Derya KAYA USTA
MERKEZ - KÜÇÜKÇAYIR ORTAOKULU
- Tarih: 11.04.2021Okunma: 411
Okuldan Benzer Haberler
-
Derya KAYA USTA 411 MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU ÖĞRENCİLERİ KARİKATÜR KİTAPLARINI HAZIRLIYORLAR
-
Derya KAYA USTA 684 MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU "UZAKTAN EĞİTİMDE OKULUM BENİMLE "TASARIMLARIMIZ
-
Derya KAYA USTA 558 BİR TOHUM BİN NEFES ETWİNNİNG PROJEMİZ YEREL BASINDA BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ
-
Derya KAYA USTA 670 MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU DÜNYA SU GÜNÜ FARKINDALIK ETKİNLİKLERİ
-
Derya KAYA USTA 604 FEN DERSİNİ OYUNLAŞTIRMA AMAÇLI HAZIRLANAN FEN(A) MEHTER OYUNUMUZ
-
Derya KAYA USTA 591 A SEED A THOUSAND BREATHS ETWİNNİNG PROJEMİZİN SUNUMUNU YOUTUBE CANLI YAYININDA GERÇEKLEŞTİRDİK
-
Derya KAYA USTA 459 KÜÇÜKÇAYIR ORTAOKULUNDAN YENİ ETWİNNİNG PROJESİ
-
Derya KAYA USTA 626 KÜÇÜKÇAYIR ORTAOKULU ÖĞRENCİMİZDEN EN YÜKSEK KULE YAPIMI ÇALIŞMASI
-
Derya KAYA USTA 547 KÜÇÜKÇAYIR ORTAOKULU EVDEKİ FEN(A) İŞLER E TWİNNİNG PROJESİNİ KURDU
-
Derya KAYA USTA 448 KÜÇÜKÇAYIR ORTAOKULU ZEKA TUTULMASI ADLI ETWİNNİNG PROJESİNE ORTAK OLDU
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU ÖĞRENCİLERİ KARİKATÜR KİTAPLARINI HAZIRLIYORLAR
Uzaktan eğitim sürecinde yürütmeye devam ettiğimiz eTwinning projemizde öğrencilerimiz proje ortaklarından gelen tohumların yetiştirilmesinde sorumluluk almış ve yaşadıkları süreci karikatür kitabına dönüştürmüştür.
Bir Tohum Bin Nefes; “Sürdürülebilir Kalkınma” temasında gerçekleştirilen uluslararası katılımlı bir eTwinning projesidir. Türkiye’den 10, İspanya’dan 2, Portekiz’den 1, İtalya’dan 1, Bosna Hersek’ten 1, Azerbaycan’dan 1 olmak üzere toplam 16 öğretmen 129 öğrencinin katılımları ile gerçekleştirilmektedir. Proje dili İngilizcedir ve proje süresi 5 aydır. Projede yer alan okulların Türkiye’den 1, İspanya’dan 1, Bosna Hersek’ten 1 ve İtalya’dan 1 olmak üzere 4 tanesi işitme engelliler ortaokullarıdır. Projede 11-15 yaş aralığındaki öğrencilerle çalışılmaktadır.
Proje amaçları, ülkemizde yer alan yöresel bitkilerin ve tohumlarının tanıtımını yaparak, dijital dünyada yeni nesillerin daha fazla doğa bilincine sahip olmasıdır. İşitme engelli bireyler ile işbirliği yapan öğrencilerin kendi kültürü kadar coğrafyasını tanıyan, tohumun ve biyo-çeşitliliğin önemini fark eden, insan ve doğa için sorumluluk taşıyan ve sürdürülebilir yaşamın önemini bilen, bilgisini paylaşan, üreten ve kendini geliştiren bireyler olması yolunda onlara yol göstermektir. Yapılan her etkinlikte işitme engelli öğrencilerin ve yaşıtlarının kaynaşmalarını sağlamak ve temel yaşam becerilerinin geliştirilmesini sağlamak öncelikli hedeftir. Bununla birlikte öğrencilerin yaşadıkları şehirlerde yetiştirilen tarımsal bitkileri her yönü ile tanıması ve bu bitkilerden birinin tohumunu seçip projede yer alan diğer okullara tanıtması, onlarla paylaşması projenin temelini oluşturan etkinliklerdir.
Projede yer alan tüm öğrencilerin proje ortaklarından gelen tohumların yetiştirilmesinde sorumluluk almasına özen gösterilmiştir. Projede yer alan öğrencilerin doğayı gözlemlemeleri ve tohum ve çevre temalı yaratıcı drama çalışmaları gerçekleştirmeleri sağlanmıştır. Projede yapılan etkinlikler disiplinler arası özellik göstermektedir ve bilişim teknolojileri web 2.0 araçları kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler etkinlikler sırasında bazen işbirlikçi uygulamalar (örneğin hikaye yazımı) bazen bireysel uygulamalar yaparak çalışmıştır. Proje süresi boyunca öğrenciler her ay farklı etkinlikler gerçekleştirerek fikir ve deneyimlerini yazılı, sözlü ve görsel imgeler kullanarak ifade etme imkanı bulmaktadır. Öğrenciler, projede oluşturulan karışık ülke takımları ile grup etkinlikleri gerçekleştirerek ve farklı ülkelerde yaşayan yaşıtları ile iletişim kurma ve birlikte çalışma imkanı bulmaktadır. Öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden ve üst düzey bilişsel etkinlikleri destekleyen proje tabanlı öğrenme ile planlı ve programlı bir şekilde proje gerçekleştirilmektedir.
Etiketler: