Page 18 - Puli Edebiyat 2. Sayı
P. 18
Rize, Pazar, Kız Kulesi MTAL Deneme
YAŞAMIN İZLERİ
Azra Dilmaç
Hayat; zamanın içinde kaybolan, an- şekil değiştirdiğini anlamak; insanın iç-
cak öğretilerle dolu bir labirent gibidir. sel bir bilgelikle yüzleşmesini gerektirir.
Yürüdüğümüz yollar, geçmişin izlerini taşır Seçimlerimizin gerçek değeri, yaşarken
ancak bu izler bizi gelecekteki kararlarımız- edindiğimiz öğrenmelerin zaman içindeki
dan alıkoyamaz. Her adım, bir öğrenme de- evrimleriyle ortaya çıkar.
neyimine dönüşür ancak bu öğrenmelerin
sınırsız bir kılavuz olup olmadığı belirsizdir. Öğrenmek; bir nehir gibi akar, önündeki
engelleri aşar, yeni topraklara ulaşır. Ancak
Yaşanmışlıklarımız, bir bakıma bizi ge- nehir, bir gün denize ulaştığında kendi öğ-
lecekte karşılaşabileceğimiz hatalardan rettikleriyle birleşerek bir bütün oluşturur.
koruyan birer kalkandır. Fakat bu kalkanın Ben de hayatın bu nehir gibi akışında öğ-
sınırsız bir güce sahip olup olmadığı, ya- renmelerin ve yaşanmışlıkların beni nereye
şadığımız olayların ve edindiklerimizin bir taşıdığını keşfetmeye çalışıyorum.
sınırı olup olmadığı sorusu kafamızı kur-
calayan bir muamma olarak kalır. Belki Belki de hayat; sınırları aşmanın, bi-
de öğrenme süreci, sonsuz bir okyanusta linmeyenle yüzleşmenin bir çağrısı-
küçük bir damla olmanın ötesine geçemez dır. Geçmişin izleri, yolumuza rehberlik
ancak bu damlalar, kendi içinde bir dünya eder lakin bu izlerle sınırlı kalmamalıyız.
taşıyabilir. Yaptığımız seçimler birer harita gibidir ama
haritayı takip etmek kendi içsel pusulamızı
Her seçim, bir an için doğru gibi gö- kullanmaktan daha değerli olabilir. Her an
rünebilir fakat zamanla değişen koşullar, yeni bir öğrenme ve keşif fırsatını içinde
o seçimin geçerliliğini yitirmesine neden barındırır. Hayat, öğrenmek ve evrim ge-
olabilir. Belki de doğrunun sabit bir nok- çirmek için sonsuz bir sahnedir. Sınırlar da
ta olmadığını, zamanın akışıyla birlikte sadece bizim inandığımız kadar gerçektir.
17