Page 24 - Puli Edebiyat 2. Sayı
P. 24

Rize, Pazar, Pazar Fen Lisesi                                                              Deneme



                                           KALEM VE KÂĞIDIN SONSUZ DANSI

                                                     Yağmur Melis Uzun




               Kimi zaman, hayatın en sessiz an-  zamansızlığına  bir  anıt  dikmiş  gibi   devam ederken kalem ve kâğıdın bu
            larında  boğucu  şehir  karmaşası  bile   durur.                    eşsiz  birlikteliği,  geçmişi  gelecekle
            sakinlemiştir. Buruşuk bir kâğıda çi-                               buluşturan bir köprü olarak varlığını
            zilen  çizgiler,  mürekkebin  ölümsüz   Kalemin  dansı  aşkın,  umudun,   sürdürür.
            dansı, düşüncelerin çoğalmasına ta-  kaybın, ihanetin ve zaferin hikâyele-
            nıklık  eder.  Bir  yazarın  kalemi,  dü-  rini  sarar.  Her  çizgi,  söylenememiş   Bu noktada kâğıdın üzerindeki iz-
            şüncenin  derin  vadilerinde  çınlayan   binlerce hayatın izlerini taşır.  ler, bir zamanlar canlı olan duygu ve
            bir  melodi  gibidir.  Bu  melodi,  dün-  Kalem,  düşüncenin  gücünü  or-  düşüncelerin  izdüşümüdür.  Zaman,
            yanın hummalı kaosunu bir anlığına   taya çıkarır ve okuyucuya sunar. O;   kâğıdın  sararmasına  ve  kelimelerin
            bile olsa durdurur, şehrin kalabalığı-  dünyalar  arasında  bir  köprü,  dü-  solmasına neden olabilir. Belki de bu-
            na inat yankı bulur.              şünce ve hissin bir araya geldiği bir   dur, insanları hikâyelerini hatırlamak
                                                                                ve yaşatmak telaşına sürükleyen.
               Bu gücü bilenler için, kalem basit   sırdaştır.
            bir araçtan daha fazlasıdır. O; anla-  Ancak  düşüncenin  sürekli  ve   Teknolojinin  gelişmesiyle  birlik-
            mı, amacı ve tutkuyu ifade etme va-  sarsılmaz  bir  kabiliyeti  yok  mudur?   te, dijital dünya kâğıdın yerini almış
            sıtasıdır. Kalem; basit bir maddenin,   Kâğıdın  üzerine  düşen  her  kelime,   olabilir ancak kalem ve kâğıdın gücü
            dönüşümün  metaforu  olduğu  gibi   her düşünce, her his bir bakıma ha-  hâlâ bir dokunma, bir hissiyat taşıma
            kâğıda yaratılan hikâyenin bedeni ve   yatın  kendisini  yeniden  yazmaktır.   kabiliyetindedir. Belki de bu, insan-
            ruhun çözümlenmesidir.            Yazar,  düşüncelerin  ve  hislerin  tut-  lığın  geçmişini  geleceğe  taşımanın
                                                                                en  saf  ve  en  dokunaklı  yollarından
               Şehirler  yükselip  düşerken,  dev-  sak olduğu bir zindanda mıdır yoksa   birisidir.
            letler  çözülüp  tekrar  şekillenirken,   onları  özgür  bırakan  bir  kahraman
            kalem ve kâğıt olağanüstü bir sabit-  mıdır?                           Sonuç olarak kalem ve kâğıt, za-
            leme yeteneğine sahiptir. Dünya de-  Sonuçta  kalem  ve  kâğıt,  geçmi-  manın  akışına  meydan  okur.  Her
            ğiştikçe  kâğıda  aktarılan  düşünceler   şi hatırlatan ve geleceği işaret eden   çizgi,  bir  öncekinin  devamıdır  ve
            yıllar boyunca varlıklarını sürdürebi-  birer   semboldür.   Birbirlerinden   her  kelime  bir  öncekinin  yankısıdır.
            lir, yüzyılları aşabilir. Kâğıdın üzerin-  ayrı  anlamlı  olamazlar,  ancak  bir-  Ve  belki  de  her  yazının  sonu  yeni
            deki izler, zamanın geçişine meydan   likte  güçlü  bir  bütün  oluştururlar.   bir  başlangıcın  kapılarını  aralamak
            okuyarak  düşüncenin  ve  duyguların   İnsanlar, kendi hikâyelerini yazmaya   içindir.


                                                             23
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29