11. Sayı
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ

Sınıf, öğretmenin öğrencilerine bilgi ve beceri kazandırma süreçlerini etkileşimli olarak uyguladığı alandır. Sınıf yönetimi ise etkileşim süreçleri ile aynı sınıfta bulunan öğrencilerin kuralları benimsemesi, olumlu kazanım süreçlerinin fayda sağlayacak şekilde sürdürülmesidir.


Cengiz AZMAN 3713
11. Sayı
BİRLİKTE YÖNETELİM
BİRLİKTE YÖNETELİM

Yönetim kavramı aslında düzenleme, bir araya getirme, yön verme, koordine etme, planlama organize etme gibi kavramları içinde barındıran geniş kapsamlı bir sistemdir. Eğitim de insan odaklı doğumdan ölüme kadarki kalıcı, izli, istendik davranış değiştirme sürecidir. Kavramı geniş kapsamlı bir kavramdır.


Erman ŞAHİN 1344
11. Sayı
SON CEMRE
SON CEMRE

Kar taneleri, bulutlara bağlı zincirlerini söküp atarak özgürlüğün var olduğuna inandıkları yeryüzüne düşüyorlar, düşer düşmez başka türlü bir tutsaklığı özgürlük sanıp toprağa esir oluyor ardından da buhar olup benliklerini yitiriyorlar.


Volkan CİVELEK 6566
11. Sayı
BU BAYRAM FARKLI BİR BAYRAM
BU BAYRAM FARKLI BİR BAYRAM

Merhaba. Ben Zeynep beş yaşındayım. Anaokuluna gidiyorum. Bu yıl benim hayatım önceki yıllardan biraz farklı geçiyor. Eminim ki herkesin öyledir. Yanımda gördüğünüz kişi de Mert benim çok sevdiğim biricik abim. O da yedi yaşında. Abim bana yapamadığım her şeyde yardım ediyor.


Dilek ÖZCAN 1263
11. Sayı
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?

Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.


Enes SÜKÜT 2330
11. Sayı
EĞİTİM VE YÖNETİM
EĞİTİM VE YÖNETİM

Yönetim, “başkaları aracılığıyla amaca ulaşma ve başkalarına iş yaptırma sanatı”, “yönetim fonksiyonlarının yerine getirilmesini sağlayan bilimsel ve sanatsal yönü olan faaliyetler” ve daha geniş anlamıyla “örgütsel hedeflere etkin ve verimli olarak ulaşılması amacıyla yönetim fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol faaliyetlerinin en iyi şekilde kullanılmasıdır” şeklinde ifade edilmektedir.


Rize Milli Eğitim Müdürlüğü 1968
11. Sayı
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM

Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar


Emine BARIŞ 5975
11. Sayı
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE

Felsefe Nedir? Felsefe, terim anlamı olarak Yunanca bilgelik sevgisi anlamına gelen felsefe (philosophia), sevmek (philia) ve bilgelik (sophia) sözcüklerinin birleşiminden türemiştir. Felsefe düşünürlerine filozof (philosophos) adı verilir.


Özgür SEVİMLİ 3316
ZIT ANLAMLI KELİMELER YARIŞMASI

Fikret ARMUTCU     6.03.2020

BOOK FAIR

Nihal DOKUMACI     6.03.2020

COLOR THE MUSIC(Müziği Renklendir)

Dursunali Dinç     9.01.2020

Help! I'm lost.

Banu ÇON     04.11.2019

ONDALIK YAPBOZ

Gülsüme SANDIKÇI     21.02.2020

SON ETKİNLİKLER