Fafatara
Fatih Anadolu Lisesi öğrencilerimizin yazdığı öykülerden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın dokuzuncu kitabıdır.
Şıvgın
Elmalı Ortaokulu ve Taşlıdere Gazi Ortaokulu öğrencilerinin öykülerinden oluşan kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığının altıncı kitabıdır.
İstiklal Marşı’mızın Doğuşu ve Akif’i Hatırlamak
Sınıfımıza girdik, sıralarımıza oturduk. Başımızı tahtanın üstüne kaldırdık: Bayrağımız, Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün portresi, Gençliğe Hitabe ’si ve hemen yanı başında millî marşımız İstiklal Marşı.
Dr. Aslıhan Keleş Kurtoğlu 81
Birey Toplum İlişkisi Yönüyle “Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi”
Türk edebiyatında daha çok şairliğiyle tanıdığımız Ziya Osman Saba, yazmış olduğu hikâyeleriyle de yazın hayatında yer edinmiş sanatkârlarımızdan biridir.
Mustafa Avcılar 128
Teknofest’e Uçan Hayaller: Temren Roket Takımı’nın Yolu
Her şey, iki danışman öğretmen ve bir grup lise öğrencilerinin Rize Gençlik Merkezinde bir araya gelmesiyle başladı. Hayalimiz basitti: Kendi ilimizde ilk defa yapmayı hedeflediğimiz roketle gökyüzüne ulaşmak ve tasarladığımız elektrikli aracımızla piste çıkabilmekti.
Serdar Yazıcı 219
Gençlik ve Samimiyet
İslam dünyasının en önemli mutasavvıf şairleri ve düşünürlerinden, öğretileri ve şiirleri yüzyıllardır insanların kalplerine dokunmuş, ruhlarını beslemiş ve yönlendirmiş olan Mevlana “Dünle beraber gitti cancağızım, ne kadar söz varsa düne ait, şimdi yeni şeyler söylemek lazım.”
Hikmet Yanık 44
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?
Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.
Enes SÜKÜT 4235
LİDERLERİN HİKÂYESİ
Bir bebek minik avuçlarında güzel ve mutlu bir hikâye taşıyarak merhaba der dünyaya. Ellerini yumruk yaparak dünyayı avuçlarımda tutuyorum der adeta. Ruhunu teslim eden bir insan ellerini iki yana açarak buraya ait hikâyesinin bittiğini anlatır geriye kalanlara.
Ferit İNCEL 2384
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ
Vaktiyle şöyle bir söz okumuştum: “Küçük insanlar KİŞİLERİ, orta grup insanlar OLAYLARI, büyük insanlar ise FİKİRLERİ konuşur”. Daha sonra düşündüğümde kendi içimde de basit duygu, his ve düşüncelerimin kişilerle özellikle onların kusurlarıyla, orta duygu ve hislerimin olay ve problemlerle, üstün duygu, his ve düşüncelerimin fikirlerle meşgul olduğunu gördüm.
Bahri HAN 2677
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
Sınıf, öğretmenin öğrencilerine bilgi ve beceri kazandırma süreçlerini etkileşimli olarak uyguladığı alandır. Sınıf yönetimi ise etkileşim süreçleri ile aynı sınıfta bulunan öğrencilerin kuralları benimsemesi, olumlu kazanım süreçlerinin fayda sağlayacak şekilde sürdürülmesidir.
Cengiz AZMAN 14126
GEOGEBRA İLE MATEMATİK
ENES SÜKÜT 1.03.2020
BİLİM İNSANI MADALYONLARIMIZ
Elif TÜNCER YAŞAR 23.02.2020
YÖRESEL OYUNLARIMIZ
EMİN KILIÇ 19.11.2019
HİKÂYE YAZIYORUZ
Songül KELGÖKMEN 10.12.2019
OKUYOR ELEŞTİRİYORUM
Özlem SÜKÜT 7.02.2020
HOŞGELDİN YENİ YIL
KURTULUŞ AYDİN 8.01.2023