YEGANE E-DERGİ

Yegane e-Dergi

PULİ EDEBİYAT E-DERGİ

Puli edebiyat e-Dergi
Veda

Hüseyin Yardımcı İlkokulu 4. sınıf öğrencilerimizin yazdığı eserlerden oluşan kitap, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın beşinci kitabıdır.


Likapa

Rize-Muradiye Özel Çözüm Ortaokulu öğrencilerinin öykülerinden oluşan kitap Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın yedinci kitabıdır.


2. Sayı
İşbirlikçi Anlayış Sınava Dayalı Anlayışla Rekabet Edebilecek mi?
İşbirlikçi Anlayış Sınava Dayalı Anlayışla Rekabet Edebilecek mi?

Eğitim, bireylerin bilgi, beceri ve değerler kazanarak topluma uyum sağlamasını amaçlayan dinamik bir süreçtir. Eğitim uygulanmalarında zaman içerisinde farklı anlayışlar benimsenmiştir..


Lokman Baynazoğlu 589
2. Sayı
Karakteristik Okullar
Karakteristik Okullar

Bir düşünün: her şehrin, her mahallenin şablon gibi aynı okullarla dolduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bu okullar, kılıfından çıkan fabrikasyon ürünler gibi bireyler yetiştiriyor. Oysa gelecek, çeşitliliği ve farklılıkları kucaklayan bireylerin omuzlarında yükselecek.


Emre Halisdemir 121
2. Sayı
Farkındalık Yaratan Bir Model Olarak İşbirlikçi Öğrenme
Farkındalık Yaratan Bir Model Olarak İşbirlikçi Öğrenme

İşbirlikçi Öğrenme: Tanım olarak: 2-6 kişiden oluşan heterojen grupların sınıf içinde ve sınıf dışında ortak bir hedefe yönelik, aktif olarak katıldıkları, araştırma, eleştirel düşünme, sorumluluk alma, arkadaşlık gibi farklı alan becerilerinin bir arada uygulanabildiği bir öğrenme modelidir.


Ömer Eski 168
2. Sayı
Sanat, Güzellik ve Ruh, Byung-Chul Han’dan İlham Verici Bir Manifesto
Sanat, Güzellik ve Ruh, Byung-Chul Han’dan İlham Verici Bir Manifesto

Eğer size onlarca kitap yazmış bir yazarın sadece bir kitabını okuduktan sonra bile bazı düşüncelerimin kökten değiştiğini söyleseydim inanır mıydınız?


Dr. Abdullah Karali 111
11. Sayı
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK

Çocuk, ağaca sarıldı
Ağaç, çocuğa sarıldı
Ağaç dallarını uzattı
Çocuğu kucakladı


Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK 2073
11. Sayı
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?

Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.


Enes SÜKÜT 4578
11. Sayı
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ

Sınıf, öğretmenin öğrencilerine bilgi ve beceri kazandırma süreçlerini etkileşimli olarak uyguladığı alandır. Sınıf yönetimi ise etkileşim süreçleri ile aynı sınıfta bulunan öğrencilerin kuralları benimsemesi, olumlu kazanım süreçlerinin fayda sağlayacak şekilde sürdürülmesidir.


Cengiz AZMAN 15234
11. Sayı
MERYEM EL-İCLİYYE
MERYEM EL-İCLİYYE

Bilim tarihi deyince akla hemen Einstein, Newton, Galileo ve Aristo gibi isimler gelir. İslam Bilim tarihinin meşhurları deyince ise Ebû Mûsa Câbir bin Hayyân, Farabi, İbn-i Sina, Fahreddin Razi, Harezm-i , Battani , Nasîrüddin Tûsî, İbn-i Haldun ve Ali Kuşçu gibi değerli isimler sayılır hemen hemen.


Serdar YAZICI 12719
KİL TABLET

Alper Kaya     25.11.2019

ALÜMİNYUM FOLYODA KABARTMA YAZI

Sevilay DALBASTI KİBAROĞLU     24.10.2019

EK FİİLİN SEKSEK HİKAYESİ

EMRAH UYGUN     7.03.2020

HİKÂYE YAZIYORUZ

Songül KELGÖKMEN     10.12.2019

EMPATİ KURALIM, ENGELLERİ KALDIRALIM

Nurcan Himmetoğlu     2.12.2019

BASİT MATERYALDEN OLUŞAN EĞLENCELİ DİKTE

Veysi SEVİMLİKURT     9.01.2020

SON ETKİNLİKLER