Sızı
Rize Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencisi olan genç şairimiz İclal Efran Katmer'in eseri, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın üçüncü kitabıdır.
Son Gün
Güneysu Şehit Kemal Mutlu Fen Lisesi son sınıf öğrencisi Beyzanur Başlantı’nın şiirlerinden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın on ikinci kitabıdır.
Likapa
Rize-Muradiye Özel Çözüm Ortaokulu öğrencilerinin öykülerinden oluşan kitap Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın yedinci kitabıdır.
Rüzgarbozan
Hasan Sağır İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerimizin öykülerinden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın onuncu kitabıdır.
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
Sınıf, öğretmenin öğrencilerine bilgi ve beceri kazandırma süreçlerini etkileşimli olarak uyguladığı alandır. Sınıf yönetimi ise etkileşim süreçleri ile aynı sınıfta bulunan öğrencilerin kuralları benimsemesi, olumlu kazanım süreçlerinin fayda sağlayacak şekilde sürdürülmesidir.
Cengiz AZMAN 5710
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE
"Çocuklar, Gençlik ve Eğitim Üzerine", Walter Benjamin’in farklı zamanlarda kaleme aldığı denemelerden oluşan bir seçkidir. İçinde yer alan 19 denemeye bakıldığında ismini yeterince hak edemediği görülecektir. Bu kitabı okunur kılan Banjamin’in ele aldığı konuya bakış acısı ve zekâsını gösteren cümle yapısıdır.
Ömer ESKİ 1450
HUZUR’LU HAYAT
Evliya Çelebi çok istediği seyahate çıkacağında güne bu kadar heyecanlı uyanmış mıydı acaba? Bu denli hevesle gidilecek yer neresi olabilirdi? Adeta askerin şafak saydığı gibi gün saymıştı Aynzeliha. Ne yıllar sonra memleketine gidecek gurbetçinin ne düğününe günler kalmış iki nişanlının duygularına benzerdi bu heyecan.
Erengül ŞEKER 1703
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?
Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.
Enes SÜKÜT 2859
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar
Emine BARIŞ 7604
BİRLİKTE YÖNETELİM
Yönetim kavramı aslında düzenleme, bir araya getirme, yön verme, koordine etme, planlama organize etme gibi kavramları içinde barındıran geniş kapsamlı bir sistemdir. Eğitim de insan odaklı doğumdan ölüme kadarki kalıcı, izli, istendik davranış değiştirme sürecidir. Kavramı geniş kapsamlı bir kavramdır.
Erman ŞAHİN 1513
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ
Vaktiyle şöyle bir söz okumuştum: “Küçük insanlar KİŞİLERİ, orta grup insanlar OLAYLARI, büyük insanlar ise FİKİRLERİ konuşur”. Daha sonra düşündüğümde kendi içimde de basit duygu, his ve düşüncelerimin kişilerle özellikle onların kusurlarıyla, orta duygu ve hislerimin olay ve problemlerle, üstün duygu, his ve düşüncelerimin fikirlerle meşgul olduğunu gördüm.
Bahri HAN 1873
EĞİTİM VE YÖNETİM
Yönetim, “başkaları aracılığıyla amaca ulaşma ve başkalarına iş yaptırma sanatı”, “yönetim fonksiyonlarının yerine getirilmesini sağlayan bilimsel ve sanatsal yönü olan faaliyetler” ve daha geniş anlamıyla “örgütsel hedeflere etkin ve verimli olarak ulaşılması amacıyla yönetim fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol faaliyetlerinin en iyi şekilde kullanılmasıdır” şeklinde ifade edilmektedir.
Rize Milli Eğitim Müdürlüğü 2458
YUVARLAMACA
Kadir DELİBAŞ 04.11.2019
BASİT MATERYALDEN OLUŞAN EĞLENCELİ DİKTE
Veysi SEVİMLİKURT 9.01.2020
KENDİMİZİ SINAYALIM
Abdullah TOSUN 28.10.2019
CANLI DERSTE DRAMA MASAL NİNESİ-DEDESİ
Züleyha Bezci Üçüncü 1.02.2021
ZIPLAYARAK SAYIYORUM
ŞÜKRÜ BAYYİĞİT 14.02.2020
ZARURAT-I HAMSE, KARTLAR YERİNE GELSE
Songül AKTAŞ 26.02.2020