Puli Edebiyat Dergisi 1. Sayı

Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Genç Yazarlar ve Şairler Kulübü Puli Edebiyat Dergisi 1. Sayı


Likapa

Rize-Muradiye Özel Çözüm Ortaokulu öğrencilerinin öykülerinden oluşan kitap Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın yedinci kitabıdır.


Hiç. Hoş. Değil.

Rize Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi son sınıf öğrencisi olan genç şairimiz Furkan Kayış'ın eseri, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın ikinci kitabıdır.


Gönülçelen

Rize Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinin öykülerinden oluşan kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 eğitim öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın dördüncü kitabıdır.


11. Sayı
HUZUR’LU HAYAT
HUZUR’LU HAYAT

Evliya Çelebi çok istediği seyahate çıkacağında güne bu kadar heyecanlı uyanmış mıydı acaba? Bu denli hevesle gidilecek yer neresi olabilirdi? Adeta askerin şafak saydığı gibi gün saymıştı Aynzeliha. Ne yıllar sonra memleketine gidecek gurbetçinin ne düğününe günler kalmış iki nişanlının duygularına benzerdi bu heyecan.


Erengül ŞEKER 1614
11. Sayı
DİJİTAL AYNALARLA BAŞIMIZ BELADA HOCAM
DİJİTAL AYNALARLA BAŞIMIZ BELADA HOCAM

Evet, başımız belada çünkü çok sıkıcıyız. Her geçen gün daha da sıkıcı oluyoruz. Hayır karamsar falan değilim. Yalnızca gerçekçi ve açık sözlüyüm. Görmüyor musunuz, bu gidişle kanaryalar gibi şakısak bile bizi dinlemeyecek, sardunyalar misâli çiçek açsak da dönüp bize bakmayacaklar.


Dr. Hüseyin ÖZTÜRK 1955
11. Sayı
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE

"Çocuklar, Gençlik ve Eğitim Üzerine", Walter Benjamin’in farklı zamanlarda kaleme aldığı denemelerden oluşan bir seçkidir. İçinde yer alan 19 denemeye bakıldığında ismini yeterince hak edemediği görülecektir. Bu kitabı okunur kılan Banjamin’in ele aldığı konuya bakış acısı ve zekâsını gösteren cümle yapısıdır.


Ömer ESKİ 1381
11. Sayı
DİL ÖĞRETİMİ VE AİLE İLİŞKİSİ
DİL ÖĞRETİMİ VE AİLE İLİŞKİSİ

Tarihte ilk olarak edebi metinlerin okunup anlaşılabilmesi için öğrenilmeye başlanılan yabancı dil, günümüzde artık bir ayrıcalık olmaktan ziyade Bekleyen’ in (2016) de belirttiği gibi daha iyi bir iş bulmak ve dünya ile iletişim kurmak için bir gereksinim haline gelmiştir.


Dr. Öğretim Üyesi Volkan MUTLU 2236
11. Sayı
LİDERLERİN HİKÂYESİ
LİDERLERİN HİKÂYESİ

Bir bebek minik avuçlarında güzel ve mutlu bir hikâye taşıyarak merhaba der dünyaya. Ellerini yumruk yaparak dünyayı avuçlarımda tutuyorum der adeta. Ruhunu teslim eden bir insan ellerini iki yana açarak buraya ait hikâyesinin bittiğini anlatır geriye kalanlara.


Ferit İNCEL 1425
11. Sayı
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM

Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar


Emine BARIŞ 7234
11. Sayı
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?

Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.


Enes SÜKÜT 2683
11. Sayı
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ

Sınıf, öğretmenin öğrencilerine bilgi ve beceri kazandırma süreçlerini etkileşimli olarak uyguladığı alandır. Sınıf yönetimi ise etkileşim süreçleri ile aynı sınıfta bulunan öğrencilerin kuralları benimsemesi, olumlu kazanım süreçlerinin fayda sağlayacak şekilde sürdürülmesidir.


Cengiz AZMAN 5238
DİKKATLİ KULLANIYORUZ

Gökhan YAŞAR     03.11.2019

Aziz Sancara Mektup

Deniz ENGİN     28.11.2019

FOTOĞRAFLARLA CANLANAN CUMHURİYET

Hilal BAŞARAN     21.10.2019

KUKLA İLE MASAL ANLATIYORUZ

İlyas DEMİR     07.11.2019

ONLUK BİRLİK OYUNU

HAFİZE KAYMAKÇI     12.12.2019

KENDİ UÇURTMAMI YAPIYORUM

Mahmut Ali HACIFAZLIOĞLU     10.10.2019

SON ETKİNLİKLER