YÜKSEL CANBAZ
- Tarih: 05.12.2019Okunma: 1953
Okuldan Benzer Haberler
-
Name Kaya 235 ÇİÇEKLERİN DÜNYASI ETWİNNİNG PROJE ÇALIŞMALARIMIZ DEVAM EDİYOR
-
Name Kaya 305 PROJEMİZİN YUNAN EKİBİNDEN OKULUMUZA GELEN SÜRPRİZ KARTLAR
-
Name Kaya 298 CUMHURİYETİMİZİN 100. YILINDA BİRLİKTE KODLUYORUZ
-
Name Kaya 538 DIGIKIDS of DIGILIFE ETWINNING PROJE EKİBİ KENDİ KİTAP AYRAÇLARINI TASARLIYOR
-
Name Kaya 634 2 ÜLKE 11 OKUL ÖĞRENCİLERİ 23 NİSAN ŞARKIMIZI YAZIYORUZ
-
Name Kaya 472 DİJİTAL AYAK İZİMİN FARKINDAYIM ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENCİ SEMİNERİ (eGÜVENLİK)
-
name kaya 681 ETWINNING BULUŞTURUR,YAZARLA SÖYLEŞİDEYİZ
-
Emine KETENCİ ÇALIK 719 KELEBEKLERİN CUMHURİYET BAYRAMI
-
YÜSRA EMİN 864 OTİZMİN FARKINDAYIM ONLARIN YANINDAYIM
-
YÜKSEL CANBAZ 1953 ÖĞRETMENLER OKUMA ÇEMBERİNDE
ÖĞRETMENLER OKUMA ÇEMBERİNDE
Hüseyin Yardımcı İlkokulu 4-A sınıfı olarak her hafta okuma çemberi etkinliği yapıyoruz. Bu ayki etkinliğimize okulumuz öğretmenlerinden Ceyda Yücesan, Medine Kanbur ve Feyzan Karafil de katıldılar. Birlikte Samet Behrengi’nin “Bir Şeftali Bin Şeftali” kitabını değerlendirdik. Öğretmenlerin katılımı öğrencileri oldukça mutlu etti.
Kitap okuma alışkanlığı kazandırmada kitap tanıtımı önemli rol oynamaktadır. Çocukların okuma sürecinde kitabın içine girmeleri, kitapla ilgili tartışmalara katılmaları, kitaba olan bakışlarını değiştirmektedir. Bu bağlamda geleneksel kitap okuma etkinliklerinden ziyade çocukları süreç içerisinde aktif kılan okuma etkinliklerinin uygulanması okuma alışkanlığı kazanmada en önemli noktadır.
Okuma çemberi öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmada etkili bir yöntemdir. Süreç içerisinde öğrenciler aktif olmakta ve kitap farklı yönleri ile değerlendirilmektedir. Okuma çemberi etkinliğinde süreç öğrencilere verilen rollerle ilerlemektedir. Okuma çemberindeki rollerde yönetici bulunmuyor ve kimsenin gruba başkanlık etmesi istenmiyor. Sorgulayıcı rolü, okunan kitapla ilgili sorular hazırlıyor ve paylaşım sırasındaki süreçte sorularını öğrencilere sorarak tartışmada açılım sağlıyor. Bölüm uzmanı, kitaptaki okunan bölümlerdeki ilginç pasajların altını çiziyor, bunun neden önemli olduğunu belirliyor ve paylaşım zamanında bu bölümü arkadaşlarına sesli okuyor. Bağ kurucu, kitapta okunan bölümlerle gerçek yaşam arasında bağ kurmayı deniyor ve paylaşım zamanında kurduğu bağları arkadaşlarıyla paylaşıyor. Sanatçı, okunan bölümle ilgili hissettiklerinden yola çıkarak resim çizip arkadaşlarıyla paylaşıyor ya da karikatür, kolaj, kavram haritası çizebiliyor. Özetleyici, o ana kadar okunan bölümle ilgili özet çıkarıyor ve paylaşım zamanında özeti sesli okuyarak hatırlanmasına yardımcı oluyor. Araştırmacı, kitabın geçtiği yer, zaman, mekan, yazarın hayatı ya da kitapta geçen araştırmaya uygun bölümlerle ilgili araştırmalar yaparak yaptığı araştırmaları arkadaşları ile paylaşıyor. Sahne düzenleyicisi, kitabın geçtiği bölümlerdeki mekanları ayrıntılarıyla betimliyor. Sözcük avcısı, kitapta geçen anlamı bilinmeyen ya da farklı anlamlarda kullanılan sözcüklerle ilgili araştırmalar yaparak arkadaşlarına sunuyor. Karakter ustası, metinde geçen karakterlerin özelliklerini tespit ediyor ve karakterlerin birbirleri ile ilişkisini ortaya koyuyor.
Etiketler:
YORUMLAR
Güzel bir çalışma.Tebrikler
-
EEnes Süküt 5.12.2019
Teşekkür ederim...
Örnek çalışma. Emeği geçenleri tebrik ediyorum...
-
EEnes Süküt 5.12.2019
Teşekkür ederim Sayın Müdürüm...
Emeğinize sağlık kıymetli hocam.
-
EEnes Süküt 5.12.2019
Sağ ol kardeşim.