Page 45 - Puli Edebiyat 2. Sayı
P. 45

Rize, Merkez, Şehit Onur Kılıç Kız Anadolu İHL                                             Deneme







                                                 HİKMET KAPILARI
                                                   Firdevs Kerime Kar








                         Düşünce  tarihinde  pek  çok  filozofun   Zaman geçtikçe bu istek bilinçli öğrenme
                      dile getirdiği gibi birey eğitim yoluyla in-  faaliyetine dönüşür. İlk bilgileri öğretmen
                      san  olmaktadır.  Fıtratı  gereği  bazı  yete-  ebeveynlerinden  edinmeye  çalışır.  İnsan
                      nekleri özünde barındırarak doğar insan.   büyüdükçe  kendisine  bilgi  edinebilece-
                      Yeteneklerin işlenmesi, yeni bir form ka-  ği  bir  çerçeve  oluşturur.  Bir  çerçevenin
                      zanması,  ancak  eğitim  yoluyla  mümkün   oluşabilmesi  uygun  bir  çevreye  ve  buna
                      olmaktadır.  Bu  da  insanın  kendi  başına   katkı  sağlayacak  bir  topluma  bağlıdır.
                      gerçekleştirebileceği  bir  şey  değildir.  Bu   Toplumun yetkin bireylerden oluşması da
                      durum  karşılıklı  iletişimi  ve  bilgi  öğreni-  öğretmenler sayesinde olacaktır. Bir dev-
                      mini mecbur kılar. Toplumun devamı için   letin geleceği temelde çocuklarına verilen
                      insanların belli niteliklere sahip olması ge-  eğitimin türüne bağlıdır.
                      rekir. Bir devletin asırlarca yaşaması top-
                      lumun eseri olduğu gibi asırlık devletlerin   Eğitim toplumun kalkınmasında önem-
                      yıkılması  da  yine  toplumun  eseridir.  Bir   li  ve  etkin  bir  faktördür.  Eğitim,  çocuk-
                      devleti yaşatmak, kurmaktan daha güçtür.   lara geçmişini sunmakta, şimdiki zamanın
                      Bunu  da  eğitimle  sağlayabiliriz.  Eğitimin   oluşturulmasını sağlamakta ve gelecekleri-
                      temel  kaynağı  öğretmendir.  Öğretmenin   ni iyileştirmek için onları nitelik sahibi bir
                      bilgisini aktarması için toplumun bir par-  birey haline getirmektedir. Öğretmenliğin
                      çası  olması  gerekir.  Öğretmenler  asırlık   bir meslek olup olmadığı yıllarca tartışıl-
                      devletlerin mimarlarıdır.              mıştır. Sonunda öğretmenliğin bir meslek
                                                             olduğuna  karar  verilmiştir.  Öğretmenlik,
                         Ebeveynlerimiz  bizim  ilk  öğretmen-  öğreten  ve  öğrenenin  arasında  güven  ve
                      lerimizdir.  İnsanoğlu  dünyaya  gözleri-  sevgi  ilişkisine  dayananır.  Eğitim  bir  gö-
                      ni  açtığı  andan  itibaren  bilinci  olmasa   nül işidir. Öğrenen kişinin zihninden önce
                      da  etrafını  tanıma  arzusu  içerisindedir.   gönlüne  hitap  eden  öğretmen,  demire


                                                          44
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50