Zarftaki Evrenler
Küçükçayır Ortaokulu öğrencilerinin öykülerinden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığının yirmi ikinci kitabıdır.
Çokça Özlem
Rize Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği İlkokulu dördüncü sınıf öğrencilerimizin sınıf öğretmenleri Özlem Süküt rehberliğinde hazırladığı bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığının on dokuzuncu kitabıdır.
O Söylerdi
Neden sormuştu ki yolu? Hâlbuki gideceğini biliyordu, zaten gideceği kesin de değildi. İçinden bir ses “biraz daha yürürsem çaresiz gideceğim” diyordu. Mahallenin alt yoluna, o kazadan sonra pek az kullanılan yola, yaklaşmıştı.
Mücahide Sert 49
Rizeli Âlimler: Hemşinli Hüseyin Hüsnü Efendi
Hüseyin Hüsnü (Hüsnî) Efendi, 1260 (1844) yılında Hemşin ilçesinde dünyaya gelmiştir. Hemşin ilçesi hanedanından Süleyman Vehbi Efendi’nin oğludur. Süleyman Vehbi Efendi, Kumbasarzâde lakabıyla meşhurdur, bir dönem Dergâh-ı Âli (padişah sarayı) kapıcıbaşısı ve Lazistan Sancağı mutasarrıfı (mülkî âmiri) olmuştur.
Mustafa Emin Öz 149
Sanat, Güzellik ve Ruh, Byung-Chul Han’dan İlham Verici Bir Manifesto
Eğer size onlarca kitap yazmış bir yazarın sadece bir kitabını okuduktan sonra bile bazı düşüncelerimin kökten değiştiğini söyleseydim inanır mıydınız?
Dr. Abdullah Karali 63
Karakteristik Okullar
Bir düşünün: her şehrin, her mahallenin şablon gibi aynı okullarla dolduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bu okullar, kılıfından çıkan fabrikasyon ürünler gibi bireyler yetiştiriyor. Oysa gelecek, çeşitliliği ve farklılıkları kucaklayan bireylerin omuzlarında yükselecek.
Emre Halisdemir 85
THE BLIND SIDE (KÖR NOKTA)
Toplumun en küçük parçası olmasına rağmen toplumu etkileyen en önemli unsurdur aile ve aile yapısı. Çocuklarımıza her ne kadar iyiyi, güzeli öğretmeye çalışsak da ailede gördüğünü duyduğunu yaşamaz mı çocuklar?
Emine ÇOLAK BAYNAZOĞLU 6762
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ
Vaktiyle şöyle bir söz okumuştum: “Küçük insanlar KİŞİLERİ, orta grup insanlar OLAYLARI, büyük insanlar ise FİKİRLERİ konuşur”. Daha sonra düşündüğümde kendi içimde de basit duygu, his ve düşüncelerimin kişilerle özellikle onların kusurlarıyla, orta duygu ve hislerimin olay ve problemlerle, üstün duygu, his ve düşüncelerimin fikirlerle meşgul olduğunu gördüm.
Bahri HAN 2705
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?
Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.
Enes SÜKÜT 4322
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar
Emine BARIŞ 12520
PEÇETEDEN SANAT
Recep Terzi 10.10.2019
Sinek Avı
Ezginur Agun 02.11.2019
PORTRE, NATÜRMORT VE PEYZAJI ÖĞRENİYORUM
Özlem ABAY 10.12.2019
OKUYOR ELEŞTİRİYORUM
Özlem SÜKÜT 7.02.2020
DİVAN-I HÜMAYUN
Selma ALKAN ÇOLAK 06.11.2019
ZIT ANLAMLI KELİMELER YARIŞMASI
Fikret ARMUTCU 6.03.2020