TEKİN IŞIK
- Tarih: 15.10.2019Okunma: 759
Okuldan Benzer Haberler
-
Sibel Sarıhan Dalkız 167 RİZE TOBB FEN LİSESİ ÖĞRENCİLERİ GİRİŞİMCİLİK KONULU PANELDE İLHAM BULDU
-
Sibel Sarıhan Dalkız 150 ÖĞRENCİLERİMİZ TEKNOFEST KUŞAĞI FESTİVALİNİ ZİYARET ETTİ
-
Tekin IŞIK 221 OKULUMUZDA TÜBİTAK BİLİM SÖYLEŞİSİ YAPILDI
-
Kadriye DİNÇ 267 ÖĞRENCİLERİMİZ 7.ULUSAL KUTUP BİLİMLERİ SEMPOZYUMUNDA PROJELERİNİ SUNDULAR.
-
Gülhatun KOSANOĞLU 206 BİLİM UYGULAMALARI KAPSAMINDA OKULUMUZDA "GELECEĞİN MESLEKLERİ PANELİ" YAPILDI.
-
TEKİN IŞIK 967 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI KAPSAMINDA İL EĞİTİM TARİHİ MÜZESİNİ ZİYARET ETTİK.
-
TEKİN IŞIK 1021 Öğrencilerimizi RTEÜ Tıp Fakültesi Öğrencileri İle Buluşturduk.
-
TEKİN IŞIK 630 DÜNYA PERİYODİK TABLO YILI KUTLAMALARI KAPSAMINDA OKULUMUZDA SÖYLEŞİ YAPILDI.
-
TEKİN IŞIK 1065 OKULUMUZDA "SU OKURYAZARLIĞI VE PROJECTWE ETKİNLİKLERİ" KONULU BİLİM SÖYLEŞİSİ YAPILDI.
-
TEKİN IŞIK 1011 PROJE ÇALIŞMALARI KAPSAMINDA OKULUMUZ ÖĞRENCİLERİ RİZE GIDA KONTROL LABORATUVARI MÜDÜRLÜĞÜNÜ ZİYARET ETTİLER.
OKULUM RİZE KAVRON YAYLASI
Okulumuz Gezi Tanıtma ve Turizm Kulübü olarak 13.10.2019 Pazar günü 66 okul öğrencisi ile Rize’nin Çamlıhemşin ilçesi bağlı Yukarı Kavron Yaylasına ve oradan da Büyük Deniz Gölü’ne yürüyüş etkinliği düzenlenmiştir.
Okulumuz Gezi Tanıtma ve Turizm Kulübü olarak 13.10.2019 Pazar günü 66 okul öğrencisi ile Rize’nin Çamlıhemşin ilçesi bağlı Yukarı Kavron Yaylasına ve oradan da Büyük Deniz Gölü’ne yürüyüş etkinliği düzenlenmiştir.
Bu faaliyette yürüyüşe 1900 metre rakımda başlanmış ve 3,5 saatlik yürüyüşün ardından 2900 metre de ki Kaçkarların en büyük buzul göllerinden biri olan Deniz Gölü’ne ulaşılmıştır. Bu gölün kıyısında yemekler yendi, çaylar içildi, oyunlar oynandı, kemence ile türküler söylenip horonlar oynandı, bol bol hatıra fotoğrafları çekilerek 1,5 saatlik dinlenmenin ardından dönüşe geçildi. 2 saatlik yürüyüş ile Yukarı Kavron yaylasına varıldı. Araçlara binilerek Rize’ye dönüldü. 08:00’da başlayan faaliyet 20:30’da sonlandırılmış oldu.
Bu faaliyette amaçlanan, öğrencilerimin doğa ile doğru iletişim kurmalarına rehberlik etmekti. Doğaya ve kendi varlığına saygı duymanın ne demek olduğunu doğrudan yaşamalarını sağlamaktı. Doğa koşullarına karşı olumsuzluklarla da baş edebilme becerileri kazanmalarını sağlamaktı. Doğada yarış halinde olmadığımızı, dağı yenmek gibi bir arzumuzun olmadığını öğrenerek, doğa ile uyum kurma becerisi geliştirmekti. Bu etkinlikte çevresel sorunlara ilişkin farkındalık oluşturmak, yerel coğrafya ve yerel kültür hakkında da bilgi ve tecrübe sahibi olmaktı.
Okullarda, öğretmemizin kısıtlı olduğu yada eğitim kazanımlarında değinilmeyen şu konularda da doğrudan (yaparak yaşayarak) öğrenme ortamı öğrencilere sunularak deneyimler oluşturulmuştur.
Doğada Yön Bulma nedir, neden ve nasıl yapılır?
Doğru Sıvı Alımı nedir, neden ve nasıl yapılır?
Doğru Beslenme nedir, neden ve nasıl yapılır?
Faaliyete Göre Doğru Giyinme nedir, neden ve nasıl yapılır?
Bakı, Yamaç, Tepe, Sırt, Vadi, Buzul, Zirve, Akarsu, Göl nedir özellikleri nelerdir?
Fauna nedir, FLORA nedir?
Artçı nedir, Öncü nedir, LİDER nedir, bunların önemi ve sorumlulukları nelerdir?
Dağda başımıza gelebilecek kazalar nelerdir, kazalara karşı nasıl önlem almalıyız, genel ilk yardım bilgisi nedir?
Neden doğada ki tek izimiz, ayak izimiz olmalıdır?
Yürüyüş tekniği ve temposu nedir, nasıl ve neden belirlenmelidir?
Doğa faaliyetleri nerede başlar nerede biter, faaliyet planlamasında nerelere dikkat edilmelidir?
Doğa etkinlikleri neden bireysel yapılmamalıdır, grup dinamikleri nedir, doğada empati becerisi nedir, paylaşmak neden önemlidir?
Yapılan bu etkinlik ile yukarıdaki sorular, tam olarak cevaplandı ve kavrandı diyemesek de bu sorulara ilişkin büyük bir farkındalık oluşturulmuştur. Bu faaliyetin düzenlenmesinde emeği geçen Rize TOBB Fen Lisesi Müdürü Tekin IŞIK, Rize TOBB Fen Lisesi Gezi Tanıtma ve Turizm Kulübü, Rize TOBB Fen Lisesi Tarih Öğretmeni Umut İPEKÇİ, Rize İMKB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi son sınıf öğrencisi Halil İbrahim KUK'a teşekkür ederiz.
Etiketler: