Kitabı okumayan öğrencilerin de kısa süre içerisinde o kitabı okumasını sağlayan bu etkinlik, aktif okuma ortamı oluşturarak okumayı eğlenceli hale getirmektedir.

">

Kitabı okumayan öğrencilerin de kısa süre içerisinde o kitabı okumasını sağlayan bu etkinlik, aktif okuma ortamı oluşturarak okumayı eğlenceli hale getirmektedir.

" />

OKUYOR ELEŞTİRİYORUM

Ders/Sınıf: İlkokul  -  Türkçe -  2. Sınıf
Ünite: T.2.3. OKUMA
Kazanım: T.2.3.6. Okuma stratejilerini uygular.
Kazanım Açıklaması: Okuma, anlama ve anlatım becerilerini sergiler.
Materyal: Seviyeye uygun kitaplar
Etkinlik Süresi: 40+40
Etkinlik Adı: OKUYOR ELEŞTİRİYORUM
Uygulama Alanı: Sınıf İçi
Uygulama:

Sınıf öğretmeninin, öğrencilerin ve öğrenci velilerinin de dahil olduğu etkinliğin ilk aşamasında sınıf kütüphanesindeki tüm kitapların arkasına isimlerin yazılabileceği bir liste yapıştırılır. Süreç içerisinde kitabı okuyan kişi arkasındaki listeye ismini yazar. 3 veya 4 hafta sonra tüm kitapların arkasındaki listeler incelenerek o süre zarfında en çok okunan kitap belirlenir.

Belirlenen kitabı okuyanların katıldığı bir toplantı düzenlenir ve kitapla ilgili fikirler sözel olarak paylaşılır. Ardından kitabı yazılı anlatım yoluyla eleştirmeleri istenir. Yapılan eleştiriler küçük kağıtlara yazılarak sınıfta oluşturulan "Çok Okunanlar" panosuna kitabın ön kapak fotoğrafı ile birlikte asılır.

Kitabı okumayan öğrencilerin de kısa süre içerisinde o kitabı okumasını sağlayan bu etkinlik, aktif okuma ortamı oluşturarak okumayı eğlenceli hale getirmektedir.

Etkinlik Fotoğrafları: