Journey from Traditional Homework to Digital Homework with Web 2.0 Tools

Journey from Traditional Homework to Digital Homework with Web 2.0 Tools

Pandemi sürecinde uzaktan eğitim öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teknolojiyi kullanmanın ve dijital okuryazarlık becerileri edinmenin önemini bir kez daha hatırlattı.
Z Kuşağı olarak adlandırılan öğrencilerimize 21. yüzyıl becerilerini kazandırmak, teknolojiyi doğru kullanmak ve dijital okuryazarlık alanında gelişmek en önemli görevlerimizden biridir.
Klasik Ev Ödevi, yeni nesil öğrencilerimiz için cazibesini yitirmiş ve bir kabusa dönüşmüştür.
Bu proje ile amacımız önce Web 2.0 Araçlarını öğrenmek, ardından öğrencilerimize çeşitli ev ödevleri ile öğretmektir.

Projelerimizin hedeflerii;

-Derslerimizde kullanacağımız Web 2.0 araçlarını tanımak,

.-Web 2.0 Araçları ile etkinlik ve ödev oluşturmak,öğrencilerimizle paylaşmak

-Öğrenmeyi ,öğretmeyi eğlenceli hale getirmek

Öğrencilerimizi dijitall okur yazarlık becerilerini geliştirmek,

-Öğrencilerimizin interneti ve ve dijital uygulamaları bilinçli kullanmalarını öğrenmelerini sağlamak

Öğrencilerimize ietişim,iş

birliği,birlikte çalışma becerileri kazandırmak,eknoloji ve bilgisayar kullanımı konusunda kendine güven ve yeterlilik kazandırmaktır.


Proje Ortakları:
MERVE OKUMUŞ (RİZE - Ormanlı İlkokulu )
AYŞEGÜL POLAT (ANKARA - Kırkkonaklar İffet Güneşoğlu İlkokulu)
NEJLA ÇETİN (SAMSUN - Mimar Sinan İlkokulu )
DERYA DEVECİ (ANKARA - Mehmet Akif Ersoy İlkokulu)
BANU ATAY (ANKARA - )
DİLEK ERDEN (ANKARA - Mehmet Akif Ersoy İlkokulu)
FULYA GEREDE (AYDIN - Özel İstek Kuşadası İlkokulu)
HACER YILDIRIM (ANKARA - Mehmet Akif Ersoy İlkokulu)
MEHMET REFİK EKİNCİ (MERSİN - 100. Yıl Akkent İlkokulu )
SİMGENUR TURAN (ANKARA - Mehmet Akif Ersoy İlkokulu)

  • HEDEFLER
  • - Derslerimizde kullanacağımız Web 2.0 araçlarını tanımak.
    -Web 2.0 Araçları ile etkinlik ve ödev oluşturmak,öğrencilerimizle paylaşmak.
    -Öğrenmeyi ,öğretmeyi eğlenceli hale getirmek
    Öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizle dijital uygulamalar oluşturmak
    Öğrencilerimizin interneti ve ve dijital uygulamaları bilinçli kullanmalarını öğrenmelerini sağlamak
    Öğrencilerimize İletişim,işbirliği,birlikte çalışma becerileri kazandırmak
    Teknoloji ve bilgisayar kullanımı konusunda kendine güven ve yeterlilik kazandırmak.

  • ÇALIŞMA SÜRECİ
  • Her ay ortaklarla birlikte iki tane web 2.0 aracı belirlenecek. Seçilen web 2.0 aracının kullanımı ile ilgili paylaşım yapılacak. Kullanımı bilinmeyen web 2.0 aracı ile ilgili video ve örnek uygulamalar paylaşılacak. Öğrenilen web 2.0 aracı ile her öğretmen kendi branş ve ders konusuna göre hazırlayacağı ev ödevlerini öğrencilerine gönderecek. Öğrencilere web 2.0 aracı tanıtılacak, kullanımı anlatılacak.
    Eylül : Tanışma Webinarı, Ön değerlendirme anketleri Afiş ve logolar hazırlanacak.
    Ekim: Ekim ayı web 2.0 araçlarının seçilmesi Codeweek haftası ile ilgili etkinlikler yapılacak
    Kasım : Okulların Web sitelerinde proje tanıtımı yapılacak
    Aralık Ocak Şubat : Gruplar oluşturularak belirlenen araçlarla ortak çalışmalar
    Mart Nisan: Öğretmen ve öğrenci webinarları yapılacak. Proje etkinlikleri e kitap haline getirilecek. Proje değerlendirme anket çalışmaları yapılacak.
    Mayıs: Değerlendirme ve proje Sonu kutlamaları

  • BEKLENEN SONUÇLAR
  • Yapılan çalışmalar sergilenerek yaygınlaştırılacak.
    Yapılan bütün çalışmalar e kitap oluşturularak paylaşılacak
    Öğrencilerimiz keyifli ve eğlenceli ev ödevleri hazırlayıp sunacaklar,
    Çağı yakalamanın ve teknoloji ve bilgisayarı doğru ve etkili kullanmanın önemi öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz tarafından uygulamalı olarak kavranacak

YORUMLAR

Ben robot değilim seçeneğini işaretleyin.

  • Henüz yorum yazılmadı