Rüzgarbozan

Hasan Sağır İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerimizin öykülerinden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın onuncu kitabıdır.


Puli Edebiyat Dergisi 1. Sayı

Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Genç Yazarlar ve Şairler Kulübü Puli Edebiyat Dergisi 1. Sayı


Veda

Hüseyin Yardımcı İlkokulu 4. sınıf öğrencilerimizin yazdığı eserlerden oluşan kitap, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın beşinci kitabıdır.


Bin Yıllık İntikam

“Bin Yıllık İntikam” Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın sekizinci kitabıdır. Rize Fatma-Nuri Erkan Bilim ve Sanat Merkezi’nin düzenlediği “Efsaneden Fantastik Kurguya” ulusal öykü yarışmasında ilk ona giren öğrencilerimizin öykülerinden oluşan bu eseri okurlarıyla buluşturmaktan mutlu


11. Sayı
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?

Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.


Enes SÜKÜT 2859
11. Sayı
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ

Vaktiyle şöyle bir söz okumuştum: “Küçük insanlar KİŞİLERİ, orta grup insanlar OLAYLARI, büyük insanlar ise FİKİRLERİ konuşur”. Daha sonra düşündüğümde kendi içimde de basit duygu, his ve düşüncelerimin kişilerle özellikle onların kusurlarıyla, orta duygu ve hislerimin olay ve problemlerle, üstün duygu, his ve düşüncelerimin fikirlerle meşgul olduğunu gördüm.


Bahri HAN 1873
11. Sayı
SON CEMRE
SON CEMRE

Kar taneleri, bulutlara bağlı zincirlerini söküp atarak özgürlüğün var olduğuna inandıkları yeryüzüne düşüyorlar, düşer düşmez başka türlü bir tutsaklığı özgürlük sanıp toprağa esir oluyor ardından da buhar olup benliklerini yitiriyorlar.


Volkan CİVELEK 6854
11. Sayı
BU BAYRAM FARKLI BİR BAYRAM
BU BAYRAM FARKLI BİR BAYRAM

Merhaba. Ben Zeynep beş yaşındayım. Anaokuluna gidiyorum. Bu yıl benim hayatım önceki yıllardan biraz farklı geçiyor. Eminim ki herkesin öyledir. Yanımda gördüğünüz kişi de Mert benim çok sevdiğim biricik abim. O da yedi yaşında. Abim bana yapamadığım her şeyde yardım ediyor.


Dilek ÖZCAN 1461
11. Sayı
DİJİTAL AYNALARLA BAŞIMIZ BELADA HOCAM
DİJİTAL AYNALARLA BAŞIMIZ BELADA HOCAM

Evet, başımız belada çünkü çok sıkıcıyız. Her geçen gün daha da sıkıcı oluyoruz. Hayır karamsar falan değilim. Yalnızca gerçekçi ve açık sözlüyüm. Görmüyor musunuz, bu gidişle kanaryalar gibi şakısak bile bizi dinlemeyecek, sardunyalar misâli çiçek açsak da dönüp bize bakmayacaklar.


Dr. Hüseyin ÖZTÜRK 2062
11. Sayı
THE BLIND SIDE (KÖR NOKTA)
THE BLIND SIDE (KÖR NOKTA)

Toplumun en küçük parçası olmasına rağmen toplumu etkileyen en önemli unsurdur aile ve aile yapısı. Çocuklarımıza her ne kadar iyiyi, güzeli öğretmeye çalışsak da ailede gördüğünü duyduğunu yaşamaz mı çocuklar?


Emine ÇOLAK BAYNAZOĞLU 2678
11. Sayı
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM

Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar


Emine BARIŞ 7604
11. Sayı
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE

"Çocuklar, Gençlik ve Eğitim Üzerine", Walter Benjamin’in farklı zamanlarda kaleme aldığı denemelerden oluşan bir seçkidir. İçinde yer alan 19 denemeye bakıldığında ismini yeterince hak edemediği görülecektir. Bu kitabı okunur kılan Banjamin’in ele aldığı konuya bakış acısı ve zekâsını gösteren cümle yapısıdır.


Ömer ESKİ 1450
EMPATİ KURALIM, ENGELLERİ KALDIRALIM

Nurcan Himmetoğlu     2.12.2019

KUKLA İLE MASAL ANLATIYORUZ

İlyas DEMİR     07.11.2019

PROBLEM KÜPLERİM

Bahar Çelik     12.11.2019

MATYAP

Beyzanur ERKAN     20.02.2020

ACİL NUMARALAR BİLEĞİMDE

ŞÜKRÜ BAYYİĞİT     14.03.2020

SON ETKİNLİKLER