YEGANE E-DERGİ

Yegane e-Dergi

PULİ EDEBİYAT E-DERGİ

Puli edebiyat e-Dergi
Denizde Dalga

Rize Denizciler İlkokulu dördüncü sınıf öğrencilerimizin sınıf öğretmenleri Büşra Kolay Çepni'nin rehberliğinde yazdığı eserlerden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın on beşinci kitabıdır.


Nefes

Fatih Anadolu Lisesi öğrencilerimizin yazdığı öykülerinden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığının on sekizinci kitabıdır.


2. Sayı
Eğitimde 21. Yüzyıl Becerileri
Eğitimde 21. Yüzyıl Becerileri

Çağımızda her alanda baş döndüren bir hızla devam eden gelişmeler beraberinde yeni kavramları, yeterlilikleri, ihtiyaçları zorunlu hale getirmektedir. Meydana gelen bu gelişmelerin gerek takip edilmesi gerekse bu gelişmelerin öznesi olunması her zamankinden çok daha fazla önem taşımaktadır.


Cengiz Azman 131
2. Sayı
Dört Yapraklı Yonca
Dört Yapraklı Yonca

Okullar; okuma yazma öğretimi dışında en yüksek düzeyde bilim ve sanat bilgisi vermeye kadar çeşitli derecede toplu öğretimin yapıldığı yerlerdir. Okullar, kuşaktan kuşağa bilgi aktarımının en önemli araçlarından biridir. 


Ziya Yazıcı 170
2. Sayı
İstiklal Marşı’mızın Doğuşu ve Akif’i Hatırlamak
İstiklal Marşı’mızın Doğuşu ve Akif’i Hatırlamak

Sınıfımıza girdik, sıralarımıza oturduk. Başımızı tahtanın üstüne kaldırdık: Bayrağımız, Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün portresi, Gençliğe Hitabe ’si ve hemen yanı başında millî marşımız İstiklal Marşı. 


Dr. Aslıhan Keleş Kurtoğlu 99
2. Sayı
İlim ve İrfan
İlim ve İrfan

Bir gün hikmet ehli bir zat, talebesiyle birlikte tarihi bir camide namazını kılıp camiden çıkarken cami avlusundaki kabirlere bakıp yanındaki öğrencisine: “Bakın, bu kabirdekiler bize bir şeyler söylüyor.” der.


İdris İspiroğlu 73
11. Sayı
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?

Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.


Enes SÜKÜT 4349
11. Sayı
MERYEM EL-İCLİYYE
MERYEM EL-İCLİYYE

Bilim tarihi deyince akla hemen Einstein, Newton, Galileo ve Aristo gibi isimler gelir. İslam Bilim tarihinin meşhurları deyince ise Ebû Mûsa Câbir bin Hayyân, Farabi, İbn-i Sina, Fahreddin Razi, Harezm-i , Battani , Nasîrüddin Tûsî, İbn-i Haldun ve Ali Kuşçu gibi değerli isimler sayılır hemen hemen.


Serdar YAZICI 12277
11. Sayı
DİJİTAL AYNALARLA BAŞIMIZ BELADA HOCAM
DİJİTAL AYNALARLA BAŞIMIZ BELADA HOCAM

Evet, başımız belada çünkü çok sıkıcıyız. Her geçen gün daha da sıkıcı oluyoruz. Hayır karamsar falan değilim. Yalnızca gerçekçi ve açık sözlüyüm. Görmüyor musunuz, bu gidişle kanaryalar gibi şakısak bile bizi dinlemeyecek, sardunyalar misâli çiçek açsak da dönüp bize bakmayacaklar.


Dr. Hüseyin ÖZTÜRK 2698
11. Sayı
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ

Vaktiyle şöyle bir söz okumuştum: “Küçük insanlar KİŞİLERİ, orta grup insanlar OLAYLARI, büyük insanlar ise FİKİRLERİ konuşur”. Daha sonra düşündüğümde kendi içimde de basit duygu, his ve düşüncelerimin kişilerle özellikle onların kusurlarıyla, orta duygu ve hislerimin olay ve problemlerle, üstün duygu, his ve düşüncelerimin fikirlerle meşgul olduğunu gördüm.


Bahri HAN 2718
Bayrağımı örüyorum

Ceyda Aydın     4.02.2020

HAYALLERİMİZİ KAĞITLA SINIRLANDIRMAYALIM

Emine KETENCİ ÇALIK     13.11.2019

HOŞGELDİN YENİ YIL

KURTULUŞ AYDİN     8.01.2023

EĞLENEREK YAZIYORUZ

Arife KALKAN     5.12.2019

TARİH MAKETLERİM

Gül GÜRGEN SOYDAN     04.10.2019

YÖRESEL OYUNLARIMIZ

EMİN KILIÇ     19.11.2019

SON ETKİNLİKLER