Street Animals
Street Animals
Proje, beş farklı ülkeden 12 öğretmen ve ilkokul ile ortaokula giden 196 öğrenciyle birlikte yürütülmüştür. Uluslararası bir proje olduğu için ortak dil olarak İngilizce kullanıldı.
Proje 16/11/2020-31/03/2021 tarihleri arasında yaklaşık beş ay boyunca yürütülmüştür. Projeye, Türkiye’den 7, Yunanistan'dan 1, İtalya’dan 2 ve Portekiz’den 1 öğretmen katılmıştır.
- Proje Ortağı Ülkeler: Türkiye Yaş Aralığı: 8 - 12
- Proje Adresi: https://twinspace.etwinning.net/130964/home Blog/Site Adresi: https://cutestreetanimals.blogspot.com/
- Konular: Ahlak Avrupa Çalışmaları Doğa Bilimleri İlköğretim okulu konuları Medya Eğitimi Müfredatlar arası Tasarım ve Teknoloji Teknoloji Yabancı Diller Çevre Eğitimi
Proje Ortakları:
- HEDEFLER
Öğrencilerin erken yaşta hayvan sevgisini kazanmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bir insan bir hayvanı severse, her türlü varoluşu sevebilir ve her canlıya saygı duyabilir düşüncesiyle sokakta ve kötü şartlarda yaşayan hayvanlara dikkat çekmek için bu projenin başlanmasına karar verildi.
Projede, sokak hayvanlarının nasıl hissettiği anlamaya ve anlatılmaya çalışıldı. Projede, toplum bilincinin artması, barınak hayvanlarının sahiplenilmesi ve sokak hayvanlarının yaşam şartlarının iyileştirilmesini amaçlandı. Ayrıca öğrencilerin İngilizce dil becerileri temel düzeyde geliştirilmeye çalışıldı.
- ÇALIŞMA SÜRECİ
Projede öncelikle ortaklar belirlendi, projeye dâhil olacak öğrencilerin veli izin dilekçeleri alınarak twinspace platformuna kaydedildi. Öğretmenler arasında iş bölümü yapıldı. Öğretmen tanışma webinarı ve öğrenci tanışma webinarı yapıldı. Okul-öğretmen ve öğrenci tanıtımları yapıldı. Proje ortakları haritası üzerinden okullar işaretlendi ve okullar hakkında bilgi verildi. Yaygınlaştırma çalışmaları kapsamında projenin sosyal medya hesapları açıldı ve blok hesabı oluşturtuldu. Öğretmenler öğrencilerin yaşadıkları şehir ve ülkelerle ilgili Jigsawplanet web 2 aracıyla bir yapboz oluşturdu. Öğrenciler tüm yapbozları oynayarak projedeki öğrencilerin yaşadıkları yerler hakkında fikir sahibi oldular. Öğrenci ön testi ve son testi yapıldı ve sonuçlar ayrıntılı bir şekilde analiz edildi. Öğrenciler projeyle ilgili logo tasarladı. Her okuldan seçilen logolar genel oylamaya sunuldu. En çok oyu alan tasarım, projenin logosu olarak belirlendi. Öğrenciler projeyle ilgili afiş tasarladı. Her takım kendi afişlerini kullanarak Artstep web 2 aracıyla sanal sergi oluşturdu. Ortak ürün olarak proje takviminin yapılmasına ve proje ismiyle akrostiş çalışması yapılmasına oy birliği ile karar verildi. Öğrenciler yeni yıl kartları hazırlayarak birbirlerine iyi dileklerde bulundu. Öğrenciler sokak hayvanlarıyla empati kurarak günlük yazdılar. Daha sonra hayvanlarla ilgili yazdıkları günlükleri birbirlerine okudular. Öğretmenler sokak hayvanları ile ilgili hazırladıkları sunumu kendi takımlarına sundular. Pandemi nedeniyle barınak ziyareti yapılamadı. O nedenle Balıkesir Büyükşehir Belediyesi-Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi - Veteriner İşleri Şube Müdürlüğü'nden Veteriner Hekim Oğuzhan Erçel proje paydaşlarına sokak hayvanları ve barınaklar hakkında bilgi verdi. Öğrencilerin merak ettikleri soruları cevaplandırdı. Karışık ülke takımları kurularak öğrencilerin farklı öğretmenlerle ve öğrencilerle iletişim kurmalarına fırsat verildi. Karma takımlar birlikte çalışarak ortaya ürün çıkarttı. Final ürünü olarak, karışık ülke takımlarının ortaya çıkardıkları ürünlerle Storyjumber web 2 aracı kullanılarak e book çalışması yapıldı. Pandemi nedeniyle uzaktan eğitime geçildiği için internetin güvenli ve bilinçli kullanımına daha fazla önem verili. Öğrencilere Güvenli ve Bilinçli İnternet Kullanımı ile ilgili eğitim verildi. Güvenli İnternet Günü kutlandı. Öğrencilerin, Güvenli İnternet Günü ile ilgili Jigsawplanet web 2 aracıyla hazırlanan yapbozu ve Learning Apps web 2 aracında hazırlanan eşleştirme oyununu oynamaları sağlandı. Öğrenciler özellikle kışın yemek bulmakta ve ısınmakta zorlanan sokak hayvanları için ellerindeki malzemeleri kullanarak barınak inşaa ettiler. Sokakta barınakları ve yiyecekleri uygun yerlere bıraktılar. Keçeden sokak hayvanlarıyla ilgili anahtarlık yaptılar. Projeyi başarıyla tamamlayan öğretmen ve öğrencilere sertifika verildi. Öğretmen-öğrenci ve velilerin projeyle ilgili düşünceleri alındı.
Padlette: Portekiz, Yunanistan, Litvanya ve Romanya'daki ortaklarımızın katılımıyla birlikte bu projede sokak hayvanlarına dikkat çekmeyi planlıyoruz. Sokak hayvanların nasıl hissettiğini anlamaya ve anlatmaya çalışacağız. Uluslararası bir proje olduğu için ortak dil olarak İngilizceyi kullanacağız. Proje sonunda, toplum bilincinin artmasını, barınak hayvanlarının sahiplenilmesini ve sokak hayvanlarının yaşam şartlarının iyileştirilmesini amaçlıyoruz. Proje, beş farklı ülkeden 12 öğretmen ve ilkokul ile ortaokula giden 196 öğrenciyle birlikte yürütülmüştür. Uluslararası bir proje olduğu için ortak dil olarak İngilizce kullanıldı.
- BEKLENEN SONUÇLAR
Öğrencilere hayvan sevgisi aşılandı. Sokak hayvanları için aktif olarak iyileştirme çalışmaları yapıldı. Öğretmenler ve öğrenciler yeni web 2 araçlarıyla tanıştılar, web 2 araçlarının kullanımlarını öğrendier. Öğretmen ve öğrencilerin İngilizce dil becerileri ilerledi. Öğrencilerin teknoloji kullanım becerileri ve el becerileri gelişti. İnternetin güvenli ve bilinçli kullanımı hakkında farkndalık oluşturuldu. Proje etkinliklerini yapan öğrenciler zamanlarını verimli ve kaliteli kullandı. Pandemiden dolayı evlerinden projeyi yürüten öğrenciler farklı öğretmen ve öğrencilerle sürekli iletişim halinde kalarak sosyalleştiler.