Ömer ZİLAN
GÜNEYSU - Güneysu Spor Lisesi
- Tarih: 9.09.2024 Okunma: 45
Okuldan Benzer Haberler
-
Ömer ZİLAN 62 ETKİLİ DERS NASIL ÇALIŞILIR?
-
OSMAN AKGÜN 88 BİYOLOJİ DERSİ HÜCRE MODELLERİ
-
OSMAN AKGÜN 130 RİZE ŞEHİR MÜZESİ GEZİSİ
-
Miktat Bozkan 209 ÖĞRENCİMİZ ALİ KILINÇ GREKOROMEN TÜRKİYE GÜREŞ ŞAMPİYONU OLDU
-
Miktat Bozkan 142 ŞİİR OKUMA YARIŞMASI
-
Miktat Bozkan 133 DÖNEM SONU ETKİNLİKLERİ
-
Ömer ZİLAN 294 GÜNEYSU SPOR LİSESİ ÖĞRENCİSİ UMUT KORK, TÜBİTAK 2204-A PROJESİYLE GÜNEŞ ENERJİSİYLE ÇALIŞAN ARABA GELİŞTİRDİ
-
Miktat Bozkan 132 SÖYLEŞİ PROGRAMI DÜZENLEDİK
-
Miktat Bozkan 130 BİLGİ YARIŞMASI
-
Miktat Bozkan 187 KERMES ETKİNLİĞİMİZ
DİKKAT EKSİKLİĞİ
Dikkat eksikliği olan öğrenciler başarılı olmak ve potansiyellerini en iyi şekilde kullanmak için bazı stratejiler geliştirebilirler.
işte bu konuda yardımcı olabilecek birkaç öneri:
1. Zaman Yönetimi Teknikleri Kullanın
- Zamanlayıcılar ve Alarmlar: Çalışmalarını belirli aralıklarla bölmek, zamanlayıcı kullanmak, dikkat süresini daha iyi yönetmelerine yardımcı olabilir.
- Kısa Molalar: Uzun süre odaklanmakta zorlanan öğrenciler, çalışma periyotlarını kısa tutup sık molalar verebilirler. Örneğin, Pomodoro Tekniği (25 dakika çalışma, 5 dakika mola) bu konuda faydalı olabilir.
2. Görevleri Parçalara Ayırın
- Büyük görevleri küçük ve yönetilebilir parçalara bölmek, yapılacak işi daha az göz korkutucu hale getirir ve odaklanmayı artırır.
- Her küçük görev tamamlandığında bir başarı hissi oluşur, bu da motivasyonu artırabilir.
3. Fiziksel Hareket Ekleyin
- DEHB’li öğrenciler, kısa egzersizler veya fiziksel hareketlerle enerjilerini atabilirler. Molalarda hareket etmek odaklanmayı artırabilir.
4. Dikkat Dağıtıcıları Azaltın
- Çalışma ortamında dikkat dağıtıcı unsurları (telefon, yüksek ses, fazla parlaklık vb.) azaltmak, odaklanmayı kolaylaştırır.
- Sessiz ve düzenli bir çalışma alanı oluşturmak bu konuda önemlidir.
5. Yapılandırılmış Bir Rutin Oluşturun
- Her gün benzer saatlerde ders çalışmak, yemek yemek, uyumak gibi rutinlerin düzenli hale getirilmesi, dikkat eksikliği olan öğrenciler için öngörülebilirlik ve disiplin sağlayabilir.
6. Görsel Yardımcılar Kullanın
- Görsel hatırlatıcılar, renk kodları, yapılacaklar listeleri gibi stratejiler kullanarak öğrenciler hem planlama hem de hatırlatma süreçlerini daha iyi yönetebilirler.
7. Pozitif Pekiştirme ve Ödüller
- Tamamlanan görevler veya başarılar için küçük ödüller belirlemek, motive edici olabilir.
8. Ders Çalışma Stratejilerini Çeşitlendirin
- Sadece okuyarak değil, yazılı, sözlü ya da pratik yöntemlerle ders çalışmak, dikkat eksikliği olan öğrenciler için daha verimli olabilir.
9. Öğretmen veya Rehberlik Desteği
- Öğretmenlerle açık iletişim kurarak, öğrenim ihtiyaçlarına uygun bireysel stratejiler belirlemek de faydalı olabilir.
Etiketler: