Page 46 - Puli Edebiyat 2. Sayı
P. 46

şekil  vermeden  önce  ısıtılması  gerektiği-  adam şaşkınlıkla, “İyi ama binlerce deniz-
                         nin bilincindedir. Goethe’nin de dediği gibi   yıldızı  var.  Hepsini  atmanıza  imkan  yok!
                         “İnsan ancak sevdiğinden bir şey öğrenir.”  Sizin  bunları  denize  atmanız  neyi  değiş-
                                                               tirecek  ki?”  der.  Yerden  bir  denizyıldızı
                            İnsan  yaşamı  boyunca  daima  öğrenen   daha alıp denize atan kişi: “Bak onun için
                         bir varlıktır ama iki yol arasında gidip gelir.   çok  şey  değişti.”  karşılığını  verir.  Doğan
                         Ya öğrenendir ya da ilminin zekatını veren   Cüceloğlu’nun  ifadesiyle,  “Öğretmen  ol-
                         bir öğretmendir.  İyi yetiştirilmiş bir öğret-  mak, bir cana dokunmaktır.”
                         menin amacı sadece bilgiyle doldurulmuş
                         kafalar oluşturmak yerine, zekayla duygu-  Devletimizin  yüzüncü  yılını  görebil-
                         larını  birleştirerek  kişinin  kendisini  ger-  diysek yüzyıl sonrasını düşünmeliyiz. Yeni
                         çekleştirmesini  amaç  edinir.  Günümüzde   bir  nesil  yetiştirdiğinin  bilinciyle  hareket
                         bilgi inanılmaz bir hızla artmaktadır. İyi bir   eden Türkiye yüzyılının mimarı öğretmen-
                         öğretmen ortaya atılan her bilgiyi anlatıp   lerimize  önemli  görevler  düşmektedir.
                         ezberletmekten  ziyade  bilgiyi  oluşturma   Birbirinin  kopyası  öğrenciler  yetiştirmek
                         yöntemlerini,  bilgiyi  aramayı,  bulmayı  ve   yerine  her  biri  ayrı  bir  dünya  olan  sek-
                         kullanmayı  öğretir.  Öğretmen  toplumun   sen beş milyon insanın çeşitli niteliklerini
                         davranış mühendisidir.                ortaya çıkarmalıdır. Her biri farklı olan o
                                                               insanlara aynı devlet yolunda birlik olma-
                            Bir  adam,  okyanus  sahilinde  yürüyüş   yı  öğrettiler.  Bugün  bu  toplum,  devleti-
                         yaparken  telaşla  bir  şeyler  atan  birine   nin  asırlık  oluşunu  kutlayabiliyorsa  bunu
                         rastlar.  Biraz  daha  yaklaşınca  bu  kişinin   toplumun gücü olan nitelikli öğretmenler
                         sahile vurmuş denizyıldızlarını denize at-  tarafından yetiştirilmiş bireyler sayesinde-
                         tığını  fark  eder  ve  “Nîçin  bu  denizyıl-  dir. Öğretmen toplumun aynasıdır. Güzel
                         dızlarını  denize  atıyorsun?”  diye  sorar.   bir toplum oluşturmak birebir örnek oldu-
                         Topladıklarını denize atmaya devam eden   ğunun  bilincinde  olan  toplumun  mimarı
                         kişi;  “Yaşamaları  için.”    yanıtını  verince   öğretmenlerimiz sayesindedir.


                                                             45
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51