Her Güne Bir Ritim (A Rhythm Everyday)

Her Güne Bir Ritim (A Rhythm Everyday)

Projemizde; öğrencilerin müzik ve ritim becerilerini destekleyerek, yaratıcılık ve hayal güçlerini arttırmayı, beden koordinasyonunu sağlamalarını, dikkat, konsantrasyon ve matematik becerilerini geliştirmelerini, bireysel ve grup halinde hareket edebilmelerini sağlayacak çalışmalar yapılacaktır.


Proje Ortakları:
Emine BARIŞ (Rize - Çay İlkokulu)
Özge Abdikoğlu Horoz (Trabzon - 28 Şubat İlkokulu)
Azime Kaya (İzmir - Şehit Fehmi Bey İlkokulu)
Elif DİKİCİ (İzmir - Şehit Fehmi Bey İlkokulu)
Bozena Benikova (Slovakya - )
Michaela Romankova (Slovakya - Materská škola I#318;jušinova 1, Bratislava)
Dilek Darçın Yıldırım (Manisa - Hüseyin Alhat İlkokulu)
Hatice AYAS (Trabzon - Cumhuriyet İlkokulu)
Hilal ŞEN (Osmangazi - BTSO Hasan Alkoçlar Anaokulu)
Kevser Yıldız (İzmir - 100.Yıl Şehit Güngör Dolunay İlkokulu)

  • HEDEFLER
  • 1. Öğrencilerin ritim duygusunu geliştirme.
    2. Dikkat, konsantrasyon ve matematik becerilerinin gelişimini sağlama.
    3. Estetik duygularını ve hayal gücünü harekete geçirme.
    4. Yaratıcılığını destekleme
    5. İşitsel algılama becerilerini arttırma.
    6. Sosyalleşme ve kendisini ifade etme becerilerini doğru şekilde sağlama
    7. Ritimle beden perküsyonunu kullanabilme becerilerini destekleme.

  • ÇALIŞMA SÜRECİ
  • KASIM
    - Tanışma webinarı afiş logo okul panoları hazırlanır. Karışık ülke takımlarıyla proje posteri hazırlanır.
    ARALIK
    - Ritim aletleri tanıtılır sözlerle ritim oluşturulur
    - Ses deneyleri ve dinlediği sesi tanıma çalışması yapılır.
    OCAK
    - Bardak ritim sopası kullanılarak özgün ritim çalışması yapılır
    - Basit bir şarkının ritmi beden perküsyonuyla oluşturulur
    - Ritim , sağ sol kavramı ve örüntü renk şekil sayı çalışmalarıyla bütünleştirilir
    - Artık malzemelerle ritim aleti yapılır
    - Yarıyıl tatilinde evde aileyle bir şarkının özgün ritmi oluşturulur
    ŞUBAT
    - Belli bir ritmi elle ayakla bedenle ve ritim aletiyle bireysel ve grupla oluşturma
    - Tekerleme ritim ve beden perküsyonuyla söylenir.
    MART
    - Şarkıyı önce ritimle daha sonra hikayeleştirilerek analiz edilir
    - Konserler müzikli tiyatrolar vb. gezilere katılınır
    NİSAN
    - Final ürünü olarak projeye dahil olan tüm öğrencilerin oluşturduğu ortak bir şarkının sözlerinin ritimle bestelenmesi ve yaygınlaştırma çalışması

  • BEKLENEN SONUÇLAR
  • - Öğrencilerin işitsel öğrenme becerilerini destekleyerek ritimle bedenlerini kullanmalarını sağlamak müziği hayatın içinde her yerde kullanabilmelerine destek olmak
    - Yıl içinde ritim müzik çalışmalarını günlük etkinlik planlarına entegre ederek aynı zamanda matematiksel becerileri müzikle desteklemek
    - Projedeki çalışmalarla öğrencilerin dil motor sosyal duygusal bilişsel gelişimlerini destekleyerek işbirlikçi grup çalışmaları yapma arkadaş edinme iletişime girme, yaratıcılık, öz güven, sorumluluk gibi 21. Yüzyıl becerilerini kazanması hedeflenmektedir.

YORUMLAR

Ben robot değilim seçeneğini işaretleyin.

  • Henüz yorum yazılmadı