

Cevahir KAYA
PLANETARYUMA GEZİ DÜZENLENDİ PLANETARYUMA GEZİ DÜZENLENDİ
Bilim Sanat Merkezinde bulunan planetaryuma gezi düzenlendi. Öğrencilerin algılamakta zorlandığı dünyamızın yeri, gezegenlerin hareketleri, güneş sistemindeki gezegenlerin isimleri somutlaştırılarak kalıcı öğrenme sağlandı.

Serap Çelik
BİL YANSIN BİL YANSIN
Eğlenceli bir şekilde çarpma işlemi öğreniyoruz.

Ayşe KORKMAZ
KAPTANPAŞA YİBO 1. MESLEK TANITIM GÜNLERİ KAPTANPAŞA YİBO 1. MESLEK TANITIM GÜNLERİ
Meslek kavramı daha küçük yaşlardan şekillenmeye başlayan ve yaş ilerledikçe somutlaşarak gerçekçi hedeflere dönüşen bir kavramdır. Bu sayede kişi gelecek yaşamında nasıl bir iş yapmak istediğini belirler. Bunun için yapması gereken çalışma, alması gereken eğitim ve girmesi gereken sınavların farkına varır.

Ali Çolak
OKUL DIŞI  ÖĞRENME ORTAMINDA DERS OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMINDA DERS
Coğrafya dersi 9M sınıfı öğrencileriyle Coğrafya öğretmeni ve müdür yardımcımız Yakup KARALİ eşliğinde Rize Kalesinde işlenmiştir.

Belkıs Delihasan
KALKANDERE ANAOKULU TEMİZLİK -ÇÖP TOPLAMA FAALİYETİ KALKANDERE ANAOKULU TEMİZLİK -ÇÖP TOPLAMA FAALİYETİ
Personel ve öğrencilerimizle işbirliği içerisinde okulumuz etrafında geniş bir alanda çöp toplama faaliyeti gerçekleştirdik.

merve kul cengiz
SAĞLIK AVCILARI SAHADA UZMAN DAVETLERİMİZ SAĞLIK AVCILARI SAHADA UZMAN DAVETLERİMİZ
Uzman davetlerimizle proje içi yaygınlaştırma ve farkındalık çalışmalarımız devam ediyor...

Merve Okumuş
SOMUT DEĞERLERİMİZ TEMALI GEZİMİZ SOMUT DEĞERLERİMİZ TEMALI GEZİMİZ
Yaşayan somut değerlerimiz İyidere Halk Eğitimi Merkezi feretiko atölyesini ziyaretimizden.

Esma ÖZMEN
OKUL DIŞI ÖGRENME ORTAMINDA COĞRAFYA DERSİ OKUL DIŞI ÖGRENME ORTAMINDA COĞRAFYA DERSİ
Okulumuz Rize Borsa İstanbul MTAL coğrafya ögretmeni Aykurt AKYÜZ ile 10İ(inşaat) sınıfı öğrencileri bu hafta dersini okul dışı öğrenme ortamında "Karadeniz Granit Mermer" atölyesinde işledi.

Aykurt AKYÜZ
ÖZÜMÜZ SÖZÜMÜZ BİR PROJEMİZ SONA ERDİ ÖZÜMÜZ SÖZÜMÜZ BİR PROJEMİZ SONA ERDİ
Şevket Yardımcı İlkokulu Sınıf Öğretmeni Cevahir KAYA ve öğrencileri Özümüz Sözümüz Bir adlı uluslar arası eTwinning projesi yürüttüler.

Cevahir KAYA
HER HİKAYE BİR STEAM -YENİ NESİL GERİ DÖNÜŞÜM KUTUSU TASARIMI HER HİKAYE BİR STEAM -YENİ NESİL GERİ DÖNÜŞÜM KUTUSU TASARIMI
Çay İlkokulu, Okul öncesi öğretmeni Emine BARIŞ kurucusu olduğu Her Hikaye Bir STEAM projesi , Mart ayı ortak Hikaye ve Plan uygulamalarını , öğrencileriyle yüz yüze gerçekleştirdi.

Emine BARIŞ
GECE GÜNDÜZ NASIL OLUŞUR? GECE GÜNDÜZ NASIL OLUŞUR?
Bu sorunun cevabını somutlaştırmak adına artık materyallerden çocuklarla birlikte kostümler tasarladık, sanat etkinliği gerçekleştirdik.

Neslihan KARAL
ETWINNING'DE BİZ DE VARIZ ETWINNING'DE BİZ DE VARIZ
eTwinning okulu olma yolunda ilk adımımızı attık.

Barış BUÇAN
MATHEMATIC CAFE PROJEMİZE EBA TV'DEN KONUK MATHEMATIC CAFE PROJEMİZE EBA TV'DEN KONUK
Şevket Yardımcı İlkokulu 1-E sınıfı öğrencileri, öğretmenleri Cevahir KAYA rehberliğinde Mathematic Cafe adlı eTwinning projesi yürütüyorlar.

Cevahir KAYA

Çayeli Merkez Anaokulu 5 Yaş B şubesi öğretmeni Cansu KESKİN, öğrencileri ile birlikte "Doğaya Atma, Çöpe At" e-Twinning projesini uyguladılar. Daha yaşanılası bir dünya için doğayı koruma bilinciyle dolu nesiller yetiştirmek oldukça önemlidir. Bu önem doğrultusunda okulumuzda proje için çalışmalar gerçekleştirilmiştir.

BİNNUR KILIÇ
İLKOKUL SINIFLARIMIZDA 19 MAYIS ETKİNLİKLERİ İLKOKUL SINIFLARIMIZDA 19 MAYIS ETKİNLİKLERİ
19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı sebebi ile öğrencilerimiz tarafından çeşitli etkinlikler gerçekleştirildi. Bu etkinlikleri bir başlık altında toplayarak paylaşmak istedik.

Hasan ÖZTÜRK
BANDIRMA VAPURU BANDIRMA VAPURU
1D sınıfı öğrencileri hayat bilgisi dersinde milli bayramlarımızı öğrendiler ve bu kapsam da 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı konulu Bandırma Vapuru maketleri tasarladılar.

Duygu ALTUN KAYA
ARDEŞEN MERKEZ FATİH İLKOKULU 3-B SINIFI OP ART ÇALIŞMASI ARDEŞEN MERKEZ FATİH İLKOKULU 3-B SINIFI OP ART ÇALIŞMASI
Örüntü konulu op art çalışması...

Özlem ABAY
MATEMATİK DERSİNDE MATEMATİK DERSİNDE "MUTLU YÜZDE" ETKİNLİĞİ
5.sınıfta işlenen "Yüzdeler" konusunu yaparak yaşayarak öğrenme öğretimine uygun şekilde kazandırmak amaçlanmıştır.

Merve UZUN
KENDİSİ KÜÇÜK YÜREĞİ BÜYÜK MİSAFİRLERİMİZ KENDİSİ KÜÇÜK YÜREĞİ BÜYÜK MİSAFİRLERİMİZ
Birbirinden tatlı birbirinden heyecanlı büyük yürekleri küçük hanımefendi ve beyefendileri okulumuzda misafir ettik.

Refik KÜÇÜK
BİR KİTAP BİN DÜNYA BİR KİTAP BİN DÜNYA
Uygulamakta olduğum proje okul öncesi dönemdeki öğrencilere model olarak davranış kazandırmayı amaçlıyor.Kitap okumaya özendirme ve okuma farkındalığı geliştirebilmek için farklı kurum ve makamlarla iş birliği halinde ilerliyoruz. Öğrencilerimle birlikte yaptığımız ziyaretlerde öğrencilerim proje gönüllüsü olan makam sahiplerinden bir kitap okumalarını istiyor ve bu sayede bir çok farklı ortamda farklı kişilerden masal dinlemiş oluyorlar.

BEYZA ÖZTÜRK
AZ ÇOK DEMEYİN KUMBARASI AZ ÇOK DEMEYİN KUMBARASI
’Zekat, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder’’, ‘’Zekat ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar’’ kazanımlarına yönelik ve öğrenilen bilgilerin somutlaştırılması adına okulumuza ‘Az Çok Demeyin Kumbarası’ koyduk.

Mahmut Dertli
 9A CİHA KALESİNDE 9A CİHA KALESİNDE
Pazar Fen Lisesi 9A öğrencileri, 9 Aralık 2019Pazartesi günü tarih öğretmenimiz Ufuk VATANDAŞ'ın "okul dışı öğrenme ortamı" olarak seçtiği Ciha Kalesi'ni ziyaret etti.

Kamil GÖRMÜŞ
DEMOKRASİ HER YERDE :) DEMOKRASİ HER YERDE :)
Vali Erdal Ata İlkokuluna bağlı ana sınıfında bugün demokrasi şöleni vardı.Okul öncesi öğretmeni Neslihan Karal rehberliğinde gerçekleştirilen başkanlık seçiminde her öğrenci hür ve iradesiyle oyunu kullandı.

SAYGÜN YANILMAZ
HİKAYELEŞTİREREK ÖĞRENİYORUZ HİKAYELEŞTİREREK ÖĞRENİYORUZ
İngilizcedeki Geniş Zaman yapısını hikayeleştirme yöntemi ile daha kalıcı ve daha somut bir hale getirdik.

ZEYNEP HELLAÇ AKSU
KAHRAMAN  ASKERLERİMİZE MEKTUP KAHRAMAN ASKERLERİMİZE MEKTUP
Barış Pınarı Harekatına katılan askerimize gönderdiğimiz mektuplara cevap geldi.

Ferdi KORKMAZ
HAYALİMDEKİ FELSEFE YARIŞMASI HAYALİMDEKİ FELSEFE YARIŞMASI
Okulumuz 10,11 ve 12.sınıflar arasında felsefe yarışması düzenlendi.

MUSTAFA METE
ÖĞRENCİLERİMİZ KENDİ KOORDİNAT SİSTEMİNİ OLUŞTURUYOR ÖĞRENCİLERİMİZ KENDİ KOORDİNAT SİSTEMİNİ OLUŞTURUYOR
Coğrafya dersinde paralel ve meridyenler konusunda, konuyu somutlaştırmak ve daha dikkat çekici hale getirmek için balonların üzerine paralel ve meridyenler çizilerek koordinat sistemi oluşturuldu.

TUNCAY CANCA
YEŞİL KARDELEN ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ GEZİSİ YEŞİL KARDELEN ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ GEZİSİ
Öğrencilerimizin bilgilerini somutlaştırması için özel eğitim alan öğrenciler ile 1 ders saati geçirmelerini sağladık.

Muhammet ATALAY
AİLE İLETİŞİM ATÖLYESİ AİLE İLETİŞİM ATÖLYESİ
Hasan Yılmaz ilkokulunda iletişim engelleri,anne baba tutumları ve disiplin oluşturma ile ilgili konulara değinilerek bir farkındalık kazandırmak amacıyla “AİLE İLETİŞİM ATÖLYESİ” oluşturuldu.

ADEM TOPÇU
AHMET HAMDİ YAZICI ETNOGRAFYA MÜZESİNE GEZİ DÜZENLEDİK AHMET HAMDİ YAZICI ETNOGRAFYA MÜZESİNE GEZİ DÜZENLEDİK
OKULUM RİZE Dış Öğrenme Ortamları

Mustafa DURAN
GEÇMİŞE YOLCULUK GEÇMİŞE YOLCULUK
Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihi mekanları,eserleri,nesneleri ilk elden öğrencilerimizin gezerek öğrenmelerini ve sosyal faaliyetlerini artırmak amacı ile yaptığımız etkinlik.

Ahmet PABUCCİ
ATATÜRK KÖŞKÜ VE SÜMELA MANASTIRI GEZİSİ ATATÜRK KÖŞKÜ VE SÜMELA MANASTIRI GEZİSİ
Pazar Fen Lisesi Tarih Kulübü öğrencileri ile danışman öğretmeni Ufuk VATANDAŞ ve Hatice ÇIRAK Trabzon gezisi düzenleyerek tarihi mekanları ziyaret etmişlerdir.

Kamil GÖRMÜŞ
GÜNEŞ SİSTEMİMİZİ SOMUTLAŞTIRIYORUZ. GÜNEŞ SİSTEMİMİZİ SOMUTLAŞTIRIYORUZ.
Reşadiye Zihni Derin orta Okulu 6. sınıf öğrencilerimizle Fen Bilimleri Dersi 1. Ünite, Güneş Sistemi ünitesi kapsamında,ders öğretmenleri eşliğinde Fatma Nuri Erkan Bilim Sanat merkezine gezi düzenledik. Yaptığımız gezi ile soyut olan konumuzu, başta planeteryum olmak üzere birçok materyalle somutlaştırarak daha iyi öğrenmelerini sağladık. Öğrencilerimizle eğitici ve bir o kadar da eğlenceli zaman geçirerek gezimize son verdik.

REŞAT OKUTAN
EĞLENEREK OKUYORUM EĞLENEREK OKUYORUM
Birinci sınıf öğrencileri öğretmenlerinin yaptığı farklı etkinliklerle hem eğleniyorlar, hem de okumalarını geliştiriyorlar.

Hasan YAYLACI
ETNOGRAFYA MÜZESİ GEZİSİ ETNOGRAFYA MÜZESİ GEZİSİ
5. Sınıf öğrencilerimizle, sınıf rehber öğretmenleri ve okul rehber öğretmenimiz eşliğinde Rize-Etnografya Müzesi'ne gezisi düzenledik.

Mehmet Şahin YAZICI
SANAL MÜZE GEZİMİZ SANAL MÜZE GEZİMİZ
Sosyal Bilgiler derisinde 5.sınıf öğrencilerimizle Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesini sanal ortamda gezdik.

Elif TÜNCER YAŞAR
OKULUM RİZE OKULUM RİZE
“Okulum Rize Ders Dışı Öğrenme Ortamları“ projesi kapsamında okulumuz Hasan Kemal Yardımcı MTAL öğretmen ve öğrencileri derste anlatılanları somut bir şekilde görmek için Ali Metin Kazancı Lisesinde bulunan müzeye, Ziraat'te bulunan botanik bahçesine, Çayeli Liman Köy’de bulunan Denizde Emniyet Tesisine, Gündoğdu’da bulunan limana  ziyaretlerde bulunup; Alipaşa sahilinde çöp toplama  etkinliği yaptılar.

YUSUF ARDIÇ
DÜNDEN BUGÜNE RİZEDE KÖY DÜĞÜNLERİ E-TWINNING PROJEMİZ ONAYLANDI DÜNDEN BUGÜNE RİZEDE KÖY DÜĞÜNLERİ E-TWINNING PROJEMİZ ONAYLANDI
Çayırlı Ortaokulu Sosyal Bilgiler Öğretmenimiz Mikail Karagülle'nin Hüseyin Yardımcı İlk-Ortaokulu İngilizce Öğretmeni Mahir Durmuş ile kurucusu olduğu ''Dünden Bugüne Rize'de Köy Düğünleri'' adlı e-Twinning projesi kabul edildi.

Mikail Karagülle
OLAY YERİ İNCELEME OLAY YERİ İNCELEME
Hazar Çaysan Ortaokulunda matematik öğretimi somutlaştırılarak yapıldı.

Nevin ÖZER
29 HARF 29 ETKİNLİK PROJESİ 29 HARF 29 ETKİNLİK PROJESİ
Kendirli Şehit Azim Özdemir İlkokulu 1-A Sınıf Öğretmeni Cevahir Kaya öğrencileriyle birlikte 29 Harf 29 Etkinlik adlı projeye katıldılar.

Cevahir KAYA
GEÇMİŞE IŞIK YAKTIK !  GEÇMİŞE IŞIK YAKTIK !
Hüseyin Sarıoğlu İlkokulu 4 - B sınıfı öğrencileri Sınıf Öğretmenleri Muhammet KÜÇÜK ile birlikte geçmişteki ışık kaynaklarını inceledi.

GEZEGENLER ELİMİZDE GEZEGENLER ELİMİZDE
İngilizce dersi ünitelerinden PLANETS (GEZEGENLER) i daha yakından ve somut şekilde öğrenebilmek için akıllı telefon uygulaması ile inceledik.

BİLİM VE SANAT MERKEZİNE GEZİ DÜZENLEDİK BİLİM VE SANAT MERKEZİNE GEZİ DÜZENLEDİK
Okulumuz 5. 6. ve 7. sınıf öğrencileriyle Fatma-Nuri Erkan Bilim Sanat Merkezine gezi düzenledik.

KESİRLERİ ÖĞRENMEK ARTIK DAHA EĞLENCELİ KESİRLERİ ÖĞRENMEK ARTIK DAHA EĞLENCELİ
Hüseyin Sarıoğlu İlkokulu 4-B Sınıfı öğrencileri Sınıf Öğretmenleri Muhammet KÜÇÜK eşliğinde kesirleri farklı bir etkinlikle ele aldılar.

SU DÖNGÜSÜ SU DÖNGÜSÜ
Anbarlık İlkokulu öğretmenlerinden Burcu ÜNLÜ'nün, Hayat Bilgisi dersi kapsamında öğrencileri için yaptığı materyaller.

YAŞADIĞIMIZ YER YAŞADIĞIMIZ YER
Anbarlık İlkokulu öğretmenlerinden Burcu ÜNLÜ ve Ayşenur BAYRAKTAR'ın, Hayat Bilgisi dersi kapsamında öğrencilerin konuyu daha iyi kavramaları için yaptıkları materyaller.

PARALARIMIZI ÖĞRENİYORUZ PARALARIMIZI ÖĞRENİYORUZ
Okulumuz 2.Sınıf öğrencileri Matematik dersinde "Paralarımız" konusunu daha etkili öğrenebilmek için öğretmenleri tarafından sınıf içinde oluşturulan kırtasiye standında birbirleriyle alış-veriş yaparak konuyu somut olarak deneyimlemiş oldular.

ÇAMLIHEMŞİN MERKEZ CAMİİNE ZİYARET ÇAMLIHEMŞİN MERKEZ CAMİİNE ZİYARET
Öğrencilerimiz ile yaparak yaşayarak, somut ve kalıcı öğrenme sağlamak amacıyla Çamlıhemşin Merkez Camii’ne ziyaret gerçekleştirdik.

EVRENE YOLCULUK EVRENE YOLCULUK
Ambarlık ilkokulu öğretmenlerinden Burcu ÜNLÜ, Hayat Bilgisi dersi kapsamında yer alan konuyu somutlaştırmak için bir materyal tasarladı.

MATEMATİK DERSİ TASARIM VE BECERİ SINIFIMIZ MATEMATİK DERSİ TASARIM VE BECERİ SINIFIMIZ
2023 Eğitim Vizyonu kapsamında okulumuzdaki bazı sınıflar beceri ve tasarım sınıflarında dönüştürüldü. Bunlardan biri de Matematik sınıfı oldu. Tasarım ve beceri alanları dikkate alınarak düzenlenen sınıfımızda öğrencilerimiz için güzel bir eğitim ortamı

EL EMEĞİ, GÖZ NURU EL EMEĞİ, GÖZ NURU
Okulumuz 4-F sınıfı öğrencileri öğretmenleri Fadime KARAASLAN rehberliğinde Görsel Sanatlar derslerinde okula getirdikleri yoğurt kovası, çubuklar ve renkli iplerle atkı ve şapka ördüler.

ÖĞRENCİLERİMİZ ECDADA TARİH YAZDIRAN ŞEHİRDE ÖĞRENCİLERİMİZ ECDADA TARİH YAZDIRAN ŞEHİRDE
''Sen ki şairlere şiirler, yazarlara romanlar, ecdada tarihi yazdıran yedi tepeli şehir İstanbul. Seni görmek, seni yaşamak ne güzel.''

Tuncer AKDEMİR
ALİ SARUHAN ANAOKULU MÜZESİ ALİ SARUHAN ANAOKULU MÜZESİ
Erken Çocukluk döneminde sunulan deneyimlerle elde edilecek temel bilgi,beceri ve tutumlar çocuğun sosyal yaşamına etki etmesinin yanı sıra sonraki eğitim hayatını da biçimlendirdiğinden,bu dönemde sunulan nitelikli eğitim hizmeti tüm eğitim sisteminin en önemli basamağı olarak görülmektedir.Çocuklarımızda farkındalık oluşturmak müze bilinci geliştirmek kültürlerine ait değerleri öğrenme fırsatı yaratmak amacıyla böyle bir proje hazırlamaya karar verdik.Biliyoruz ki müzelerçocuklara farklı öğrenme ortamları sunar.Alternatif öğrenme yolları ile tanışma olanağı sağlar.Çocukların gözlem,mantık,yaratıcılık,hayal gücü ve beğeni duygusunun oluşmasına ve gelişmesine katkıda bulunur.Müzelerde çocuklar ait olduğu kültürü öğrenir,farklı kültürleri tanırlar.Kültürel değerlerine sahip çıkma ve koruma bilinci edinirler.Bizler de bu sürece çocuklarımızı ve velilerimizi de dahil ederek okulumuzda alternatif bir öğrenme ortamı oluşturduk.Burada sergilenen somut nesnelerden esinlenilerek yaratıcı drama, hikaye anlatma gibi yöntemler uygulanarak etkinlikler planlanarak çocukların aktif olarak eğitime katılacağı eğitim etkinleri gerçekleştirme fırsatı sağladık.Ayrıca müzemiz ziyarete açık olduğundan müzemizi ziyaret eden yetişkinler için de tam bir nostalji yaşattı.