11. Sayı
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM

Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar


Emine BARIŞ 6146
11. Sayı
MERYEM EL-İCLİYYE
MERYEM EL-İCLİYYE

Bilim tarihi deyince akla hemen Einstein, Newton, Galileo ve Aristo gibi isimler gelir. İslam Bilim tarihinin meşhurları deyince ise Ebû Mûsa Câbir bin Hayyân, Farabi, İbn-i Sina, Fahreddin Razi, Harezm-i , Battani , Nasîrüddin Tûsî, İbn-i Haldun ve Ali Kuşçu gibi değerli isimler sayılır hemen hemen.


Serdar YAZICI 4317
11. Sayı
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE

"Çocuklar, Gençlik ve Eğitim Üzerine", Walter Benjamin’in farklı zamanlarda kaleme aldığı denemelerden oluşan bir seçkidir. İçinde yer alan 19 denemeye bakıldığında ismini yeterince hak edemediği görülecektir. Bu kitabı okunur kılan Banjamin’in ele aldığı konuya bakış acısı ve zekâsını gösteren cümle yapısıdır.


Ömer ESKİ 1321
11. Sayı
BU BAYRAM FARKLI BİR BAYRAM
BU BAYRAM FARKLI BİR BAYRAM

Merhaba. Ben Zeynep beş yaşındayım. Anaokuluna gidiyorum. Bu yıl benim hayatım önceki yıllardan biraz farklı geçiyor. Eminim ki herkesin öyledir. Yanımda gördüğünüz kişi de Mert benim çok sevdiğim biricik abim. O da yedi yaşında. Abim bana yapamadığım her şeyde yardım ediyor.


Dilek ÖZCAN 1295
11. Sayı
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK

Çocuk, ağaca sarıldı
Ağaç, çocuğa sarıldı
Ağaç dallarını uzattı
Çocuğu kucakladı


Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK 1233
11. Sayı
LİDERLERİN HİKÂYESİ
LİDERLERİN HİKÂYESİ

Bir bebek minik avuçlarında güzel ve mutlu bir hikâye taşıyarak merhaba der dünyaya. Ellerini yumruk yaparak dünyayı avuçlarımda tutuyorum der adeta. Ruhunu teslim eden bir insan ellerini iki yana açarak buraya ait hikâyesinin bittiğini anlatır geriye kalanlara.


Ferit İNCEL 1345
11. Sayı
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ

Vaktiyle şöyle bir söz okumuştum: “Küçük insanlar KİŞİLERİ, orta grup insanlar OLAYLARI, büyük insanlar ise FİKİRLERİ konuşur”. Daha sonra düşündüğümde kendi içimde de basit duygu, his ve düşüncelerimin kişilerle özellikle onların kusurlarıyla, orta duygu ve hislerimin olay ve problemlerle, üstün duygu, his ve düşüncelerimin fikirlerle meşgul olduğunu gördüm.


Bahri HAN 1565
11. Sayı
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?

Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.


Enes SÜKÜT 2378
DİKKATLİ KULLANIYORUZ

Gökhan YAŞAR     03.11.2019

Dünyamızın Çizgileri ve Konumumuz

Ahmet PABUCCİ     14.12.2019

EĞLENCELİ KÜMELER OYUNU

Şaziye altunbaş     07.11.2019

DERİNLİK ETKİSİ

Songül KELGÖKMEN     31.12.2019

MİSAFİRİMİZ ATATÜRK

Sevilay SEKMAN     11.11.2019

GİRİŞ-ÇIKIŞ BİRİMLERİNİ BULUYORUM

Abdullah TOSUN     22.10.2019

SON ETKİNLİKLER