YEGANE E-DERGİ

Yegane e-Dergi

PULİ EDEBİYAT E-DERGİ

Puli edebiyat e-Dergi
Hiç. Hoş. Değil.

Rize Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi son sınıf öğrencisi olan genç şairimiz Furkan Kayış'ın eseri, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın ikinci kitabıdır.


Denizde Dalga

Rize Denizciler İlkokulu dördüncü sınıf öğrencilerimizin sınıf öğretmenleri Büşra Kolay Çepni'nin rehberliğinde yazdığı eserlerden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın on beşinci kitabıdır.


2. Sayı
Gençlik ve Samimiyet
Gençlik ve Samimiyet

İslam dünyasının en önemli mutasavvıf şairleri ve düşünürlerinden, öğretileri ve şiirleri yüzyıllardır insanların kalplerine dokunmuş, ruhlarını beslemiş ve yönlendirmiş olan Mevlana “Dünle beraber gitti cancağızım, ne kadar söz varsa düne ait, şimdi yeni şeyler söylemek lazım.”


Hikmet Yanık 54
2. Sayı
Estetiğin Yaşamımıza Nazik Dokunuşu
Estetiğin Yaşamımıza Nazik Dokunuşu

Sanat, insanlık tarihinin en derin katmanlarında bile kendine yer bulmuş ve kendini anlatma çabasının yanında bir varoluş arayışıdır. Kimi zaman Platon’un ideal formlarında bir hakikat arayışı olarak var olmuş, kimi zaman Kant’ın bakışında estetik bir yargının ötesinde


Elif Nur Güler 57
2. Sayı
Okullarda İşbirlikçi Anlayış ve Öğretmenin Rolü
Okullarda İşbirlikçi Anlayış ve Öğretmenin Rolü

Günümüzde eğitim sistemleri, bireysel başarı kadar toplu öğrenme ve birlikte çalışma becerilerini de ön plana çıkarmaya odaklanmıştır.


Emre Arslan 90
2. Sayı
Yolcu Yolu
Yolcu Yolu

Zaman akıp giderken nelere şahit oluyoruz diye düşünüyorum uzun zamandır. Her birimiz olmak istediğimiz yerde değil gibiyiz. Eksiğiz belki de yarım. Tamamlanmayı bekleyen kaç kalp vardır şu dünyada kim bilir.


Hilal Hatipoğlu 81
11. Sayı
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ

Vaktiyle şöyle bir söz okumuştum: “Küçük insanlar KİŞİLERİ, orta grup insanlar OLAYLARI, büyük insanlar ise FİKİRLERİ konuşur”. Daha sonra düşündüğümde kendi içimde de basit duygu, his ve düşüncelerimin kişilerle özellikle onların kusurlarıyla, orta duygu ve hislerimin olay ve problemlerle, üstün duygu, his ve düşüncelerimin fikirlerle meşgul olduğunu gördüm.


Bahri HAN 2712
11. Sayı
THE BLIND SIDE (KÖR NOKTA)
THE BLIND SIDE (KÖR NOKTA)

Toplumun en küçük parçası olmasına rağmen toplumu etkileyen en önemli unsurdur aile ve aile yapısı. Çocuklarımıza her ne kadar iyiyi, güzeli öğretmeye çalışsak da ailede gördüğünü duyduğunu yaşamaz mı çocuklar?


Emine ÇOLAK BAYNAZOĞLU 6778
11. Sayı
HUZUR’LU HAYAT
HUZUR’LU HAYAT

Evliya Çelebi çok istediği seyahate çıkacağında güne bu kadar heyecanlı uyanmış mıydı acaba? Bu denli hevesle gidilecek yer neresi olabilirdi? Adeta askerin şafak saydığı gibi gün saymıştı Aynzeliha. Ne yıllar sonra memleketine gidecek gurbetçinin ne düğününe günler kalmış iki nişanlının duygularına benzerdi bu heyecan.


Erengül ŞEKER 2293
11. Sayı
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM

Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar


Emine BARIŞ 12524
PEÇETEDEN SANAT

Recep Terzi     10.10.2019

YÖRESEL OYUNLARIMIZ

EMİN KILIÇ     19.11.2019

OYNUYORUZ YAZIYORUZ

EMİN KILIÇ     19.11.2019

KİL TABLET

Alper Kaya     25.11.2019

EMPATİ KURALIM, ENGELLERİ KALDIRALIM

Nurcan Himmetoğlu     2.12.2019

Kurabiye Yapıyoruz

Hüsna TERZİOĞLU     16.12.2019

SON ETKİNLİKLER