Ders/Sınıf: İlkokul - Türkçe - 3. Sınıf | |
Ünite: T.3.1. DİNLEME/İZLEME | |
Kazanım: T.3.1.11. Sözlü yönergeleri uygular. | |
Kazanım Açıklaması: Öğrencilerin kelime hazinesini ve zihinden hızlı işlem yapma becerisini geliştirmek, kelime üretme yeteneğini artırmak, yeni atasözleri öğrenmesine teşvik etmek, duyduğu atasözlerinin daha kalıcı hale gelmesini sağlamak için oynanan bir oyundur.(Serbest Etkinlik Dersinde "Boş zamanlarını eğitici oyun oynayarak değerlendirir." kazanımı adı altında da işlenebilir.) | |
Materyal: Önceden hazırlanmış atasözü yazılı kartlar | |
Etkinlik Süresi: 40 dakika dakika | |
Etkinlik Adı: HIZLI CEVAPLA, KAZAN | |
Uygulama Alanı: Sınıf İçi | |
Etkinliğin Uygulanması: İki öğrenciyle oynanır. Oyun 4 aşamadan oluşur. Her aşamanın sonunda başarılı olan öğrenci 1 puan alır. Birinci aşamada karışık harfler verilir. Bu harflerden ilk kelimeyi türeten öğrenci hem 1 puan alır hem de diğer aşamada öncelikli cevap verme hakkına sahip olur. İkinci aşamada 2 basamaklı bir doğal sayı söylenir. Sonra bu sayıya eklenerek ilerlenecek sayı söylenir. (Örnek: 25'e 12 ekleyerek ilerleyin.) Yanlış sayı söyleyen öğrenci puan kaybeder. Üçüncü aşamada 2 tane harf verilir. Öncelik sahibi olan yarışmacıdan başlanarak bu harflerin içinde geçtiği kelimeler söylemeleri istenir. (Örnek : E ve K harfleri Kelime, Ekmek vb.) Kazanan yine 1 puan alır. Dördüncü aşamada A4 kağıdına bir kelimesi boşluk bırakılarak yazılmış atasözü gösterilir. Atasözünü doğru olarak ilk önce tamamlayan öğrenci puan kazanır. Atasözünün anlamı üzerinde sınıftaki öğrencilerle konuşulur. Anlamını öğrenmeleri sağlanır. En çok puanı toplayan öğrenci yarışmayı kazanır. |
|
Etkinlik Fotoğrafları: |