Felsefe Dedektifleri

Felsefe Dedektifleri

Felsefe yapmak hakikate giden yolda düşünsel bir arayış içinde olmaktır.  Bu proje ile amacımız öğrencilerimizin yaşamları üzerinde düşünmeleri, verili olanla yetinmeyip arkasındaki gerçeklikleri araştırmaları, hakikate ulaşma çabasıyla bir nevi dedektiflik yapmalarını sağlamaktır.

Açık, kapsayıcı ve çoğulcu bir toplumda barış içerisinde yaşama arzusunun gerçekleşmesi, nitelikli düşünme ve yargıda bulunma becerisine sahip bireylerin varlığıyla mümkündür. Bu bireylerin yetiştirilmesi konusunda eğitime büyük rol düşmektedir. Projemizde kullanacağımız yöntem olan Çocuklar için Felsefe, felsefi soruşturma yapma etkinliğini eğitim alanına taşıyarak söz konusu becerilerin gelişimine katkı sağlamayı hedefleyen bir öğretim yöntemidir.

 


Proje Ortakları:
GÖZDE DERE (TEKİRDAĞ - TEKİRDAĞ BİLİM SANAT MERKEZİ)
İDİL KEFELİ (SAMSUN - SAMSUN R.K. BİLİM SANAT MERKEZİ)
GÜLİZAR IŞIK (ELAZIĞ - ELAZIĞ BİLİM SANAT MERKEZİ)
HATİCE ERDEM (BURSA - HAMZABEY BİLİM SANAT MERKEZİ)
ZEYNEP DOYMUŞ (İSTANBUL - )
GÜL ŞAHİN (İZMİR - BORNOVA BİLİM SANAT MERKEZİ)
SELAMİ DURAN (KAYSERİ - ÇETİN ŞEN BİLİM SANAT MERKEZİ)
MUHAMMET KIRDAR (MANİSA - MANİSA BİLİM SANAT MERKEZİ)
ÖZAY NURİ AKSOY (BALIKESİR - BANDIRMA BİLİM SANAT MERKEZİ)

  • HEDEFLER
  • Felsefe dedektifleri projemizde “Felsefe Yapmak” hem amaç hem de araç olarak kullanılacaktır. Felsefe yapmak bir amaçtır. Çünkü, bazı bilişsel ve sosyal becerilerin (eleştirel, yaratıcı, iş birliğine dayalı, özen gösteren düşünme) kazanımını sağlar. Diğer yandan felsefe yapmak bir araçtır. Çünkü bazı felsefi soruları, kavramları ve tartışmaları daha iyi anlamamızı sağlayacaktır. Başka bir deyişle, birincil hedefimiz felsefe yapmayı öğretmek, ikincil hedefimiz felsefe yaparken kaçınılmaz olarak bahsi geçen felsefe içeriğini öğretmektir. 


     Projemiz öğrencilerde, toplumsal düzeyde var olan durumu fark etme, değerlendirme, şimdi ve geleceğe ilişkin sorunları, çözüm üretimlerini akılsal normlar çerçevesinde ifade edebilme, insan-dünya-bilgi çerçevesini derinlemesine bilmenin, sorgulamanın önemini kavrama, sorunlara, olgu ve olaylara çok yönlü olarak bakabilme yetisinin gerekliliğini anlama, insanlığı tümel olarak kavrayabilmenin yaşamsal düzlemde önemini fark ettirme hedeflerini taşımaktadır.

  • ÇALIŞMA SÜRECİ
  • İş Takvimi

    Proje süresince her ay belirli bir konuda Felsefi bir hikâye üzerinden Webinar çalışması yapılacak.

    Ekim

     Proje katılımcı öğretmenlerin ve öğrencilerin sisteme girişi sağlanacak. Gönüllü velilerin misafir girişleri yapılacak. Her bir katılımcı öğretmen kendini ve kurumunu tanıtacak. Her öğrenci ve misafir, giriş yaparak kendilerini tanıtacak ve neden bu proje katılımcısı olduklarını belirtecek.

    Webinar toplantısı yapılarak katılımcıların tanışması sağlanacak.

    Her okul logosunu oluşturacak. Projenin logo seçimi için oylama yapılacak.

    Her okul kendini temsil eden bir dedektif karakteri oluşturup, ona bir isim verecek.

     

    KASIM

    Dedektifler, Dünya Felsefe günü kutlayan mesaj hazırlayacaklar.

    “Doğru bilgi mümkün müdür?” problemi ile ilgili webinar çalışması yapılacak. Survey monkey web 2.0 aracı kullanılarak anket uygulanacak.

    ARALIK

    Ahlak teorileri ile ilgili webinar çalışması yapılacak. Konu ile ilgili akrostiş ya da Haiku yazılacak.

    OCAK

    Varlık ve değişim ile ilgili webinar çalışması yapılacak. İlgili felsefi kavramları içeren kelime bulutu oluşturulacak.

    ŞUBAT

    Güzellik ve estetik ile ilgili webinar çalışması yapılacak. İlgili felsefe kavramlarla bulmaca hazırlanacak.

    MART

    Anadolu felsefesi aracılıyla hoşgörü kavramı ile ilgili webinar çalışması yapılacak. Dedektiflerimiz kavramımızla ilgili haber yapacaklar.

    NİSAN

    Mitolojiler aracılığıyla özgürlük problemi ile ilgili webinar çalışması yapılacak.

    Webinarda Wheels of names çarkıfelek aracı kullanılacak. İsmi çıkan kişi felsefi kavram üzerine 2 dakikalık konuşma yapacak.

    MAYIS

    Kanunlar, kuralar ile ilgili ile ilgili webinar çalışması yapılacak.

    İlgili felsefe kavramları ile karikatür hazırlanacak.

    HAZİRAN

    Felsefe deyince aklıma… posterleri hazırlanacak.

  • BEKLENEN SONUÇLAR
  • Projemizin sonunda öğrencilerimizin Felsefe ve kavramları     hakkında sorgulama becerilerini (eleştirel düşünme, akıl yürütme, kavram oluşturma, bağıntı kurma, varsayımsal düşünme, soyutlama… gibi) ve farkındalıklarını arttırmayı amaçlıyoruz.

    Kendi görüşlerini ifade etme cesaretini gösterebilen ve onlara karşı fikirler söylenmesini kişiselleştirmemeyi öğrenen öğrencilerimizin özgüven ve özsaygılarının, duygusal zekalarının, bilişsel esnekliklerinin gelişeceğini ön görüyoruz. Çünkü tüm bu kazanımlar demokratik vatandaşlık becerilerinin ve değerlerinin gelişmesi açısından da önem taşımaktadır.

YORUMLAR

Ben robot değilim seçeneğini işaretleyin.

  • Henüz yorum yazılmadı