YEGANE E-DERGİ

Yegane e-Dergi

PULİ EDEBİYAT E-DERGİ

Puli edebiyat e-Dergi
Zarftaki Evrenler

Küçükçayır Ortaokulu öğrencilerinin öykülerinden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığının yirmi ikinci kitabıdır.


İlk

Fındıklı Sümer Ortaokulu öğrencilerinin eserlerinden oluşan bu kitap, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın on altıncı kitabıdır.


2. Sayı
Ahmet Muhip Dıranas’ın Selam Adlı Şiirinde Bergson İzleri
Ahmet Muhip Dıranas’ın Selam Adlı Şiirinde Bergson İzleri

Epistemoloji, modern çağda felsefenin özel bir alanı olarak ortaya çıkmıştır. Bu alanın bilginin kaynaklarına ilişkin meseleleri ise asırlarca filozofları meşgul etmiştir. Bilgi kaynaklarından birini teşkil eden sezgi, farklı yaklaşımlarla zaman içinde açıklanmaya çalışılmıştır.


Sezgin Yıldırım 80
2. Sayı
Eğitim; Toplumun  İnşa Süreci
Eğitim; Toplumun İnşa Süreci

Eğitim bireyin kendisini gerçekleştireceği yeterlilikleri kazanacağı yaşantılardan oluşan bir süreçtir. Kendisini gerçekleştirmek ne demektir, nasıl gerçekleşir, eğitim bu gerçekleştirme sürecine nasıl katkı sağlar?


Yusuf Tüfekçi 75
2. Sayı
Okul Sıkıntısı
Okul Sıkıntısı

Geleceği ona daha en başından o kadar netameli görünmüştü ki, bugününden hiçbir zaman tam olarak emin olamıyordu yaşlı annesi. Onun gözünde hiçbir zaman ayakta duramayacak ve hiçbir konuda dikiş tutturamayacak oğluydu.


Bahattin Kaya 114
2. Sayı
Karakteristik Okullar
Karakteristik Okullar

Bir düşünün: her şehrin, her mahallenin şablon gibi aynı okullarla dolduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bu okullar, kılıfından çıkan fabrikasyon ürünler gibi bireyler yetiştiriyor. Oysa gelecek, çeşitliliği ve farklılıkları kucaklayan bireylerin omuzlarında yükselecek.


Emre Halisdemir 76
11. Sayı
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK

Çocuk, ağaca sarıldı
Ağaç, çocuğa sarıldı
Ağaç dallarını uzattı
Çocuğu kucakladı


Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK 2017
11. Sayı
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?

Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.


Enes SÜKÜT 4236
11. Sayı
SON CEMRE
SON CEMRE

Kar taneleri, bulutlara bağlı zincirlerini söküp atarak özgürlüğün var olduğuna inandıkları yeryüzüne düşüyorlar, düşer düşmez başka türlü bir tutsaklığı özgürlük sanıp toprağa esir oluyor ardından da buhar olup benliklerini yitiriyorlar.


Volkan CİVELEK 7779
11. Sayı
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE

"Çocuklar, Gençlik ve Eğitim Üzerine", Walter Benjamin’in farklı zamanlarda kaleme aldığı denemelerden oluşan bir seçkidir. İçinde yer alan 19 denemeye bakıldığında ismini yeterince hak edemediği görülecektir. Bu kitabı okunur kılan Banjamin’in ele aldığı konuya bakış acısı ve zekâsını gösteren cümle yapısıdır.


Ömer ESKİ 2042
KAHRAMANLARIMIZ

Meryem Döne     7.12.2019

ARKEOLOGLARIMIZ İŞ BAŞINDA

Gamze ÇERKEÅžOÄžLU     7.02.2020

PROBLEM KÜPLERİM

Bahar Çelik     12.11.2019

YERLİ MALI YİYELUM

Elif Sarı     13.12.2019

ÖYKÜMÜ SEN TAMAMLA

UÄŸur Serdar     4.12.2019

BOOK FAIR

Nihal DOKUMACI     6.03.2020

SON ETKİNLİKLER