Nar
Rize Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinin öykülerinden oluşan kitap, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın ilk kitabıdır.
Şıvgın
Elmalı Ortaokulu ve Taşlıdere Gazi Ortaokulu öğrencilerinin öykülerinden oluşan kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığının altıncı kitabıdır.
Sanat, Güzellik ve Ruh, Byung-Chul Han’dan İlham Verici Bir Manifesto
Eğer size onlarca kitap yazmış bir yazarın sadece bir kitabını okuduktan sonra bile bazı düşüncelerimin kökten değiştiğini söyleseydim inanır mıydınız?
Dr. Abdullah Karali 55
Birey Toplum İlişkisi Yönüyle “Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi”
Türk edebiyatında daha çok şairliğiyle tanıdığımız Ziya Osman Saba, yazmış olduğu hikâyeleriyle de yazın hayatında yer edinmiş sanatkârlarımızdan biridir.
Mustafa Avcılar 128
Geçmişten Geleceğe Miras: Aile ve Değerler
Değerler ve aile kavramları üzerine pek çok düşünür, yazar, eğitimci ve filozof farklı tanımlar yapmıştır. Bu tanımlar içerisinde çok dikkat çekici ve etkileyici tanımlar olmakla birlikte bana göre bu tanımların en çok vurgu yapılması gereken özelliği; ailenin geçmişin yankısı, geleceğin temeli olması ve ailenin bu misyonu değerlerin aktarımı ile yerine getirdiği gerçeğidir.
Doç. Dr. Seher Yarar Kaptan 393
Gecikmenin Mahcubiyeti Bekleyişin Ağırlığı
“Zaman, vakit” anlamına gelen Farsça kökenli “rüzgâr” kelimesi, yıllar içinde Türkçeleşmiş ve herkesin malumu olduğu üzere yel, esinti anlamlarını kazanmıştır. İki farklı anlamı bu kadar uyumlu başka bir kelime var mı, doğrusu bilmiyorum.
Ali Rıza Kalender 68
EĞİTİM VE YÖNETİM
Yönetim, “başkaları aracılığıyla amaca ulaşma ve başkalarına iş yaptırma sanatı”, “yönetim fonksiyonlarının yerine getirilmesini sağlayan bilimsel ve sanatsal yönü olan faaliyetler” ve daha geniş anlamıyla “örgütsel hedeflere etkin ve verimli olarak ulaşılması amacıyla yönetim fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol faaliyetlerinin en iyi şekilde kullanılmasıdır” şeklinde ifade edilmektedir.
Rize Milli Eğitim Müdürlüğü 3751
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
Sınıf, öğretmenin öğrencilerine bilgi ve beceri kazandırma süreçlerini etkileşimli olarak uyguladığı alandır. Sınıf yönetimi ise etkileşim süreçleri ile aynı sınıfta bulunan öğrencilerin kuralları benimsemesi, olumlu kazanım süreçlerinin fayda sağlayacak şekilde sürdürülmesidir.
Cengiz AZMAN 14128
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar
Emine BARIŞ 12499
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK
Çocuk, ağaca sarıldı
Ağaç, çocuğa sarıldı
Ağaç dallarını uzattı
Çocuğu kucakladı
Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK 2017
KÜLTÜREL DEĞERLERİMİZE SAHİP ÇIKIYORUM
Ahmet PABUCCİ 04.11.2019
PEÇETEDEN SANAT
Recep Terzi 10.10.2019
ZARURAT-I HAMSE, KARTLAR YERİNE GELSE
Songül AKTAŞ 26.02.2020
MEVSİMİNE GÖRE TÜKET
Ali YILMAZ 6.01.2020
YUVARLAMACA
Kadir DELİBAŞ 04.11.2019
KENDİ FİZİKİ HARİTAMI YAPIYORUM.
Mahmut KÖSE 10.01.2020