Fotoğraf | Başlık |
---|---|
![]() |
Karakteristik Okullar Bir düşünün: her şehrin, her mahallenin şablon gibi aynı okullarla dolduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bu okullar, kılıfından çıkan fabrikasyon ürünler gibi bireyler yetiştiriyor. Oysa gelecek, çeşitliliği ve farklılıkları kucaklayan bireylerin omuzlarında yükselecek. |
![]() |
Ahmet Muhip Dıranas’ın Selam Adlı Şiirinde Bergson İzleri Epistemoloji, modern çağda felsefenin özel bir alanı olarak ortaya çıkmıştır. Bu alanın bilginin kaynaklarına ilişkin meseleleri ise asırlarca filozofları meşgul etmiştir. Bilgi kaynaklarından birini teşkil eden sezgi, farklı yaklaşımlarla zaman içinde açıklanmaya çalışılmıştır. |
![]() |
Kanat Çırpmaktan Yorulduk Kaz sürüleri uzun ve yorucu göç seyahatlerini V şeklinde bir düzenle gerçekleştirirler. Bu düzen, onların daha az enerji harcayarak uzun mesafeleri kat etmelerini sağlar. Lider kazın yarattığı hava akımı, arkadaki kazların daha az çaba sarf etmesine olanak tanır. |
![]() |
Teknofest’e Uçan Hayaller: Temren Roket Takımı’nın Yolu Her şey, iki danışman öğretmen ve bir grup lise öğrencilerinin Rize Gençlik Merkezinde bir araya gelmesiyle başladı. Hayalimiz basitti: Kendi ilimizde ilk defa yapmayı hedeflediğimiz roketle gökyüzüne ulaşmak ve tasarladığımız elektrikli aracımızla piste çıkabilmekti. |
![]() |
ömrüm beni yok saysın İnce bir dal gibi kopup kırıldım yine Düştüm yine içimdeki boşluğa Yusuf’un kuyusu gibi derin ve de karanlık |
![]() |
Muallim Trraaak! Trraaak! Tren; o demirden nallarıyla, yine demirden olan kavisli, kendine münhasır yolunu dövüyor, son demlerini yaşayan emektar bir at gibi soluyarak ama tökezlemeksizin ağır ağır ilerliyordu. |
![]() |
Huzur Huzurun kokusunu çekip içime Pırıltılı gülümseyişler üflüyorum, Boynunu bükmüş geleceğimize. |