Fotoğraf | Başlık |
---|---|
EĞİTİM DEDİĞİN? Eğitim Dediğin? HALİL İBRAHİM TOSUN |
|
KENDİRLİ ÇAY FABRİKASI GEZİSİ Öğrenci ve öğretmenlerimizle çayın üretim aşamalarını yerinde görmek için Kendirli Çay Fabrikasına bir gezi düzenledik. Fabrika yönetiminin gözetiminde ve yönetiminde çayın toplanıp paketlemesine kadar olan süreç hakkında somut ve birinci elden bilgi sahibi olduk. Tahir TAN |
|
ÇEDES DEĞERLER PROJESİ Çedes Projesi kapsamında Şubat ayı değerleri olarak belirlenen Güven-Özgüven ile ilgili çalışmalar yürütülmüştür. Leyla ÇİLİNGİR, Nalan KABAOĞLU, Aslıhan TOPALOĞLU |
|
GELECEĞİN TEKNOLOJİSİ: ROBOTİK KODLAMA Şevket Yardımcı İlkokulu Sınıf Öğretmeni Cevahir KAYA, Young Guru Academy tarafından başlatılan Bilim Seferberliği kapsamında Rol Model Öğretmenler Programı eğitimlerine katılmaktadır. Bu kapsamda aldığı eğitimler ile okulumuzda Twin Bilim Setleri ile robotik kodlama çalışmaları yürütmektedir. Cevahir KAYA |
|
PLANETARYUMA GEZİ DÜZENLENDİ Bilim Sanat Merkezinde bulunan planetaryuma gezi düzenlendi. Öğrencilerin algılamakta zorlandığı dünyamızın yeri, gezegenlerin hareketleri, güneş sistemindeki gezegenlerin isimleri somutlaştırılarak kalıcı öğrenme sağlandı. Serap Çelik |
|
BİL YANSIN Eğlenceli bir şekilde çarpma işlemi öğreniyoruz. Ayşe KORKMAZ |
|
KAPTANPAŞA YİBO 1. MESLEK TANITIM GÜNLERİ Meslek kavramı daha küçük yaşlardan şekillenmeye başlayan ve yaş ilerledikçe somutlaşarak gerçekçi hedeflere dönüşen bir kavramdır. Bu sayede kişi gelecek yaşamında nasıl bir iş yapmak istediğini belirler. Bunun için yapması gereken çalışma, alması gereken eğitim ve girmesi gereken sınavların farkına varır. Ali Çolak |
|
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMINDA DERS Coğrafya dersi 9M sınıfı öğrencileriyle Coğrafya öğretmeni ve müdür yardımcımız Yakup KARALİ eşliğinde Rize Kalesinde işlenmiştir. Belkıs Delihasan |
|
KALKANDERE ANAOKULU TEMİZLİK -ÇÖP TOPLAMA FAALİYETİ Personel ve öğrencilerimizle işbirliği içerisinde okulumuz etrafında geniş bir alanda çöp toplama faaliyeti gerçekleştirdik. merve kul cengiz |
|
SAĞLIK AVCILARI SAHADA UZMAN DAVETLERİMİZ Uzman davetlerimizle proje içi yaygınlaştırma ve farkındalık çalışmalarımız devam ediyor... Merve Okumuş |
|
SOMUT DEĞERLERİMİZ TEMALI GEZİMİZ Yaşayan somut değerlerimiz İyidere Halk Eğitimi Merkezi feretiko atölyesini ziyaretimizden. Esma ÖZMEN |
|
OKUL DIŞI ÖGRENME ORTAMINDA COĞRAFYA DERSİ Okulumuz Rize Borsa İstanbul MTAL coğrafya ögretmeni Aykurt AKYÜZ ile 10İ(inşaat) sınıfı öğrencileri bu hafta dersini okul dışı öğrenme ortamında "Karadeniz Granit Mermer" atölyesinde işledi. Aykurt AKYÜZ |
|
ÖZÜMÜZ SÖZÜMÜZ BİR PROJEMİZ SONA ERDİ Şevket Yardımcı İlkokulu Sınıf Öğretmeni Cevahir KAYA ve öğrencileri Özümüz Sözümüz Bir adlı uluslar arası eTwinning projesi yürüttüler. Cevahir KAYA |
|
HER HİKAYE BİR STEAM -YENİ NESİL GERİ DÖNÜŞÜM KUTUSU TASARIMI Çay İlkokulu, Okul öncesi öğretmeni Emine BARIŞ kurucusu olduğu Her Hikaye Bir STEAM projesi , Mart ayı ortak Hikaye ve Plan uygulamalarını , öğrencileriyle yüz yüze gerçekleştirdi. Emine BARIŞ |
|
GECE GÜNDÜZ NASIL OLUŞUR? Bu sorunun cevabını somutlaştırmak adına artık materyallerden çocuklarla birlikte kostümler tasarladık, sanat etkinliği gerçekleştirdik. Neslihan KARAL |
|
ETWINNING'DE BİZ DE VARIZ eTwinning okulu olma yolunda ilk adımımızı attık. Barış BUÇAN |
|
MATHEMATIC CAFE PROJEMİZE EBA TV'DEN KONUK Şevket Yardımcı İlkokulu 1-E sınıfı öğrencileri, öğretmenleri Cevahir KAYA rehberliğinde Mathematic Cafe adlı eTwinning projesi yürütüyorlar. Cevahir KAYA |
|
Çayeli Merkez Anaokulu 5 Yaş B şubesi öğretmeni Cansu KESKİN, öğrencileri ile birlikte "Doğaya Atma, Çöpe At" e-Twinning projesini uyguladılar. Daha yaşanılası bir dünya için doğayı koruma bilinciyle dolu nesiller yetiştirmek oldukça önemlidir. Bu önem doğrultusunda okulumuzda proje için çalışmalar gerçekleştirilmiştir. BİNNUR KILIÇ |
|
İLKOKUL SINIFLARIMIZDA 19 MAYIS ETKİNLİKLERİ 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı sebebi ile öğrencilerimiz tarafından çeşitli etkinlikler gerçekleştirildi. Bu etkinlikleri bir başlık altında toplayarak paylaşmak istedik. Hasan ÖZTÜRK |
|
BANDIRMA VAPURU 1D sınıfı öğrencileri hayat bilgisi dersinde milli bayramlarımızı öğrendiler ve bu kapsam da 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı konulu Bandırma Vapuru maketleri tasarladılar. Duygu ALTUN KAYA |
|
ARDEŞEN MERKEZ FATİH İLKOKULU 3-B SINIFI OP ART ÇALIŞMASI Örüntü konulu op art çalışması... Özlem ABAY |
|
MATEMATİK DERSİNDE "MUTLU YÜZDE" ETKİNLİĞİ 5.sınıfta işlenen "Yüzdeler" konusunu yaparak yaşayarak öğrenme öğretimine uygun şekilde kazandırmak amaçlanmıştır. Merve UZUN |
|
KENDİSİ KÜÇÜK YÜREĞİ BÜYÜK MİSAFİRLERİMİZ Birbirinden tatlı birbirinden heyecanlı büyük yürekleri küçük hanımefendi ve beyefendileri okulumuzda misafir ettik. Refik KÜÇÜK |
|
BİR KİTAP BİN DÜNYA Uygulamakta olduğum proje okul öncesi dönemdeki öğrencilere model olarak davranış kazandırmayı amaçlıyor.Kitap okumaya özendirme ve okuma farkındalığı geliştirebilmek için farklı kurum ve makamlarla iş birliği halinde ilerliyoruz. Öğrencilerimle birlikte yaptığımız ziyaretlerde öğrencilerim proje gönüllüsü olan makam sahiplerinden bir kitap okumalarını istiyor ve bu sayede bir çok farklı ortamda farklı kişilerden masal dinlemiş oluyorlar. BEYZA ÖZTÜRK |
|
AZ ÇOK DEMEYİN KUMBARASI ’Zekat, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder’’, ‘’Zekat ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar’’ kazanımlarına yönelik ve öğrenilen bilgilerin somutlaştırılması adına okulumuza ‘Az Çok Demeyin Kumbarası’ koyduk. Mahmut Dertli |
|
9A CİHA KALESİNDE Pazar Fen Lisesi 9A öğrencileri, 9 Aralık 2019Pazartesi günü tarih öğretmenimiz Ufuk VATANDAŞ'ın "okul dışı öğrenme ortamı" olarak seçtiği Ciha Kalesi'ni ziyaret etti. Kamil GÖRMÜŞ |
|
DEMOKRASİ HER YERDE :) Vali Erdal Ata İlkokuluna bağlı ana sınıfında bugün demokrasi şöleni vardı.Okul öncesi öğretmeni Neslihan Karal rehberliğinde gerçekleştirilen başkanlık seçiminde her öğrenci hür ve iradesiyle oyunu kullandı. SAYGÜN YANILMAZ |
|
HİKAYELEŞTİREREK ÖĞRENİYORUZ İngilizcedeki Geniş Zaman yapısını hikayeleştirme yöntemi ile daha kalıcı ve daha somut bir hale getirdik. ZEYNEP HELLAÇ AKSU |
|
KAHRAMAN ASKERLERİMİZE MEKTUP Barış Pınarı Harekatına katılan askerimize gönderdiğimiz mektuplara cevap geldi. Ferdi KORKMAZ |
|
HAYALİMDEKİ FELSEFE YARIŞMASI Okulumuz 10,11 ve 12.sınıflar arasında felsefe yarışması düzenlendi. MUSTAFA METE |
|
ÖĞRENCİLERİMİZ KENDİ KOORDİNAT SİSTEMİNİ OLUŞTURUYOR Coğrafya dersinde paralel ve meridyenler konusunda, konuyu somutlaştırmak ve daha dikkat çekici hale getirmek için balonların üzerine paralel ve meridyenler çizilerek koordinat sistemi oluşturuldu. TUNCAY CANCA |
|
YEŞİL KARDELEN ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ GEZİSİ Öğrencilerimizin bilgilerini somutlaştırması için özel eğitim alan öğrenciler ile 1 ders saati geçirmelerini sağladık. Muhammet ATALAY |
|
AİLE İLETİŞİM ATÖLYESİ Hasan Yılmaz ilkokulunda iletişim engelleri,anne baba tutumları ve disiplin oluşturma ile ilgili konulara değinilerek bir farkındalık kazandırmak amacıyla “AİLE İLETİŞİM ATÖLYESİ” oluşturuldu. ADEM TOPÇU |
|
AHMET HAMDİ YAZICI ETNOGRAFYA MÜZESİNE GEZİ DÜZENLEDİK OKULUM RİZE Dış Öğrenme Ortamları Mustafa DURAN |
|
GEÇMİŞE YOLCULUK Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihi mekanları,eserleri,nesneleri ilk elden öğrencilerimizin gezerek öğrenmelerini ve sosyal faaliyetlerini artırmak amacı ile yaptığımız etkinlik. Ahmet PABUCCİ |
|
ATATÜRK KÖŞKÜ VE SÜMELA MANASTIRI GEZİSİ Pazar Fen Lisesi Tarih Kulübü öğrencileri ile danışman öğretmeni Ufuk VATANDAŞ ve Hatice ÇIRAK Trabzon gezisi düzenleyerek tarihi mekanları ziyaret etmişlerdir. Kamil GÖRMÜŞ |
|
GÜNEŞ SİSTEMİMİZİ SOMUTLAŞTIRIYORUZ. Reşadiye Zihni Derin orta Okulu 6. sınıf öğrencilerimizle Fen Bilimleri Dersi 1. Ünite, Güneş Sistemi ünitesi kapsamında,ders öğretmenleri eşliğinde Fatma Nuri Erkan Bilim Sanat merkezine gezi düzenledik. Yaptığımız gezi ile soyut olan konumuzu, başta planeteryum olmak üzere birçok materyalle somutlaştırarak daha iyi öğrenmelerini sağladık. Öğrencilerimizle eğitici ve bir o kadar da eğlenceli zaman geçirerek gezimize son verdik. REŞAT OKUTAN |
|
EĞLENEREK OKUYORUM Birinci sınıf öğrencileri öğretmenlerinin yaptığı farklı etkinliklerle hem eğleniyorlar, hem de okumalarını geliştiriyorlar. Hasan YAYLACI |
|
ETNOGRAFYA MÜZESİ GEZİSİ 5. Sınıf öğrencilerimizle, sınıf rehber öğretmenleri ve okul rehber öğretmenimiz eşliğinde Rize-Etnografya Müzesi'ne gezisi düzenledik. Mehmet Şahin YAZICI |
|
SANAL MÜZE GEZİMİZ Sosyal Bilgiler derisinde 5.sınıf öğrencilerimizle Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesini sanal ortamda gezdik. Elif TÜNCER YAŞAR |
|
OKULUM RİZE “Okulum Rize Ders Dışı Öğrenme Ortamları“ projesi kapsamında okulumuz Hasan Kemal Yardımcı MTAL öğretmen ve öğrencileri derste anlatılanları somut bir şekilde görmek için Ali Metin Kazancı Lisesinde bulunan müzeye, Ziraat'te bulunan botanik bahçesine, Çayeli Liman Köy’de bulunan Denizde Emniyet Tesisine, Gündoğdu’da bulunan limana ziyaretlerde bulunup; Alipaşa sahilinde çöp toplama etkinliği yaptılar. YUSUF ARDIÇ |
|
DÜNDEN BUGÜNE RİZEDE KÖY DÜĞÜNLERİ E-TWINNING PROJEMİZ ONAYLANDI Çayırlı Ortaokulu Sosyal Bilgiler Öğretmenimiz Mikail Karagülle'nin Hüseyin Yardımcı İlk-Ortaokulu İngilizce Öğretmeni Mahir Durmuş ile kurucusu olduğu ''Dünden Bugüne Rize'de Köy Düğünleri'' adlı e-Twinning projesi kabul edildi. Mikail Karagülle |
|
OLAY YERİ İNCELEME Hazar Çaysan Ortaokulunda matematik öğretimi somutlaştırılarak yapıldı. Nevin ÖZER |
|
29 HARF 29 ETKİNLİK PROJESİ Kendirli Şehit Azim Özdemir İlkokulu 1-A Sınıf Öğretmeni Cevahir Kaya öğrencileriyle birlikte 29 Harf 29 Etkinlik adlı projeye katıldılar. Cevahir KAYA |
|
GEÇMİŞE IŞIK YAKTIK ! Hüseyin Sarıoğlu İlkokulu 4 - B sınıfı öğrencileri Sınıf Öğretmenleri Muhammet KÜÇÜK ile birlikte geçmişteki ışık kaynaklarını inceledi. |
|
GEZEGENLER ELİMİZDE İngilizce dersi ünitelerinden PLANETS (GEZEGENLER) i daha yakından ve somut şekilde öğrenebilmek için akıllı telefon uygulaması ile inceledik. |
|
BİLİM VE SANAT MERKEZİNE GEZİ DÜZENLEDİK Okulumuz 5. 6. ve 7. sınıf öğrencileriyle Fatma-Nuri Erkan Bilim Sanat Merkezine gezi düzenledik. |
|
KESİRLERİ ÖĞRENMEK ARTIK DAHA EĞLENCELİ Hüseyin Sarıoğlu İlkokulu 4-B Sınıfı öğrencileri Sınıf Öğretmenleri Muhammet KÜÇÜK eşliğinde kesirleri farklı bir etkinlikle ele aldılar. |
|
SU DÖNGÜSÜ Anbarlık İlkokulu öğretmenlerinden Burcu ÜNLÜ'nün, Hayat Bilgisi dersi kapsamında öğrencileri için yaptığı materyaller. |
|
YAŞADIĞIMIZ YER Anbarlık İlkokulu öğretmenlerinden Burcu ÜNLÜ ve Ayşenur BAYRAKTAR'ın, Hayat Bilgisi dersi kapsamında öğrencilerin konuyu daha iyi kavramaları için yaptıkları materyaller. |
|
PARALARIMIZI ÖĞRENİYORUZ Okulumuz 2.Sınıf öğrencileri Matematik dersinde "Paralarımız" konusunu daha etkili öğrenebilmek için öğretmenleri tarafından sınıf içinde oluşturulan kırtasiye standında birbirleriyle alış-veriş yaparak konuyu somut olarak deneyimlemiş oldular. |
|
ÇAMLIHEMŞİN MERKEZ CAMİİNE ZİYARET Öğrencilerimiz ile yaparak yaşayarak, somut ve kalıcı öğrenme sağlamak amacıyla Çamlıhemşin Merkez Camii’ne ziyaret gerçekleştirdik. |
|
EVRENE YOLCULUK Ambarlık ilkokulu öğretmenlerinden Burcu ÜNLÜ, Hayat Bilgisi dersi kapsamında yer alan konuyu somutlaştırmak için bir materyal tasarladı. |
|
MATEMATİK DERSİ TASARIM VE BECERİ SINIFIMIZ 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında okulumuzdaki bazı sınıflar beceri ve tasarım sınıflarında dönüştürüldü. Bunlardan biri de Matematik sınıfı oldu. Tasarım ve beceri alanları dikkate alınarak düzenlenen sınıfımızda öğrencilerimiz için güzel bir eğitim ortamı |
|
EL EMEĞİ, GÖZ NURU Okulumuz 4-F sınıfı öğrencileri öğretmenleri Fadime KARAASLAN rehberliğinde Görsel Sanatlar derslerinde okula getirdikleri yoğurt kovası, çubuklar ve renkli iplerle atkı ve şapka ördüler. |
|
ÖĞRENCİLERİMİZ ECDADA TARİH YAZDIRAN ŞEHİRDE ''Sen ki şairlere şiirler, yazarlara romanlar, ecdada tarihi yazdıran yedi tepeli şehir İstanbul. Seni görmek, seni yaşamak ne güzel.'' Tuncer AKDEMİR |
|
ALİ SARUHAN ANAOKULU MÜZESİ Erken Çocukluk döneminde sunulan deneyimlerle elde edilecek temel bilgi,beceri ve tutumlar çocuğun sosyal yaşamına etki etmesinin yanı sıra sonraki eğitim hayatını da biçimlendirdiğinden,bu dönemde sunulan nitelikli eğitim hizmeti tüm eğitim sisteminin en önemli basamağı olarak görülmektedir.Çocuklarımızda farkındalık oluşturmak müze bilinci geliştirmek kültürlerine ait değerleri öğrenme fırsatı yaratmak amacıyla böyle bir proje hazırlamaya karar verdik.Biliyoruz ki müzelerçocuklara farklı öğrenme ortamları sunar.Alternatif öğrenme yolları ile tanışma olanağı sağlar.Çocukların gözlem,mantık,yaratıcılık,hayal gücü ve beğeni duygusunun oluşmasına ve gelişmesine katkıda bulunur.Müzelerde çocuklar ait olduğu kültürü öğrenir,farklı kültürleri tanırlar.Kültürel değerlerine sahip çıkma ve koruma bilinci edinirler.Bizler de bu sürece çocuklarımızı ve velilerimizi de dahil ederek okulumuzda alternatif bir öğrenme ortamı oluşturduk.Burada sergilenen somut nesnelerden esinlenilerek yaratıcı drama, hikaye anlatma gibi yöntemler uygulanarak etkinlikler planlanarak çocukların aktif olarak eğitime katılacağı eğitim etkinleri gerçekleştirme fırsatı sağladık.Ayrıca müzemiz ziyarete açık olduğundan müzemizi ziyaret eden yetişkinler için de tam bir nostalji yaşattı. |