Derya KAYA USTA
MERKEZ - KÜÇÜKÇAYIR ORTAOKULU
- Tarih: 2.01.2025Okunma: 13
Okuldan Benzer Haberler
-
Derya KAYA USTA 659 KÜÇÜKÇAYIR ORTAOKULU-ULUSLARARASI NOKTA GÜNÜ KUTLAMASI
-
Derya KAYA USTA 424 MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU ÖĞRENCİLERİ KARİKATÜR KİTAPLARINI HAZIRLIYORLAR
-
Derya KAYA USTA 699 MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU "UZAKTAN EĞİTİMDE OKULUM BENİMLE "TASARIMLARIMIZ
-
Derya KAYA USTA 586 BİR TOHUM BİN NEFES ETWİNNİNG PROJEMİZ YEREL BASINDA BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ
-
Derya KAYA USTA 703 MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU DÜNYA SU GÜNÜ FARKINDALIK ETKİNLİKLERİ
-
Derya KAYA USTA 621 FEN DERSİNİ OYUNLAŞTIRMA AMAÇLI HAZIRLANAN FEN(A) MEHTER OYUNUMUZ
-
Derya KAYA USTA 609 A SEED A THOUSAND BREATHS ETWİNNİNG PROJEMİZİN SUNUMUNU YOUTUBE CANLI YAYININDA GERÇEKLEŞTİRDİK
-
Derya KAYA USTA 471 KÜÇÜKÇAYIR ORTAOKULUNDAN YENİ ETWİNNİNG PROJESİ
-
Derya KAYA USTA 646 KÜÇÜKÇAYIR ORTAOKULU ÖĞRENCİMİZDEN EN YÜKSEK KULE YAPIMI ÇALIŞMASI
-
Derya KAYA USTA 581 KÜÇÜKÇAYIR ORTAOKULU EVDEKİ FEN(A) İŞLER E TWİNNİNG PROJESİNİ KURDU
STEAM VE GELECEĞİN MİMARLARI: MAKARNA KÖPRÜYLE TOPLUMSAL BAĞLAR KURUYORUZ
STEAM ve Geleceğin Mimarları: Makarna Köprüyle Toplumsal Bağlar Kuruyoruz” adlı sosyal sorumluluk projesi, Rize Şehit Erhan Dural Kız İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu’ndan Fen Bilgisi öğretmeni Derya Kaya Usta ve 5. sınıf öğrencilerinin katılımıyla başarıyla tamamlandı.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nden Doç. Dr. Semiha İsmailoğlu’nun yürüttüğü “STEAM ve Geleceğin Mimarları: Makarna Köprüyle Toplumsal Bağlar Kuruyoruz” adlı sosyal sorumluluk projesi, Rize Şehit Erhan Dural Kız İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu’ndan Fen Bilgisi öğretmeni Derya Kaya Usta ve 5. sınıf öğrencilerinin katılımıyla başarıyla tamamlandı.
İki ay süren proje kapsamında öğrenciler, STEAM ve mimarlık üzerine hem teorik hem de uygulamalı eğitimlerle yaratıcı problem çözme, takım çalışması ve estetik duyarlılık gibi beceriler kazandı. Projenin ilk aşamasında düzenlenen seminerlerde köprü tasarımı teorik olarak ele alınırken, ikinci aşamada öğrenciler gruplar halinde makarnadan köprü tasarımı yaptı.
Her grup, tasarımlarını geliştirirken takım isimleri belirledi ve inşa süreçlerini eleştirel düşünce ile iyileştirdi. Son aşamada köprülerin dayanıklılığı test edilerek, tahminler üzerinden öğrencilerin öğrenme süreci pekiştirildi. Test sonuçlarının ardından dayanıklılık sınırlarına ulaşan köprüler, öğrenciler için eğitici bir final etkinliğiyle yıkıldı.
Bu anlamlı proje, öğrencilerin bilim, sanat ve mimarlık alanlarında erken yaşta deneyim kazanmalarını sağlarken, toplumsal dayanışma ve yaratıcı düşüncenin önemine de dikkat çekti. Doç. Dr. Semiha İsmailoğlu, projeyle ilgili olarak “Bu etkinlik, genç zihinlerin geleceğin mimarları olma yolunda atacağı ilk adımlar için bir fırsat sundu. Aynı zamanda, yerel bağları güçlendiren bir eğitim modeli oluşturmayı hedefledik” dedi.
Katılımcı öğrenciler ve öğretmenler, projenin hem eğitici hem de eğlenceli olduğunu belirterek, benzer etkinliklerin artırılmasını dilediklerini ifade etti.
Etiketler: