YEGANE E-DERGÄ°

Yegane e-Dergi

PULÄ° EDEBÄ°YAT E-DERGÄ°

Puli edebiyat e-Dergi
Rüzgarbozan

Hasan Sağır İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerimizin öykülerinden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın onuncu kitabıdır.


Hiç. Hoş. Değil.

Rize Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi son sınıf öğrencisi olan genç şairimiz Furkan Kayış'ın eseri, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın ikinci kitabıdır.


2. Sayı
Okullarda İşbirlikçi Anlayış ve Öğretmenin Rolü
Okullarda İşbirlikçi Anlayış ve Öğretmenin Rolü

Günümüzde eğitim sistemleri, bireysel başarı kadar toplu öğrenme ve birlikte çalışma becerilerini de ön plana çıkarmaya odaklanmıştır.


Emre Arslan 27
2. Sayı
İşbirlikçi Anlayış Sınava Dayalı Anlayışla Rekabet Edebilecek mi?
İşbirlikçi Anlayış Sınava Dayalı Anlayışla Rekabet Edebilecek mi?

Eğitim, bireylerin bilgi, beceri ve değerler kazanarak topluma uyum sağlamasını amaçlayan dinamik bir süreçtir. Eğitim uygulanmalarında zaman içerisinde farklı anlayışlar benimsenmiştir..


Lokman BaynazoÄŸlu 23
2. Sayı
Eğitim; Toplumun  İnşa Süreci
Eğitim; Toplumun İnşa Süreci

Eğitim bireyin kendisini gerçekleştireceği yeterlilikleri kazanacağı yaşantılardan oluşan bir süreçtir. Kendisini gerçekleştirmek ne demektir, nasıl gerçekleşir, eğitim bu gerçekleştirme sürecine nasıl katkı sağlar?


Yusuf Tüfekçi 27
2. Sayı
İstiklal Marşı’mızın Doğuşu ve Akif’i Hatırlamak
İstiklal Marşı’mızın Doğuşu ve Akif’i Hatırlamak

Sınıfımıza girdik, sıralarımıza oturduk. Başımızı tahtanın üstüne kaldırdık: Bayrağımız, Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün portresi, Gençliğe Hitabe ’si ve hemen yanı başında millî marşımız İstiklal Marşı. 


Dr. Aslıhan Keleş Kurtoğlu 38
11. Sayı
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM

Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar


Emine BARIÅž 12403
11. Sayı
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE
ÇOCUKLAR, GENÇLİK ve EĞİTİM ÜZERİNE

"Çocuklar, Gençlik ve Eğitim Üzerine", Walter Benjamin’in farklı zamanlarda kaleme aldığı denemelerden oluşan bir seçkidir. İçinde yer alan 19 denemeye bakıldığında ismini yeterince hak edemediği görülecektir. Bu kitabı okunur kılan Banjamin’in ele aldığı konuya bakış acısı ve zekâsını gösteren cümle yapısıdır.


Ömer ESKİ 1984
11. Sayı
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK

Çocuk, ağaca sarıldı
Ağaç, çocuğa sarıldı
Ağaç dallarını uzattı
Çocuğu kucakladı


Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK 1970
11. Sayı
DİL ÖĞRETİMİ VE AİLE İLİŞKİSİ
DİL ÖĞRETİMİ VE AİLE İLİŞKİSİ

Tarihte ilk olarak edebi metinlerin okunup anlaşılabilmesi için öğrenilmeye başlanılan yabancı dil, günümüzde artık bir ayrıcalık olmaktan ziyade Bekleyen’ in (2016) de belirttiği gibi daha iyi bir iş bulmak ve dünya ile iletişim kurmak için bir gereksinim haline gelmiştir.


Dr. Öğretim Üyesi Volkan MUTLU 3186
TASARRUF YAPALIM

Özlem ABAY     05.11.2019

ZIPLAYARAK SAYIYORUM

ŞÜKRÃœ BAYYİĞİT     14.02.2020

BÄ°L BAKALIM BEN KÄ°MÄ°M?

Ahmet PABUCCÄ°     21.02.2020

MERDÄ°VEN

Semiha KADIOÄžLU     20.10.2019

RÄ°TMÄ°K SAYMA OYUNU

Kadir DELÄ°BAÅž     31.10.2019

KALBÄ°MÄ° DÄ°NLÄ°YORUM

Feyza Türk     28.10.2019

SON ETKÄ°NLÄ°KLER