OKULDA 100.GÜNÜM

Ders/Sınıf: İlkokul  -  Matematik -  1. Sınıf
Ünite: M.1.1. SAYILAR VE İŞLEMLER
Kazanım: M.1.1.1.3. 100’e kadar (100 dâhil) ileriye doğru birer, beşer ve onar ritmik sayar.
Kazanım Açıklaması: Öğrenciler yaptıkları çalışmalarla 100içinde 1’er 1’er ve 10ar 10ar ileriye doğru sayar ve yazar.
Materyal: Makas, yapıştırıcı, oynar gözler, fon kartonu, zil, kalem, parmak boya, kağıt tabak, yün ip, etkinlik kağıtları,
Etkinlik Süresi: 80 dakika
Etkinlik Adı: OKULDA 100.GÜNÜM
Uygulama Alanı: Sınıf İçi
Uygulama:

Sınıf ortamında yedi istasyon kurulur.Öğrenciler gruplandırılır.Farklı zeka alanlarına hitap edecek şekilde seçilen etkinliklerle 100 içinde 1'er 1'er ve 10'ar 10'ar ileriye doğru sayma, boyama, kesme ve  yazma çalışmaları yapılır.

1.istasyonda 100kelime yazma etkinliği gerçekleştirilir.

2.istasyonda kağıt tabakta 10'ar 10'ar 100'e kadar karışık sıra yazılmış olan deliklerden yün ipi doğru sıra ile geçirmesi istenir.

3.istasyonda elindeki oynar gözleri ve yıldızları 1'er 1'er sayıp yapıştırarak 100 kadar tamamlamaları istenir.

4.istasyonda farklı şekilleri boyayıp sayarak 100e tamamlar.

5.istasyonda 10'ar 10'ar 100'e kadar karışık verilmiş yap bozları doğru sıra ile tamamlaması istenir.

6.istasyonda 100içinde 10'ar 10'ar karışık yazılmış olan dondurma külahlarını doğru sıra ile kesip yapıştırıp tamamlaması istenir.

7.istasyonda 100içinde 1'er 1'er yazılmış tablolardan eksik bırakılan sayıları doğru bir  şekilde tamamlaması istenir.

İstasyonlar zil sesi ile değiştirilir.Her öğrencinin farklı istasyonlarda çalışması sağlanır.Etkinlik sonunda yapılan çalışmalar sınıf panosunda sergilenir.

Etkinlik Fotoğrafları: