YEGANE E-DERGİ

Yegane e-Dergi

PULİ EDEBİYAT E-DERGİ

Puli edebiyat e-Dergi
Nar

Rize Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinin öykülerinden oluşan kitap, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın ilk kitabıdır.


Zarftaki Evrenler

Küçükçayır Ortaokulu öğrencilerinin öykülerinden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığının yirmi ikinci kitabıdır.


2. Sayı
O Söylerdi
O Söylerdi

Neden sormuştu ki yolu? Hâlbuki gideceğini biliyordu, zaten gideceği kesin de değildi. İçinden bir ses “biraz daha yürürsem çaresiz gideceğim” diyordu. Mahallenin alt yoluna, o kazadan sonra pek az kullanılan yola, yaklaşmıştı.


Mücahide Sert 42
2. Sayı
Ahmet Muhip Dıranas’ın Selam Adlı Şiirinde Bergson İzleri
Ahmet Muhip Dıranas’ın Selam Adlı Şiirinde Bergson İzleri

Epistemoloji, modern çağda felsefenin özel bir alanı olarak ortaya çıkmıştır. Bu alanın bilginin kaynaklarına ilişkin meseleleri ise asırlarca filozofları meşgul etmiştir. Bilgi kaynaklarından birini teşkil eden sezgi, farklı yaklaşımlarla zaman içinde açıklanmaya çalışılmıştır.


Sezgin Yıldırım 72
2. Sayı
İstiklal Marşı’mızın Doğuşu ve Akif’i Hatırlamak
İstiklal Marşı’mızın Doğuşu ve Akif’i Hatırlamak

Sınıfımıza girdik, sıralarımıza oturduk. Başımızı tahtanın üstüne kaldırdık: Bayrağımız, Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün portresi, Gençliğe Hitabe ’si ve hemen yanı başında millî marşımız İstiklal Marşı. 


Dr. Aslıhan Keleş Kurtoğlu 72
2. Sayı
Krizden Fırsat Yaratmak: Kuantum Liderlik
Krizden Fırsat Yaratmak: Kuantum Liderlik

Kuantum liderlik, liderlerin karar verme ve yönlendirme rolünü ele almaktadır (Ertürk, 2022). Örgüt üyelerinin potansiyelini ortaya çıkarmalarına ve kolektif zekâyı kullanmalarına olanak tanır (Erçetin, 2000). Kuantum Paradigması, değişimin bir fırsat olarak değerlendirilmesini savunur


Mirza Şakir ÇELİK 60
11. Sayı
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK

Çocuk, ağaca sarıldı
Ağaç, çocuğa sarıldı
Ağaç dallarını uzattı
Çocuğu kucakladı


Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK 2007
11. Sayı
HUZUR’LU HAYAT
HUZUR’LU HAYAT

Evliya Çelebi çok istediği seyahate çıkacağında güne bu kadar heyecanlı uyanmış mıydı acaba? Bu denli hevesle gidilecek yer neresi olabilirdi? Adeta askerin şafak saydığı gibi gün saymıştı Aynzeliha. Ne yıllar sonra memleketine gidecek gurbetçinin ne düğününe günler kalmış iki nişanlının duygularına benzerdi bu heyecan.


Erengül ŞEKER 2285
11. Sayı
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ

Sınıf, öğretmenin öğrencilerine bilgi ve beceri kazandırma süreçlerini etkileşimli olarak uyguladığı alandır. Sınıf yönetimi ise etkileşim süreçleri ile aynı sınıfta bulunan öğrencilerin kuralları benimsemesi, olumlu kazanım süreçlerinin fayda sağlayacak şekilde sürdürülmesidir.


Cengiz AZMAN 14024
11. Sayı
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ

Vaktiyle şöyle bir söz okumuştum: “Küçük insanlar KİŞİLERİ, orta grup insanlar OLAYLARI, büyük insanlar ise FİKİRLERİ konuşur”. Daha sonra düşündüğümde kendi içimde de basit duygu, his ve düşüncelerimin kişilerle özellikle onların kusurlarıyla, orta duygu ve hislerimin olay ve problemlerle, üstün duygu, his ve düşüncelerimin fikirlerle meşgul olduğunu gördüm.


Bahri HAN 2674
EXTREME SPORTS BINGOOO!

Kübra KOLAYLI BİRİNCİ     26.02.2020

TUTUYORUM TOPLUYORUM

Yeşim İNCE     22.10.2019

PARAŞÜTLERİ YARIŞTIRIYORUZ

Bahar TOPAL     27.12.2019

EK FİİLİN SEKSEK HİKAYESİ

EMRAH UYGUN     7.03.2020

EĞLENCELİ KÜMELER OYUNU

Şaziye altunbaş     07.11.2019

KESİR ÇEŞİTLERİ

GÜLSÜM METOĞLU     4.02.2020

SON ETKİNLİKLER