YEGANE E-DERGİ

Yegane e-Dergi

PULİ EDEBİYAT E-DERGİ

Puli edebiyat e-Dergi
Sızı

Rize Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencisi olan genç şairimiz İclal Efran Katmer'in eseri, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın üçüncü kitabıdır.


Şıvgın

Elmalı Ortaokulu ve Taşlıdere Gazi Ortaokulu öğrencilerinin öykülerinden oluşan kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığının altıncı kitabıdır.


2. Sayı
Farkındalık Yaratan Bir Model Olarak İşbirlikçi Öğrenme
Farkındalık Yaratan Bir Model Olarak İşbirlikçi Öğrenme

İşbirlikçi Öğrenme: Tanım olarak: 2-6 kişiden oluşan heterojen grupların sınıf içinde ve sınıf dışında ortak bir hedefe yönelik, aktif olarak katıldıkları, araştırma, eleştirel düşünme, sorumluluk alma, arkadaşlık gibi farklı alan becerilerinin bir arada uygulanabildiği bir öğrenme modelidir.


Ömer Eski 82
2. Sayı
İşbirlikli Çalışma Pedagojisi
İşbirlikli Çalışma Pedagojisi

Sosyal bir varlık olan insan, doğası gereği diğerleriyle birada bulunur ve topluluklar halinde yaşar. Yaşantı bireysel gibi görünse de ailede, okulda, iş yerinde, ulaşımda kısacası her alanda bu sosyallik devam eder.


Prof. Dr. Ahmet Tekbıyık 375
2. Sayı
Rizeli Âlimler: Hemşinli Hüseyin Hüsnü Efendi
Rizeli Âlimler: Hemşinli Hüseyin Hüsnü Efendi

Hüseyin Hüsnü (Hüsnî) Efendi, 1260 (1844) yılında Hemşin ilçesinde dünyaya gelmiştir. Hemşin ilçesi hanedanından Süleyman Vehbi Efendi’nin oğludur. Süleyman Vehbi Efendi, Kumbasarzâde lakabıyla meşhurdur, bir dönem Dergâh-ı Âli (padişah sarayı) kapıcıbaşısı ve Lazistan Sancağı mutasarrıfı (mülkî âmiri) olmuştur.


Mustafa Emin Öz 124
2. Sayı
Eğitimde Yarışmacı Anlayıştan İşbirlikçi Anlayışa
Eğitimde Yarışmacı Anlayıştan İşbirlikçi Anlayışa

Eğitim, bireylerin ve toplumların geleceğini şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. Bu nedenle, eğitim sistemlerinin nasıl yapılandırıldığı ve hangi değerleri merkeze aldığı büyük önem taşır. Geleneksel eğitim anlayışı, uzun yıllar boyunca yarışmacı bir yaklaşımı benimsemiştir.


Hasan Topçu 37
11. Sayı
THE BLIND SIDE (KÖR NOKTA)
THE BLIND SIDE (KÖR NOKTA)

Toplumun en küçük parçası olmasına rağmen toplumu etkileyen en önemli unsurdur aile ve aile yapısı. Çocuklarımıza her ne kadar iyiyi, güzeli öğretmeye çalışsak da ailede gördüğünü duyduğunu yaşamaz mı çocuklar?


Emine ÇOLAK BAYNAZOĞLU 6504
11. Sayı
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM

Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar


Emine BARIŞ 12488
11. Sayı
MERYEM EL-İCLİYYE
MERYEM EL-İCLİYYE

Bilim tarihi deyince akla hemen Einstein, Newton, Galileo ve Aristo gibi isimler gelir. İslam Bilim tarihinin meşhurları deyince ise Ebû Mûsa Câbir bin Hayyân, Farabi, İbn-i Sina, Fahreddin Razi, Harezm-i , Battani , Nasîrüddin Tûsî, İbn-i Haldun ve Ali Kuşçu gibi değerli isimler sayılır hemen hemen.


Serdar YAZICI 11749
11. Sayı
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK

Çocuk, ağaca sarıldı
Ağaç, çocuğa sarıldı
Ağaç dallarını uzattı
Çocuğu kucakladı


Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK 2007
TARİH MAKETLERİM

Gül GÜRGEN SOYDAN     04.10.2019

KÜLLİYE İNŞA EDİYORUZ

Gamze ÇERKEŞOĞLU     16.12.2019

RENKLİ ÜLKE TÜRKİYEM

Ercan KOÇAN     15.12.2019

HAYALLERİMİZİ KAĞITLA SINIRLANDIRMAYALIM

Emine KETENCİ ÇALIK     13.11.2019

HAL DEĞİŞİMİNİN EN TATLI HALİ

NİYAZİ OĞUZ AYDIN     22.02.2020

ZARURAT-I HAMSE, KARTLAR YERİNE GELSE

Songül AKTAŞ     26.02.2020

SON ETKİNLİKLER