Medya Tik
Medya Tik
Medya okuryazarlığı; yaygın kabul gören tanımıyla, çeşitli türden (görsel, işitsel, basılı, vb.) medya mesajlarına erişebilme, erişilen medyaları eleştirel bakış açısıyla çözümleyip değerlendirebilme ve kendi medya iletilerini üretebilme becerisidir.
Medyanın çocukların fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişimleri üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri olduğu ileri sürülmektedir. Yapılan araştırmalar özellikle çocukların hayatlarında medyanın zaman ve mekân olarak yerinin artmakta olduğunu göstermektedir. Öte yandan medya iletilerinin kendine özgü yapısının, dilinin ve uygulamalarının olduğu ve bunların sürekli değişmekte, gelişmekte olduğu da aşikârdır. Bireylerin bu mecraları daha verimli kullanmaları ve bunu yaparken maruz kalınabilecek bazı riskler karşısında farkındalık geliştirebilmeleri için, medya iletileri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Öğrencilerimiz tarafından seçilen kahramanımızla medya okur yazarlığı etkinlikleri tasarlanacaktır.
- Proje Ortağı Ülkeler: Türkiye AZERBAYCAN Yaş Aralığı: 7 - 11
- Proje Adresi: https://twinspace.etwinning.net/150989/home Blog/Site Adresi: https://medyatik2021.blogspot.com/
- Konular: Bilişim BİT Drama İlköğretim okulu konuları Medya Eğitimi Sanat Sosyal Bilgiler Sosyoloji Vatandaşlık Yabancı Diller
Proje Ortakları:
- HEDEFLER
Türkçeyi doğru, etkili ve güzel bir şekilde kullanmak
Yaratıcı düşünme teknikleri gücünü kavramak
Eleştirel bakış açısı kazanarak, medyayı anlamak
Sorumlu ve bilinçli bir medya okuryazarı olmak
Bilgi teknolojileri kavramına hâkim olmak
İnternetin güvenli kullanımını sağlamak
Medya okuryazarlığı konusunda öğrencileri bilinçlendirmek
Sosyal medyanın zararlarından korunma hakkında farkındalık oluşturmak
Medyanın doğru okunmasını sağlamak
Doğru ve objektif bilgiye ulaşabilmek
Web 2 araçlarının doğru kullanımını sağlamak ve uygulamak- ÇALIŞMA SÜRECİ
OCAK-ŞUBAT
Proje tanışma webinarı, poster ve logo seçimi, okul, öğretmen, öğrenci, proje tanıtımlarının yapılması, soysal medya hesaplarının yapılması,ön testlerin uygulanması, etkinliklerin planlanması
MART
Etkinliklerin yapılması
NİSAN
Etkinliklerin yapılması
MAYIS
Etkinliklerin yapılması ve değerlendirmelerin yapılması
HAZİRAN
Kalite etiketi başvurusu yapılması.- BEKLENEN SONUÇLAR
Medyayı doğru okuyan, çözümleyen, gelen mesaj ve iletilere mantık çerçevesinde bakan, eleştiren bireyler yetiştirmek,
Medyayı farklı açılardan sorgulamayı geliştirmek.
Yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazandırmak,
Bilinçli medya okuryazarı olmasını sağlamak
Daha bilinçli ve etkili sosyal yaşama katılma becerisi kazandırmak
Sosyal medya araçları ve televizyon karşısında geçirdiği süreyi anlamak
Doğru ve objektif bilgiye ulaşabilmesi
Web 2 araçlarının doğru kullanımı.
İşbirliği içinde etkinliklerin tasarlanarak sosyal gelişimine destek olmak.
Dil becerilerini geliştirmek